جوانسازی صورت

با نوین ترین متدهای جوان سازی پوست آشنا شوید

بازسازی پوست
با نوین ترین متدهای جوان سازی پوست آشنا شوید

با گذشت زمان و افزایش سن از شادابی پوست کاسته می شود و پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد . پیری امری اجتناب ناپذیر و روندی طبیعی چرخه حیات می باشد .

شیوه زندگی، رژیم غذایی، عادات شخصی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید اغلب با روند طبیعی پیری مرتبط است و به طبع پوست را نیز تحت تاثیر قرار می دهد .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید از اصلی ترین عامل پیری زودرس است . سایرعوامل خارجی همچون حالات صورت (اخم و خنده)، استرس ، پوزیشن های خواب، استعمال دخانیات ، خواب ناکافی و تغذیه نامناسب از عوامل پیری زودرس نیز محسوب می شود.

[toggle title=”درم ابریژن چیست و چگونه انجام می شود + فیلم ” state=”close” ]
درم ابریژن تکنیکی است که از یک برس سیمی یا یک چرخ الماس با لبه های خشن استفاده می شود تا سطح بیرونی پوست را لایه های برداری کند . برس یا چرخ به سرعت می چرخند تا لایه های فوقانی پوست را بردارند . این فرایند پوست را زخمی کرده و ممکن است موجب خونریزی پوست شود . با بهبود زخم ، پوست جدید جایگزین پوست آسیب دیده می شود .

 

عواملی که عمق سطح پوست را تحت تاثیر قرار می دهد عبارتند ازمیزان زبری برس ، سرعت چرخش آن برروی پوست ، مقدار فشار وارد شده به پوست و مدت زمان انجام فرآیند ، شرایط و ویژگی های پوست .

شایع ترین ناحیه ای که توسط درم ابریژن تحت درمان قرار می گیرد ، صورت است .اما نواحی دیگر پوست را می توان با این روش درمان کرد. درم ابریژن معمولا برای بهبود جای زخم آکنه و خطوط ریز اطراف دهان استفاده می شود . همچنین از این روش برای درمان بینی بزرگ شده در نتیجه روزاسه و نوعی بیماری التهابی پوست استفاده می شود.

[toggle title=”درم ابریژن چگونه انجام می شود ؟ ” state=”close” ]

نواحی که قرار است تحت درمان قرار گیرد ، مشخص و پاک می شوند .معمولا قبل از درمان از یک بی حسی موضعی (مانند لیدوکائین) استفاده می شود و به مدت 30 دقیقه کیسه های یخ را روی پوست قرار می دهند .

گاهی اوقات ممکن است از اسپری منجمد کننده برای سفت کردن پوست و خراش عمیق تر استفاده می شود .

برای خراش عمیق تر و یا اگر قرار باشد کل صورت تحت درمان قرار گیرد ، ممکن است از بیهوشی های قوی تر، مسکن ها، آرام بخش ها و یا بی حس کننده ها استفاده شود .

یک بخش کوچک در زمان کوتاهی درمان می شود. اسپری خنک کننده (در صورت نیاز) چند ثانیه قبل از درمان استفاده می شود و سپس چرخش چرخ یا برس برای لایه برداری پوست استفاده می شود . گاز استریل برای جلوگیری از خونریزی استفاده می شود و نواحی درمان شده توسط پانسمان تمیز یا پماد پوشیده می شود . عمل درم ابریژن همیشه در مطب دکتر و به صورت سرپایی انجام می شود. [/toggle]

[toggle title=”انتظارات بیماران پس از انجام درم ابریژن و عوارض جانبی آن ” state=”close” ]

مدت زمان بهبودی پس از انجام درم ابریژن به اندازه و ناحیه ی تحت درمان بستگی دارد .به عنوان مثال اگر تمام صورت تحت درمان قرار گیرد زمان بیشتری برای بهبود نیاز است به علاوه هرچه عمیق درم ابریزن بیشتر باشد ، مدت زمان بهبودی نیز بیشتر خواهد بود .

به طور کلی، رشد مجدد پوست طی 5 تا 8 روز اتفاق می افتد. پوست جدید به رنگ صورتی یا قرمز خواهد بود ، که معمولا طی 6 تا 12 هفته محو می شود . تا آن زمان می توان با استفاده از کرم های آرایشی پوست خود را به رنگ طبیعی در آورید .

بسیاری از افراد در زمان انجام درم ابریژن دچار درد نمی شوند و کم و پس از عمل خیلی سریع می توانند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند .اما در برخی افراد نیاز به مصرف ضد درد هاست . اگر پوست متورم شود ، برای کاهش تورم از کورتیکواستروئید مانند پردنیزولون استفاده می شود.

 

عوارض جانبی درم ابریژن عوارض احتمالی درم ابریژن عبارتند از :

• تغییرات ناخوشایند در رنگ پوست (موقت یا دائم)

• تشکیل زخم

• ورم

• عفونت

• تیره شدن پوست (معمولا موقتی است اما ممکن است همیشه بماند ). این عارضه در اثر قرار گرفتن طولانی مدت روزها و ماه های بعد از عمل در معرض نور خورشید ایجاد می شود. [/toggle]

[toggle title=”قبل و بعد از انجام درم ابریژن چه مواردی را باید در نظر گرفت ؟” state=”close” ]

• در ابتدا باید با یک متخصص پوست و یا جراح باتجربه در مورد انجام این روش مشورت کنید.

• در هنگام مشاوره برای انجام درم ابریژن باید اهداف ، مزایا و معایب این روش و نوع بیهوشی مورد استفاده ، مورد بحث قرار گیرد . همچنین باید در مورد دستورات قبل و بعد از انجام درم ابریژن صحبت شود .

• گرفتن عکس قبل و بعد از انجام درم ابریژن برای مقایسه نتایج می تواند موثر باشد .

 

مراقبت های لازم بعد از انجام درم ابریژن

• تمیز کردن پوست چندین مرتبه در روز برای پیشگیری از عفونت و بهبود پوسته پوسته شدن صورت که گاهی اوقات اتفاق می دهد .

• تغییر پماد یا پانسمان بر روی زخم برای مرطوب نگهداشتن پوست و بهبودی سریعتر.

• اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از لایه برداری و استفاده از کرم های ضد آفتاب روزانه . پوست جدید نسبت به نور خورشید بیشتر مستعد ابتلا به آسیب است.

• اگر سابقه عفونت با ویروس هرپس سیمپلکس را داشته باشید ، داروی ضد ویروسی به نام آسیکلوویر برای جلوگیری از عفونت تجویز می شود .

• پس از انجام این درمان ملاقات های منظم با پزشک لازم خواهد بود تا فرآیند بهبود پوست و رشد مجدد سلول های کنترل شده و عوارض ها و پیامدهای درمان نیز مورد پیگیری قرار گیرند . [/toggle]

[toggle title=”میکرودرم ابریژن چیست و چگونه انجام می شود + فیلم” state=”close” ]

در میکرودرم ابریژن ، کریستال های ریزی که روی پوست اسپری می شوند به آرامی لایه بیرونی پوست را بر می دارند .

این روش در مقایسه با درم ابریژن از تهاجم کمتری برخوردار است ، بنابراین نیازی به مصرف داروی بیحس کننده نیست . در حقیقت این روش نوعی فرآیند جوان سازی و لایه برداری پوست محسوب می شود که نهایتا موجب نرمی و شفافیت پوست می گردد .

میکرودرم ابریژن در درمان برخی از مشکلات پوستی همچون پوست های کدر ، چین و چروک پوستی ، لکه های قهوه ای ، لکه های پیری و لکه های حاملگی کاربرد دارد.

همچنین میکرودرم ابریژن تولید لایه زیرین سلول های جدید پوست را با سطح فراوانی از کلاژن و الاستین تقویت می کند که موجب بهبودی ظاهر پوست می شود. میکرودرم ابریژن بسیار ملایم تر از درم ابریژن است .

[toggle title=”میکرودرم ابریژن در چه مواردی کاربرد دارد ؟” state=”close” ]

میکرودرم ابریژن در انواع پوست های روشن و تیره کاربرد دارد . میکرودرم ابریژن تغییرات ظریفی ایجاد می کند و موجب هیچ گونه تغییر رنگ پوست یاایجاد زخم نمی شود.

میکرودرم ابریژن برای رفع مشکلاتی همچون زخم های عمیق ، پوست شل ، خطوط کشیدگی ، چین و چروک پوستی و یا جای جوش عمیق موثر نیست. [/toggle]

[toggle title=”عوارض جانبی میکرودرم ابریژن ” state=”close” ]

از عوارض جانبی این روش می توان به صورتی شدن رنگ پوست اشاره کرد که این مشکلی دائمی نیست و در عرض 24 ساعت پس از درمان پوست به طور کامل بهبود می یابد . [/toggle]

[toggle title=”زمان انجام میکرودرم ابریژن چقدر به طول می انجامد؟” state=”close” ]

زمان انجام میکرودرم ابریژن در مقایسه با درم ابریژن کوتاه تر است . در این روش نیازی به عمل جراحی و یا بیهوشی نیست .[/toggle]

[toggle title=”قبل و بعد از انجام میکرودرم درم ابریژن چه مواردی را باید در نظر گرفت ؟” state=”close” ]

مشاوره میکرودرم ابریژن مشابه درم ابریژن است اما با این تفاوت که در مورد بیهوشی و خطرات ناش از آن مورد بحث قرار نمی گیرد ، زیرا این روش بسیار ساده تر از درم ابریژن است.

مراقبت های لازم بعد از انجام میکرودرم ابریژن

• پس از عمل باید با پزشکتان ملاقات کنید .

• به مدت 48 ساعت پس از عمل الکل ننوشید.

• از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید .

• تا چند روز پس از عمل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید. [/toggle]

[divider]

مترجم و محقق : مرضیه کبیری فر

[divider]

منابع

www.webmd.com/beauty/dermabrasion-21085

http://www.webmd.com/beauty/cosmetic-procedures-dermabrasion#2

http://www.webmd.com/beauty/cosmetic-procedures-dermabrasion#1

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments