استفاده از روغن های گیاهی برای پوست

روغن های طبیعی
روغن های گیاهی

روغن های طبیعی می توانند جایگزینی باشند برای حالت دهنده های مو، کرم های مرطوب کننده، ضد جوش ها و تقویت کننده های ناخن. این روغن ها در بسیاری از محصولات بهداشتی و آرایشی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. افراد دارای پوست های متفاوتی هستند و هر نوع پوست دارای مشکلاتی می باشد و به رسیدگی های خاص خود نیاز دارد.

روغن درخت چای

زمانی که باکتری ها به داخل منافذ پوست نفوذ می کنند، جوش های ملتهب و قرمز روی پوست ظاهر می شوند. تحقیقات نشان داده اند که روغن درخت چای به خارج کردن این باکتری ها کمک می کند، تاثیر مفیدی در درمان آکنه دارد و التهاب پوستی را التیام می بخشد. محققان دریافتند که این روغن به اندازه بنزوئیل پراکسید، ترکیبی متداول در اکثر داروهای مربوط به جوش، موثر می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بابونه و نعناع

شما احتمالا به بابونه به عنوان یک چای آرام بخش فکر می کنید. اما روغن این گیاه به آرامش پوست نیز کمک می کند. متخصصان پوست روغن این گیاه را نوعی ضد التهاب و ضد عفونی کننده می نامند که قرمزی، سوزش و عفونت پوستی را کاهش می دهد. روغن نعناع نیز دارای همان خواص تسکین دهنده است.

روغن نارگیل

استفاده از روغن های طبیعی
استفاده از روغن های گیاهی

پوست خشک و ترک خورده بیشتر در معرض عفونت، تحریک و واکنش های حساسیتی می باشد. روغن نارگیل پوست را مرطوب کرده و از آن محافظت می کند. این روغن برای مشکلاتی مانند اگزما نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نسترن و هویج

ویتامین A در بسیاری از محصولات پوستی وجود دارد. ویتامین A نوعی رتینوئید است. رتینوئید یک ماده شیمیایی است که سلول های جدید پوست را جایگزین سلول های قدیمی می کند و کلاژن می سازد و می تواند علائم و تغییر رنگ ناشی از زخم و خراش را بهبود بخشد. دو روغن که حاوی مقدار زیادی ویتامین A هستند، عبارتند از دانه گل نسترن و هویج. برخی متخصصان معتقدند که این گیاهان برای درمان آکنه نیز مفیدند و به عنوان ضد پیری های مفیدی مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید قبل از خواب به اندازه یک قطره از این روغن ها استفاده کنید.

رزمای و کرچک

آیا دوست دارید موهای پرپشتی داشته باشید؟ آیا موهایتان ریزش پیدا کرده است؟ روغن رزماری به شما کمک می کند تا موهای ضخیم تر و درخشان تری داشته باشید. در یک درمان 6 ماهه این روغن در مقابل ریزش موی آندروژنتیک، نوعی ریزش موی شایع بین زنان و مردان، موثر واقع شد. به علاوه این روغن کمتر باعث خارش پوست سر می شود.

روغن کرچک یکی دیگر از روغن های خانگی است که به پرپشت شدن ابروها و مژه ها کمک می کند. قبل از مصرف این روغن با پزشک مشورت کنید، زیرا این دارو نزدیک به چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن زیتون و آووکادو

ناخن هایتان نازک و حساس است؟ قبل از خواب مقدار کمی روغن زیتون یا آووکادو روی آنها بزنید. روغن در طول شب جذب ناخن ها شده و آنها را با اسیدهای چرب مفید تغذیه می کند. برای ناخن هایتان از روغن های دیگری نیز می توانید استفاده کنید.

آیا می توانید یک روغن را جایگزین دهانشویه خود کنید؟ شستشوی دهان با روغن یک روش سنتی و قدیمی است که برای سلامت دندان ها و لثه ها مورد استفاده قرار می گرفته است. بررسی های اخیر نشان داده اند که شستشوی دندان ها با روغن کنجد باعث از بین رفتن جرم و التهاب لثه می شود (روغن نارگیل و گل آفتاب گردان نیز موثر هستند.). به علاوه این روغن ها عوامل بوی بد دهان را نیز از بین می برند.

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments