اطلاعات داروی هیدروکورتیزون

اطلاعات داروی هیدروکورتیزون

 

این دارو برای درمان انواع بیماریهای پوستی ( به عنوان مثال، گزش حشرات، اگزما، درماتیت، حساسیت، بثورات پوستی، خارش ناحیه بیرونی آلت تناسلی زنان، خارش و خارش مقعد ) مورد استفاده قرار می گیرد. هیدروکورتیزون به کاهش تورم، قرمزی و خارش که ممکن است تحت شرایط مختلف بروز کند، کمک می کند. این دارو یک کورتیکو استروئید خفیف می باشد.

 

 

روش استفاده از کرم هیدورکورتیزون

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

انواع زیادی از محصولات هیدروکورتیزون وجود دارد، که بیشتر آنها را می توان بدون نسخه نیز تهیه کرد. اما برخی از آنها را نیاز است با نسخه پزشک تهیه کرد. در انتخاب بهترین نوع محصول برای مشکل پوستی شما بهتر است نظر پزشک را جویا شوید.

این دارو تنها بر روی پوست استفاده می شود، با این حال این کرم را نباید برای صورت و یا زیر بغل استفاده کرد مگر اینکه دستور پزشک باشد. بهتر است حتماً دستور العمل روی جلد کرم و یا پزشک را دنبال کنید.

برای استعمال کرم، بهتر است دستها را شسته و خشک کنید. اگر از نوع لوسیون و یا فوم آن استفاده می کنید حتماً قبل از مصرف تکان دهید. مقدار کمی از دارو را به منطقه به آرامی بمالید، به طور معمول  باید این کار را 4 بار در روز تکرار کنید، مقدار مصرف و طول درمان به نوع بیماری شما بستگی دارد.

از تماس این دارو با چشم و غشاهای مخاطی بپرهیزید.

اگر به چشمتان خورد با مقدار زیادی آب بشوئید.

اگر بعد از 7 روز مصرف مشکل شما همچنان ادامه داشت و یا بدتر شد حتماً با پزشک مشورت کنید.

 

عوارض دارو

سوزش، خشکی، قرمزی از عوارض این دارو می باشد، آکنه ، رشد غیر معمول مو، تغییر رنگ پوست از علائمی است که ممکن است بروز کند. اگر هر یک از این اثرات ادامه پیدا کرد با پزشک مشورت کنید.

اگر منطقه تحت درمان  شروع به خونریزی کرد، بخصوص اگر در ناحیه مقعد برای خارش تجویز شده است، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

 

احتیاط

قبل از استفاده از هیدروکورتیزون، اگر حساسیت  به ماده ای دارید حتماً به دکتر یا داروساز خود بگویید. و یا اگر کورتیکواستروئیدها دیگر (به عنوان مثال، پردنیزون، تریامسینولون) مصرف می کنید و هر گونه آلرژی های دیگر را اطلاع دهید . این محصول ممکن است مواد تشکیل دهنده فعال داشته باشد که می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود.

این دارو در دوران بارداری تنها در صورتی باید استفاده شود که دستور پزشک بوده و با نظارت وی می باشد.

منبع:

webmd

 

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments