تنگ کردن واژن: زندگی تان را از نو بسازید!

[su_animate type=”wobble” duration=”2″]

تنگ کردن واژن

[/su_animate]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

[su_heading]

تنگ کردن واژن

[/su_heading]

وقتی از تنگ کردن واژن صحبت میشه در واقع صحبتمون روی ماهیچه های لگنی میگرده. برای رسیدن به بهترین نتایج باید از طریق ماهیچه های لگن این کار رو کرد.

نقش اصلی این ماهیچه ها محکم گرفتن و عضلانی کردن قسمت تحتانی، اجازه دادن بدن برای انجام شدن ادرار و اجابت مزاج، انجام مقاربت و رابطه های طولانی جنسی و همچنین زایمان است. همچنین با اندامی مانند شکم در ارتباط است و باعث می شود تا مثانه در جای خود محکم بماند.

این ماهیچه ها در شرایط خاص مانند افزایش سن و بارداری کشیده شده و یا ضعیف می شوند و گشاد می شوند. معمولا بعد از زایمان های سخت و یا پارگی در ماهیچه ی لگن خاصره این اتفاقات می افتد. البته گاهی با چندین بار باردار شدن در مدت زمان کوتاهی این اتفاق نیز می افتد. بی تحرک بودن و استفاده نکردن بیش از حد از ماهیچه های لگن خود باعث می شود تا این ماهیچه ها به سرعت ضعیف شوند. ماهیچه های لگن از آن جا که ماهیچه هستند برای رسیدن به بهترین شکل ممکن نیاز به ورز ش کردن دارند. به همین خاطر تغییر در هورمون های مربوط به یائسگی می تواند این عضلات را تضعیف نماید. البته عوامل دیگری نیز مانند آسیب های ناشی از زور زدن های طولانی مدت، یبوست مزمن، سرفه و یا اضافه وزن در تضعیف این ماهیچه ها بی تاثیر نیستند.

تنگ کردن واژن به روش های بسیاری انجام پذیر است که به طور خلاصه به تک تک آن ها پرداخته می شود و سپس یکی به طور کامل توضیح داده خواهد شد.

عضلات کف یا تحتانی لگن دسته ای از عضلات و رباط ها هستند که به آن ها پرینه گفته می شود. عضله ی اصلی آن پوبوکسیژس (Pubococcygeus ) و یا PC است. این عضله ی بانوج مانند، که در هر دو جنسیت ( زن و مرد) وجود دارد ، از استخوان شرمگاهی (اندام تناسلی) به استخوان دنبالچه (استخوان دم) کشیده شده است و وظیفه ی ایجاد حفره ی لگنی و محافظت از ارگان های لگنی را بر عهده دارد.

این مجموعه از عضلات، همچنین به عنوان عضلات کف یا منطقه ی تحتانی لگن شناخته می شوند، که به شکل حفره تحتانی لگن است و از اندام های لگنی مانند مثانه، رحم و روده ی بزرگ و روده کوچک محافظت می کند.

این عضلات مانند یک باند کشی عمل می کنند، که نباید زیاد سفت و یا زیاد شل باشند، زیرا در هر دو مورد سبب ایجاد اختلال در حفره کف لگن و سایر ارگان های مرتبط به آن می شوند.

[su_animate type=”pulse” duration=”2″]

تنگ کردن واژن

[/su_animate]

[su_spoiler title=”اختلال در حفره کف لگن و سایر ارگان های مرتبط به آن” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

اختلالات کف لگن ممکن است شامل مشکلات بالینی شود، مانند؛

  • بی اختیاری در ادرار
  • بی اختیاری در مدفوع
  • پایین افتادگی (افتادگی) ارگان های لگن
  • حس ریزش ادرار در زمان خندیدن و یا ترسیدن
  • اختلالات در تخلیه ی کامل ادرار از مثانه
  • اختلالات در تخلیه مدفوع
  • اختلال در روابط جنسی
  • ایجاد سندرم های درد مزمن مانند ولوودینیا.

این ها مواردی بود که در اثر شل شدن ماهیچه ی لگن اتفاق می افتد. البته در بین این مشکلا رایج ترین آن ها؛

  • بی اختیاری در ادرار
  • بی اختیاری در مدفوع
  • افتادگی رحم براب خانم ها است.

به عنوان مثال، در صورتی که ماهیچه های لگن دچار تنش و تحریک بیش از حد شوند (هایپرتونیک)، در ناحیه ی لگن، مثانه و روده ایجاد درد شدیدی می کند. در صورتی که این ماهیچه ها هیچ تنش و تحریکی نداشته باشند (هیپوتونیک) دچار بی اختیاری استرسی و افتادگی رحم و اندام های لگنی می شود. در واقع این ناحیه ترکیبی از ماهیچه های پر تنش و بی تنش یا آرام است.

علائم عضلات لگن هایپرتونیک:

  • تکرر ادرار، فوریت داشتن، احساس ادرار کردن، توقف و شروع جریان ادرار، دفع دردناک ادرار و یا تخلیه ناقص
  • واژینیسموس (گرفتگی عضلات مهبل)
  • یبوست، فشار، درد در طی و یا بعد از مدفوع
  • احساس درد در ناحیه ی کمر، لگن، مفصل ران، ناحیه ی تناسلی، و یا مقعد با علتی نامعلوم
  • درد در هنگام مقاربت و یا پس از ارگاسم ( تحریک جنسی)
  • انقباضات نا هماهنگ که باعث ایجاد اسپاسم های لگنی می شود.

علائم عضلات لگن هیپوتونیک:

  • بی اختیاری استرس
  • افتادگی ارگان های لگنی
  • کاهش میل جنسی

[/su_spoiler]

[su_animate type=”flipInY” duration=”2″]

تنگ کردن واژن

[/su_animate]

[su_spoiler title=”روش های درمان برای تنگ کردن واژن” style=”fancy” icon=”plus-circle”]

روش های درمان برای تنگ کردن واژن

  1. فیزیوتراپی لگن خاصره: فیزیوتراپیست لگن خاصره و سلامت زنان حتما باید دارای مدرک تخصصی در شناخت عضلات تحتانی لگن باشد. آن ها می توانند به راحتی ماهیچه های لگن افراد را ارزیابی کنند و بهترین برنامه های ورزشی برای داشتن لگن و واژنی سالم را برای خانم ها برنامه ریزی کنند. آن ها حتی قادر هستند که به اصلاح شیوه ی زندگی فرد بپردازند و برنامه ها و دارو هایی برای انجام این کار به فرد تجویز می شود. یا حتی آموزش هایی برای ریلکس کردن و تنظیم ضربان قلب و غیره به بیماران داده می شود.
  2. واژینوپلاستی: واژینو پلاستی عمل جراجی پلاستیک و ترمیمی است و فرآیند زیبا سازی کانال واژن و غشای مخاطی آن است. حتی گاهی از این روش برای باز سازی وولوواژینال استفاده می شود که در برخی افراد به طور مادر زادی حذف شده است (هیپوپلازی واژن) و یا در اثر عوامل فیزیکی که از اطراف به آن وارد شده است ( مانند؛ ضربه های فیزیکی زایمان، سرطان).
  3. جوان سازی واژن: عمل “جوانسازی واژن مجدد” که یک واژینو پلاستی غیر ترمیمی است. در این عمل، زیبایی از دست رفته عضلات مورد نظر در مهبل ( واژن) باز می گردد، که این زیبایی با از بین بردن بافت های خارجی و سفت کردن ساختارهای وولوواژینال صورت می پذیرد. معمولا زیبایی واژن در اثر بارداری های زیاد و یا افزایش سن از بین می رود. از مزایای اصلی این روش ایجاد راحتی و اعتماد به نفس در زیبایی برای افراد است. از معایب این روش کاهش حس جنسی است ( زیرا دسترسی و احساس چوچوله در این روش کم می شود). گاهی حتی منجر به ایجاد عفونت، چسبندگی بافت و زخم می شود.
  4. ورزش کیگل: ورزش های کیگل، ورزش های لگن خاصره و اندام های تحتانی لگن هستند. این ورزش ها با منقبض کردن و منبسط کردن عضلات واژن انجام می شود. البته گاهی در زبان عامیانه به این عضلات عضلات کگل می گویند.

    تنگ کردن واژن با ورزش کیگل
  5. یوگا، پلاتیز: ورزش های دیگری نیز وجود دارند مانند یوگا و پلاتیز که با همکاری یکدیگر به سفت کردن ماهیچه های لگن و تقویت آن ها برای تنگ تر شدن واژن کمک می کنند.
  6. ارگاسم ( ارضاء شدن) : ارگاسم ترشح ناگهانی تنش ها و هیجانات جنسی انباشته شده در رابطه ی جنسی است، به دلیل انقباضات مداوم و ریتمیک در ناحیه ی لگن و واژن، این ماهیچه ها قوی تر می شوند و ارگاسم صورت می پذیرد.
  7. رژیم غذایی سالم: برای اینکه ماهیچه های لگن قوی داشته باشید، بسیار اهمیت دارد که به رژیم غذایی خود تا جای ممکن اهمیت دهید تا از رشد صحیح و بازسازی مجدد ماهیچه ها اطمینان حاصل نمایید.
  8. دستگاه های تقویت اندام تناسلی: دستگاه های تقویت کننده ی ماهیچه های لگن شامل حرکاتی از ورزش کیگل، تقویت و انقباض و انبساط ماهیچه های لگن، تحریک کننده ی عضلات تحتانی لگن که همه و همه در سبب عملکرد صحیح ماهیچه های لگن می شوند.

دستگاه های تونر یا تقویت کننده و ریتم دهنده ی عضلات واژن در انواع مختلفی وجود دارند، که شامل؛

  • تحریک عضلات به طور الکترونیکی: محرک الکترونیکی یا محرک عضلات الکترونیکی با استفاده از پالس های الکتریکی صورت می پذیرد به این صورت که؛ پروب هایی در درون واژن قرار می گیرد و با تولید انرژی الکتریکی باعث انقباض ماهیچه های واژن می گردد.

    تنگ کردن واژن با محرک های الکترودی
  • دستگاه های بیوفیدبک: این روش شامل قرار دادن یک حسگر مانند الکترود یا پروب در داخل واژن می شود، این حسگر شامل سیستم بصری و یا شنیداری است که به کاربر اجازه می دهد تا آن قسمت را ببیند و یا صدای انقباض را بشنود. به این صورت است که با توجه به رنگ نور یا شدت صدا درستی و نادرستی انقباض عضلانی تشخیص داده می شود.
  • مخروط و وزنه های واژن: این وزنه ها که از سبک تا وزن های کمی بالا وجود دارند معمولا در درون واژن گذاشته شده و از فرد خواسته می شود تا این وزنه را در حدود 15 دقیقه با ماهیچه های واژن نگه دارد. به مرور زمان با قوی شدن عضلات واژن این حالت بهتر و بیشتر اثر می کند. و ماهیچه ها بیشتر تقویت می شوند.
تنگ کردن واژن

[/su_spoiler]

[toggle title=”فیلم در مورد چگونگی تنگ کردن واژن با لیزر??” state=”close” ]

در این ویدئو تنها به یک نوع از لیزر برای جوانسازی واژن اشاره شده ( لیزر co2 فرکشنال) که البته روش های فراوان دیگه ای مثل تزریق ژل و چربی و یا حتی عمل های جراحی تهاجمی از موارد دیگه ای هستند که می توان در این دسته قرار داد.

[/toggle]

[toggle title=”فیلم انجام ورزش کیگل ??” state=”close” ]

[/toggle]

منابع

  1. wikipedia.org
  2. vaginal-tightening.com
  3. webmd.com
  4. محقق: میترا کرمانیان
0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments