آب سرد و تاثیر آن بر سوزاندن کالری

آب سرد

برای افرادی که سعی در کاهش وزن خود دارند، این یک جمله ی بسیار مهم است. اگر می خواهید بدانید که بدن شما با آب گرم کالری می سوزاند یا نه، پاسخ مثبت می باشد. اما اگر می خواهید بدانید که آیا نوشیدن آب سرد فراوان هم می تواند به کاهش وزن کمک کند یا نه، یا وزن را ثابت نگاه می دارد، پاسخ به این سوال نیاز به محاسباتی دارد.

اول اینکه کالری ها دو نوع می باشند. کالری نوع اول میزان انرژی غذاها را توصیف می کند، و کالری نوع دوم میزان انرژی را برای بالا بردن دمای یک گرم آب به اندازه ی یک درجه ی سلسیوس، بیان می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آنچه اکثر مردم در رابطه با کالری نوع اول تصور می کنند، در واقع کیلو کالری می باشد: یک کالری برای افزایش دمای یک کیلوگرم آب به اندازه ی یک درجه ی سلسیوس. بنابراین وقتی یک قوطی حاوی نوشابه ی 140 کالری از نوع اول را می نوشید، در واقع 140000 کالری نوع دوم وارد بدن خود می کنید. در اینجا هیچ دلیلی برای اخطار وجود ندارد، زیرا این تبدیل در تمام قسمت صدق می کنند. وقتی در یک مایل پیاده روی، 100 کالری از نوع اول را می سوزانید، در واقع 100000 کالری از نوع دوم را سوزانده اید.

بنابراین، با فرض اینکه تعریف کالری براساس بالا رفتن دمای آب است، می توان گفت که بدن شما برای رساندن دمای آب سرد به دمای بدن، کالری زیادی می سوزاند. بدن باید دمای آب را افزایش دهد، مگر اینکه ادرار شما هم هم دمای یخ باشد. بنابراین کالری باید سوزانده شود.

آب  سرد

اجازه بدهید آنچه را در هنگام نوشیدن نیم لیتر آب سرد می سوزانید، به طور دقیق به تصویر بکشیم:

  • دمای آب یخ تقریبا زیر صفر برآورد می شود.
  • دمای بدن 37 درجه برآورد می شود.
  • برای بالا بردن دمای 1 گرم آب به اندازه ی 1 درجه، 1 کالری مصرف می شود.
  • نیم لیتر آب معادل 473.18 گرم می باشد.

بنابراین در مورد نیم لیتر آب یخ، بدن باید دمای 473.18 گرم آب را از 0 درجه به 37 درجه برساند. در انجام این کار بدن 17508 کالری می سوزاند. اما این کالری از نوع دوم می باشد. در واقع بدن تنها 17.5 کالری از نوع اول را می سوزاند و در یک نمودار رژیم غذایی حاوی دارای 2000 کالری از نوع اول، مقدار 17.5 کالری، مقدار قابل توجهی نیست.

اما همانطور که توسط متخصصان تغذیه پیشنهاد شده، روزانه هشت لیوان 227 گرمی آب بنوشید، یعنی معادل 1892.72 گرم آب در روز. بنابراین برای گرم کردن این مقدار آب در روز، بدن شما 70030 کالری نوع دوم و یا  70 کالری نوع اول را می سوزاند. در طول زمان 70 کالری افزایش می یابد. بنابراین مطمئنا نباید نوشیدن آب یخ را جایگزین ورزش و یا رژیم غذایی مناسب کنید، اما به هرحال نوشیدن آب سرد مقداری کالری اضافه می سوزاند.

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments