جایگزینی روش لیزر مو با روش های سنتی و درد آور اپیلاسیون

اپیلاسیون

همه ما می خواهیم به هر قیمتی شده است از شر موهای زائد بدن خود خلاص شویم، اما حاضر به تحمل کمی درد نیستیم. اگرچه برخی افراد هستند که حاضر به تحمل هر دردی بوده تا پوست صافی داشته باشند و ظاهر زیباتری پیدا کنند و بسیار کم پیش می آید که شخصی بخواهد چنین سختی و شرایط ناخوشایندی را تجربه کند.

خوشبختانه، روش های مختلفی برای رفع موهای زائد وجود دارد که کمترین درد را برای فرد ایجاد می کنند. اگرچه انتخاب بهترین و بدترین  روش رفع موهای زائد بستگی زیادی به فردی دارید که از او در این زمینه پرس و جو می کنید، موارد بسیاری وجود دارد که متخصصان بر وجود آنها اتفاق نظر دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

وکس کردن و استفاده از موم گیاهی برای رفع موهای زائد یکی از ناخوشایندترین و پر زحمت ترین روش هایی است که با درد وحشتناکی همراه است.

زمانی که موم را از سطچ پوست با شدت و سرعت بر میداریم، لحظه ای است که بیشترین فشار و درد به فرد وارد می شود، در واقع، گاهی اوقات موجب  درد شديد روحي يا جسمي غیر قابل تحمل می شود. با این وجود، پس از چند بار تکرار آن، درد فروکش می کند، چون برخی از عناصر بدن که نقش داروی مسکن را ایفا می کنند، مانند اندورفین ها وارد عمل می شوند.

غیر از خوردن داروی مسکن، هیچ روش دیگری وجود ندارد که بتوان درد ناشی از اپیلاسیون را کاهش داد. اما هنوز هم وکس کردن و استفاده از موم گیاهی یکی از رایج ترین روش های رفع موهای زائد است، چون برای چندین هفته فرد از پوست صاف و همواری برخودار خواهد بود.

انواع مختلف روشهای لیزر مو نیز با کمی درد همراه هستند، اما لزوما نه به اندازه اپیلاسیون و وکس کردن. وکس کردن و استفاده از موم گیاهی درد بسیار بیشتری برای فرد ایجاد می کند تا لیزر مو. البته این مورد هم به آستانه درد و میزان مقاومت افراد در برابر درد و همچنین عوامل دیگری، چون کیفیت دستگاه لیزر و روش های تسکین درد بستگی دارد.

در حالی که بسیاری از درمانگرها از وسایل و مواد بی حس کننده، ژل های خنک کننده برای رفع موهای زائد استفاده می کنند، دستگاه های لیزر پیشرفته ای وارد بازار شده است که در آنها خنک کننده هایی تعبیه شده است که درد را تا حد زیادی کاهش می دهد و کمتر موجب ناراحتی و آزار شخص لیزر شونده می شود و بهمین خاطر است که لیزر مو به دیگر روش ها ترجیح داده می شود.

استفاده از دستگاه IPL (امواج شدید نور) هم می تواند باعث ایجاد درد برای فرد شود، اما اینبار نیز مسئولیت آرامبخشی و تسکین درد بعهده دستگاه لیزر است که بسته به کیفیت دستگاه مورد استفاده، میزان کاهش یا شدت درد می تواند متغییر باشد.

بند انداختن بیشتر برای قسمت صورت انجام می شود که آنهم با درد بسیاری همراه است. شیو کردن، اصلاح یا تیغ زدن موهای زائد مسلما درد کمتری را به فرد وارد می کند اما این مورد هم عوارض جانبی خود را دارد؛ برای مثال، خارش ناحیه اصلاح شده یا بریدن پوست و در نتیجه آن عفونت پوستی. روش هایی که بوسیله آنها می توان بدون هیچگونه دردی موهای زائد را حذف کرد، عبارتند از: کرم های موبر با برندهای معتبر.

رفع موهای زائد
رفع موهای زائد

همان طور که گفتیم میزان درد و مقاومت در برابر درد از شخصی به شخصی دیگر متفاوت است و اکثر افراد بر روی روش هایی که کمترین و بیشترین درد را بهمراه دارند، اتفاق نظر دارند.

همان طور که گفته شد، دستگاه آی پی ال، لیزر مو وکس کردن و بند انداختن بیشترین درد را به فرد تحمیل می کنند، در حالی که استفاده از کرم های موبر و تیغ زدن مو کمترین درد را برای فرد ایجاد می کنند.  بررسی روش های مختلف رفع موهای زائد و چگونگی تاثیر گذاری هر کدامیک از آنها، میتواند ایده مناسبی برای مقابله با موهای زائد و اضافی باشد.

منبع:

http://www.hairremoval.org

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 95 درصد اینجا کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments