خواص دانه شنبلیله( متهی)

خواص دانه شنبلیله یا متهی

شنبلیله  یا methi به راحتی در دسترس عموم است و خانه ای نیست که از آن استفاده ای برای آشپزی نداشته باشد، شنبلیله عطر و طعم قوی  و تلخ دارد . به همین دلیل برای اینکه بر روی بوی بدن تأثیر نگذارد به مقدار کم و همراه با ادویه های دیگر مثل کاری استفاده می شود.

اما آیا میدانستید شنبلیله غنی از خواص دارویی می باشد؟ متهی یا شنبلیله حاوی پروتئین، فیبر،ویتامین C، نیاسین،پتاسیم،آهن و آلکالوئید می باشد. بعلاوه حاوی موادی است که خاصیتی شبه استروژنی دارد که مزایای زیادی برای زیبایی و مقابله با مشکلات سلامتی برای شما فراهم می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

فواید شنبلیله:

بزرگ شدن سایر سینه و افزایش تولید شیر مادر

شنبلیله به دلیل دارا بودن Diosgenin  است که در افزایش شیر مادر می تواند نقش داشته باشد. بعلاوه این ماده قدرتمند سبب تحریک افزایش بافت پستان از طریق اثرات هورمونی می شود.

 

کاهش مشکلات زنان

ماده Disogenin  این گیاه و دارا بدن ایزوفلاون ها که خواص شبه استروژنی دارند در کاهش علائم درد های دوره قاعدگی PMS نقش دارد.  این ترکیبات همچنین علائم یائسگی مانند گر گرفتگی و نوسانات خلق و خو را نیز تسکین می دهند. زنان در دوران بلوغ و بارداری و بیشتر مستعد ابتلا به فقر آهن می باشند که اضافه کردن شنبلیله به رژیم غذایی می تواند میزان خوبی از آهن بدن را تأمین کند.

 

کاهش خطر بیماریهای قلبی و عروقی

دانه شنبلیله به دلیل دارا بودن گالاکتومانان برای قلب و عروق بسیار مفید می باشد و خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. بعلاوه وجود پتاسیم در این گیاه برای کنترل ضربان قلب و فشار خون مفید می باشد.

 

 عنصر ی عالی برای محصولات زیبایی پوست

شنبلیه  را می توان به عنوان ماده ای طبیعی بسیار مفید برای مراقبت پوستی در خانه استفاده کرد. شنبلیه به کاهش چین و چروک، جوش، جوش سرسیاه کمک می کند. برای این منظور می تواند صورت خود را با آبی که دانه های شنبلیله در آن جوشیده است بشوئید و یا خمیر حاصل دانه شنبلیله را روی صورت خود قرار دهید تا خواص شگفت انگیز آن را ببینید.

 

زیبایی مو

شنبلیله را وارد رژیم غذایی خود کنید و یا خمیر شنبلیله را به طور مستقیم روی موها بمالید چراکه سبب می شود موها براق و سیاه شوند. حتی می توانید دانه شنبلیله آب پز شده را به مدت یک شب در روغن نارگیل بگذارید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. این ترکیب داروی فوق العاده برای درمان نازکی مو و ریزش مو می باشد.

منبع:

theheatlthsite

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments