آیا استفاده از کرم دور چشم ضروریست؟

کرم دور چشم

تا چه اندازه از پوست اطراف چشم خود مراقبت می کنید؟ استفاده از کرم دور چشم و کرم مرطوب کننده ضروری به نظر می رسد، به ویژه اگر دارای پوست حساسی هستید. پوست اطراف چشم بسیار نازک است و اکثر ما به چشم های خود نسبت به دیگر بخش های صورت حساس تر هستیم.

پوست نازک پلک ها اولین قسمتی است که علائم افزایش سن و آسیب های محیطی را نشان می دهد. ساختار پوست اطراف چشم با پوست دیگر بخش های بدن و صورت متفاوت است و اگر محصولی دارای ترکیب فعال و نامناسب باشد، واکنش آن مشابه دیگر قسمت های بدن نخواهد بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای پیشگیری از بروز واکنش های بد به دنبال محصولی باشید که دارای برچسب هیپوالرژیک (hypoallergenic) باشد و کمتر باعث تحریک پوست شود. کرم های صورت ممکن است باعث سوزش، التهاب یا دیگر مشکلات شوند. به علاوه رایحه ها و نگهدارنده ها در این محصولات ممکن است باعث بروز درماتیت یا تحریک پوست شوند.

یکی از اعتقدات دیگر در این زمینه اینگونه است که آنچه برای صورت خوب است، برای چشم ها نیز خوب است. برخی متخصصان معتقدند کرم های دور چشم معمولا ادعای زیادی با خود دارند ولی نتیجه آنها با آنچه قول داده اند هماهنگی ندارد. به همین دلیل توصیه می کنند از یک رتینوئید موضعی، یک سروم آنتی اکسیدان حاوی ویتامین C و یک مرطوب کننده معمولی برای اطراف چشم خود استفاده کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که محصول مورد استفاده وارد چشم نمی شود.

به هرحال توصیه می شود اگر محصولی باعث تحریک یا خارش در اطرف چشم می شود، بلافاصله مصرف آن را متوقف کنید. اگر تصمیم به خرید کرم دور چشم دارید، محصولی را خریداری کنید که برای پوست های حساس تولید شده است. رتینوئید و رتینالدئید برای استفاده دور چشم مفید هستند، اما به طور کل Retin A مناسب اطراف چشم است.

به یاد داشته باشید که استفاده از کرم دور چشم تنها گزینه برای رفع علائم افزایش سن نیست. رعایت برخی نکات دیگر هم به پیشگیری از چروک دور چشم، پف زیر چشم و تیرگی اطراف آن جلوگیری می کند. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم:

  • از یک پاک کننده آرایشی ملایم استفاده کنید. کشیدن و مالیدن پوست اطراف چشم به آن آسیب می رساند. استفاده از یک پاک کننده که ریمل و سایه چشم را به راحتی پاک می کند، بهترین گزینه است.
  • از چشم های خود و اطراف آن در مقابل آفتاب محافظت کنید. اکثر کرم های ضدآفتاب مناسب اطراف چشم نیستند. بنابراین ضدآفتاب را بالاتر از استخوان گونه استفاده نکنید. توصیه می کنیم از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • از مالیدن اطراف چشم ها اجتناب کنید، به ویژه اگر حساسیت دارید که باعث خارش می شود.

چگونه از کرم دور چشم استفاده کنم؟

به هرحال اگر برای  دور چشم خود از کرم استفاده می کنید، باید دقتت داشته بااشید که چگونگی استفاده از این کرم برای دور چشم نیز اهمیت زیادی دارد. استفاده نادرست از کرم ممکن است بیشتر باعث بروز چروک شود.

برای استفاده از این کرم ها مقدار کمی از آن (به اندازه یک نخود) را زیر چشم خود قرار دهید و با استفاده از انگشت سبابه به آرامی ضربه بزنید تا کرم پخش شود. انگشت های دیگر قوی تر هستند و ضربه ناشی از آنها قدرت بیشتری دارد، به همین دلیل بهتر است از انگشت سبابه استفاده کنید (دقت کنید همین توصیه برای آرایش اطراف چشم هم می شود.). سپس آن را روی پوست خود صاف کنید. زمانی که کرم را روی پوست صاف می کنید انگشت را از گوشه میانی به گوشه خارجی حرکت دهید.

زمانی که کرم را پخش می کنید خیلی به آرامی انگشت را در اطراف چشم حرکت دهید و در انتها برای جلوگیری از هر گونه پف زیر چشم با همان انگشت سبابه زیر چشم را به آرامی فشار دهید.

دقت کنید که کرم به چشم خیلی نزدیک نشود. کرم در این بخش به طور طبیعی به سمت بالا حرکت می کند، چرا که منافذ پوستی در این قسمت کم هستند و کرم به طور کامل جذب نمی شود. وارد شدن هر نوع کرم به داخل چشم باعث سوزش و تحریک چشم می شود، به ویژه اگر از لنز استفاده می کنید.

عوامل تشدید کننده چروک زیر چشم عبارتند از:

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید
  • سیگار کشیدن
  • تغذیه نامناسب (خوردن قند و نمک زیاد)
  • عدم مراقبت مناسب از پوست صورت
  • وراثت

ماسک های خانگی برای مراقبت از پوست صورت و اطراف چشم ها

شماره 1

سفیده تخم مرغ دارای مزایای زیادی است، زیرا این ماده غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین است که پوست را تغذیه کرده و از آن محافظت می کند. به علاوه بسیار ارزان است.

ترکیبات ماسک عبارتند از:

  • سفیده تخم مرغ
  • شیر
  • عسل

دستور آماده کردن ماسک:

سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و مقداری از آن را داخل یک ظرف بریزید، کمی شیر (به اندازه یک قاشق چایخوری)  و کمی عسل به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. این ترکیب را به آرامی و با استفاده از انگشت یا برس های نرم آرایشی زیر چشم خود استفاده کنید و به مدت 20 تا 25 دقیقه صبر کنید. اگر به خاطر خشک شدن ماده احساس ناراحتی می کنید، می توانید آن را زودتر بشویید. پس از اتمام زمان آن را با آب ولرم بشویید.

شماره 2

ماسک دوم نیز بسیار مفید است و ترکیبات آن عبارتند از:

  • نصف یک خیار
  • چند قطره گلاب
  • برگ های نعناع
  • پد پنبه ای

خیار، گلاب و برگ های نعناع را در مخلوط کن با هم ترکیب کنید و سپس با استفاده از پد پنبه ای یا یک صافی مایع را از بقیه محتویات جدا کنید. سپس مایع به دست آمده را در یک ظرف کوچک قرار داده و در یخچال نگهداری کنید. قبل از استفاده محلول را کمی گرم کنید و پس از هر بار استفاده از این مایع به مدت 20 تا 25 دقیقه صبر کنید. البته ماسک گلاب، خیار و نعناع را لازم نیست حتما بشویید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://myawesomebeauty.com/remove-under-eye-wrinkles/” target=”blank” ]منبع شماره 1[/button]   [button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.today.com/style/how-apply-eye-cream-sunscreen-moisturizer-right-way-t90411″ target=”blank” ]منبع شماره 2[/button]   [button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.webmd.com/beauty/features/eye-creams-aging-wrinkles#1″ target=”blank” ]منبع شماره 3[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید