روش های آسان و سریع برای پوشاندن ریشه های سفید مو!

روش های آسان و سریع برای پوشاندن ریشه های سفید مو!

روش های آسان و سریع برای پوشاندن ریشه های سفید مو!

با بالا رفتن سن تجربه افراد بیشتر میشود و همچنین اززندگی خود بیشترلذت میبرند.  اما کم کم متوجه میشوید که ریشه موهایتان سفید رنگ شده و ازاین موضوع نگران و ناراحت میشوید.

خبرخوب این است که روش های آسان و سریعی برای پوشاندن ریشه های سفید مو وجود دارد.  البته توجه داشته باشید که سفید شدن موها نشانه هیچ بیماری نیست بلکه  فقط یک فرایند طبیعی است که اتفاق می افتد ومربوط به بالا رفتن سن است.  این روند شامل از دست دادن رنگدانه درساقه موها است که موجب سفید یا خاکستری شدن موها میشود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

موها ناگهان سفید نمیشوند بلکه بتدریج خاکستری میشوند.   سفید شدن موها ارثی است.  موی سفید پوستان زودترازموی سایرنژادها سفید میشود.

اگرنخواهید رنگ سفید موهایتان را تغییردهید دروقت و پول خود صرفه جویی میکنید.  اما درغیراینصورت بهتراست بصورت منظم ریشه موهای خود را رنگ کنید چون مو درهرماه حدود یک سانتیمتررشد میکند.

با توجه به رنگ موی طبیعی یا ایده آل خود موهایتان را رنگ کنید.

اگررنگ موهایتان روشن است موها را لولایت کنید تا سفیدی موها کمتربچشم برسد.  اینکاررا درخانه هم میتوانید انجام دهید.  فقط به یک حوله کهنه برای انداختن روی شانه ها، یک شانه و رنگ مو احتیاج دارید. همچنین یک آینه اضافه که پشت موهایتان را هم ببینید.

اما وقتی که ریشه موها دیده میشود و میخواهید موقتاً آنها را بپوشانید، میتوانید ازروش های آسان و سریع دیگری برای پوشاندن ریشه های سفید مو استفاده کنید.  مثلاً ازکانسیلریا اسپری پودری.

حتی میتوانید ازسایه چشم یا مداد ابرو یا ریمل موهم برای پوشاندن ریشه موها استفاده کنید.  البته حتما میدانید که این روش ها موقتی است و درنهایت باید ریشه موهای خود را رنگ کنید.

[toggle title=”فیلم روش جدید پوشاندن موقت سفیدی موها” state=”close” ][/toggle]

[toggle title=”چطوری ریشه های سفید موهایمان را پنهان کنیم؟” state=”close” ]

• با استفاده از شامپوی خشک همزمان هم موهایتان را تمیز و هم رنگ کنید. ازاین شامپو بدون آب استفاده کنید. این شامپو دررنگهای مشکی، قهوه ای، بلوند و بور موجود است. اما متأسفانه برای مو قرمزها چنین شامپویی وجود ندارد.

• اسپری برای استفاده درمسافرتها مناسب است. بخصوص برای افرادی که نمیتوانند 4 تا 6 هفته رنگ موی خود را تجدید کنند.

این اسپری حاوی الکل، آمونیاک، پراکسید، پارابن، سولفات و غیره است. و با مواد طبیعی ساخته شده و حتی برای زنان باردار بی خطر است. به علاوه این محصول در برابر آب مقاوم است. و حتی اگرعرق کنید برروی پیشانیتان چکه نمیکند.

• فرق سرتان را عوض کنید. راه آسانتراین است که فرق موهایتان را عوض کنید و موها را درجهت عکس شانه کنید.

• زمان هایی که مو چرب و یا براق است سفیدی ریشه ها بیشتردیده میشود.

• با مداد ابرو یا سایه چشم ریشه ها را تیره کنید. اینکارخیلی راحت صورت میگرد. با برس سایه مقداری سایه روی ریشه موها بمالید.

• ازریمل مو استفاده کنید. [/toggle]

[toggle title=”روش های مدرن برای پوشاندن موهای سفید” state=”close” ]

امان ازدست موهای سفید! بسیاری ازخانم های جوان دربیست سالگی ناگهان متوجه میشوند که موهایشان شروع به سفید شدن کرده است.

شاید فکرکنید تنها راه چاره رفتن به آرایشگاه و رنگ کردن موها بدست یک آرایشگرحرفه ای است. اما با خرید یک رنگ موی خوب شما میتوانید براحتی درخانه موهایتان را رنگ کنید.

رنگ موی خوب حاوی روغن آرگان، کراتین و جینسینک است تا بتواند ریشه موها را موقتاً پوشش بدهد. رنگ موی خوب موهای شما را براق و درخشان میکند.

اما بین دفعات رنگ کردن مو که معمولاً 4 تا 6 هفته است می توانید ریشه موهای خود را با این روش جدید و با دیدن این فیلم رنگ کنید. [/toggle]

[toggle title=”فیلم روش تهیه رنگ موی گیاهی با حنا” state=”close” ][/toggle]

[toggle title=”با انجام این نکات موهایتان را به رنگ دلخواه خود دربیاورید!” state=”close” ]

درابتدا رنگ را به قسمتهایی از موهایتان که ممکن است دیرتر رنگ بگیرد بزنید. این قسمتها معمولاً در خط مو در جلو پیشانی و در بخش طبیعی رویش موها قراردارد.

نتیجه تصویری برای روش رنگ کردن موها

به یاد داشته باشید که لازم نیست تمام طول موی خود را رنگ کنید. فقط مطمئن شوید که موهای سفیدتان به طور کامل رنگ شده باشد .

پس از اتمام اینکار دوباره رنگ موی بیشتری روی این قسمتها قرارداده وبا دست ماساژبدهید و شانه کنید. سپس کلاه رنگ را روی موها گذاشته و به موها زمان بدهید تا رنگ را جذب کنند. [/toggle]

[toggle title=”آیا استرس باعث سفید شدن موها میشود؟” state=”close” ]

رابطه بین استرس و سفید شدن موها چیست؟ وقتی که من متوجه شدم که یک شبه یک توده موی سفید در اطراف پیشانی ام ظاهرشده بیاد آوردم که دچاراسترس شدیدی بوده ام و همین استرس باعث سفید شده موهایم شده است.

من آرامش خود را حفظ کردم و به اینترنت مراجعه کردم تا اطلاعات بیشتری دراین مورد بدست بیاورم. اغلب کارشناسان معتقدند که ارتباطی بین استرس و سفید شدن مو وجود ندارد.

 

هر چند استرس شدید ممکن است موجب ریزش مو شود. یکی از دلایل سفیدی مو بدلیل ازدست دادن پیگمنت ها است.

نتیجه تصویری برای سفید شدن موها

مو در هر ماه حدود 5/1 سانتیمتر رشد می کند. و طول عمر یک رشته مو حدود دو تا سه سال است. این چرخه ممکن است در طول استرس های فیزیولوژیکی مختل گردد. مانند بیماری، کاهش وزن شدید، یا زایمان.

اما تغییر رنگ مو به علت استرس روانی مشخص نشده است. اگر استرس نیست، پس چه چیز باعث می شود که رنگ موسفید شود؟

ما می دانیم، رنگ مو با ملانین تولید می شود و با بالا رفتن سن تولید آن کاهش پیدا میکند. میزان تولید ملانین هر فرد توسط ژنتیک تعیین می شود. موهای شما درسنی سفید میشود که موهای پدر و مادر شما سفید شده است. [/toggle]

[toggle title=”رنگ کردن مو دردوران بارداری” state=”close” ]

موها دردوران بارداری ضخیم ترو پرپشت ترمیشوند. علت این امربالارفتن سطح استروژن دردوران بارداری است.

علت اینکه توصیه میشود که زنان باردارموهای خود را رنگ نکنند این است که مواد شیمیایی موجود دررنگ موها به شدت سمی هستند.

بسیاری اززنان بارداردرمورد رنگ کردن موهای خود نگران هستند. اما خوشبختانه رنگ موهای بسیاری نیز دربازارموجود است که زنان باردارمیتواند بدون هیچ نگرانی و پس ازمشاوره با پزشک معالج خود ازآنها استفاده کرده و موهای خود را رنگ کنند.

این رنگها بدون مواد سخت PPD ، فتالات، آمونیاک، رزورسینول، پارابن و گلوتن هستند. بعلاوه حاوی مواد مفیدی مانند روغن آرگان، کراتین و ریشه جینسنگ برای تغذیه موها میباشند.

نتیجه تصویری برای رنگ کردن مو دربارداری

[/toggle]

[toggle title=”مراقبت ازموها در 50 سالگی” state=”close” ]

برای مراقبت ازموها در 50 سالگی لازم است تغییری درموهایتان ایجاد کنید. با بالا رفتن سن تغییراتی دربدن و پوست و موی ما ایجاد میشود. قدم نهادن به یک دهه جدید یعنی پذیرش تغییرات. از سفید شدن موها تا یائسگی.

• پیروی از یک رژیم روزانه سرشاراز ویتامین می تواند بطور طبیعی به بهبود ضخامت مو و رشد مو کمک کند. مصرف بیوتین، ویتامین B، و اسیدهای چرب امگا 3 راهکاری عالی برای افزایش و بهبود موهای ریز و نازک شما هستند.

ویتامین را می توان به شکل مکمل وهمچنین در مواد غذایی مانند تخم مرغ، سویا، ماهی تن، بذر کتان، ماهی قزل آلا، و فلفل زرد مصرف کرد.

نتیجه تصویری برای مصرف مکمل

همچننین روغن جوجوبا یک ماده مؤثراست که از نظر شیمیایی شبیه چربی فولیکول مو طبیعی است و به ضخیم شدن موها کمک میکند.

مراقبت از مو شامل استفاده ازروغن جوجوبا در کنار سایر روغن های طبیعی برای کمک به شرایط پوست سر و درخشان کردن و تقویت موهای شما میباشد.

• کوتاه کردن مو هر دو ماه یک بار ، حتی اگر فقط دو سانتیمترباشد، راه مناسبی برای سالم نگه داشتن موها است.

• حفظ یک شیوه زندگی سالم موجب سلامتی کل بدن است. ورزش منظم، رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب به میزان کافی و خواب شبانه راحت به شما کمک خواهد کرد تا بدنی متعادل و بدون استرس داشته باشید.

• مدیتیشن روش دیگری است برای کمک به پرورش ذهن و بدن. شما با سالم نگه داشتن بدنتان بسادگی سلامت موهایتان را نیزتضمین خواهید کرد. [/toggle]

محقق و مترجم: مینو شفیعی

منابع: 

http://www.huffingtonpost.com.au/

http://www.goodhousekeeping.com/

https://www.madison-reed.com/

http://www.whattoexpect.com/pregnancy/hair-growth/
http://americanpregnancy.org/is-it-safe/hair-treatments-during-pregnancy/

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments