بهترین روش درمان مو های زائد

اقدامات اولیه جهت انجام لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد، یک روش پزشکی است که در آن از دستگاه لیزر استفاده می شود.

در طول لیزر موهای زائد، پرتو لیزر با عبور از پوست به فولیکول مو می رسد. گرمای شدید ناشی از لیزر، فولیکول مو را از بین میبرد و سبب مهار رشد آتی مو می گردد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

انجام لیزر موهای زائد، تنها راه دائمی رهایی یا کاهش رشد موهای زائد است. رشد موهای بیش از حد در نواحی مختلف بدن از ژنتیک یا مشکلات پزشکی نشات می گیرد. معمولا از لیزر جهت از بین بردن موهای زائد صورت، گردن، زیر بغل، قفسه سینه، کمر، ناحیه تناسلی، دست و پا استفاده می شود. پیش از درمان لیزر باید با یک متخصص پوست در خصوص روند انجام این کار، عوارض احتمالی، نوع پوست، رنگ مو و ویژگی های آن و اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای این روش هستید یا خیر، مشورت نمایید. در این مطلب دستورالعمل هایی را ذکر کرده ایم که به آمادگی پیش از لیزر موهای زائد به شما کمک شایانی می کند.

 

پیش از مراجعه

1- اجتناب از برنزه کردن و استفاده از محصولات برنزه کننده، دست کم یکماه پیش از لیزر موهای زائد

اجتناب از برنزه کردن

در زمان انجام لیزر، پوست باید تا حد امکان روشن باشد. به همین دلیل، بسیاری از افراد ترجیح می دهند در طول زمستان موهای زائد خود را لیزر کنند. همچنین حین خروج از منزل باید از کرم های ضد آفتاب با SPF حداقل 15 در نواحی که قصد انجام لیزر را دارید، استفاده کنید. با این کار از ورود اشعه های UVA و UVB به داخل پوست جلوگیری می شود.

 

2- اجتناب از کندن مو از ریشه یا اپیلاسیون، دست کم 2 الی 4 هفته پیش از لیزر موهای زائد

کندن مو از ریشه

اصلاح موهای زائد خوب است، اما سایر روش های از بین بردن موهای زائد می توانند اثربخشی درمان لیزر را کاهش دهند. همچنین از دلکره و بلیچ کردن مو نیز باید اجتناب کنید.

 

3- با تیغ اصلاح کردن منطقه مورد درمان در طول مشاوره پیش از لیزر

اصلاح کردن با تیغ

1 یا 2 روز پیش از انجام لیزر، موهای زائدتان را اصلاح کنید. بدین ترتیب، فولیکول های مو، قابل رویت خواهند شد. چنانچه موهای زائدتان بلند باشند، ممکن است در طول لیزر متحمل درد بیشتری شوید.

 

4- مصرف داروی ضد ویروس

مصرف داروی ضد ویروس

ممکن است پزشک پیش از انجام لیزر موهای زائد برایتان داروی ضد ویروس یا آنتی بیوتیک خوراکی تجویز نماید.

 

5- پاکسازی پوست در محل درمان از هر گونه کرم، لوسیون یا لوزم آرایشی

پاکسازی پوست

پیش از انجام لیزر موهای زائد باید پوستتان را کاملا تمیز کنید و آنرا از هر نوع آلودگی بزدایید. حتی پیش از درمان لیزر، در صورتی که از دئودورانت استفاده کرده باشید، باید آنرا پاک کنید.

 

حین مراجعه

1- پوشیدن لباس مناسب

پوشیدن لباس مناسب

زمان مراجعه به مرکز لیزر، لباسی بپوشید که دسترسی لیزر به پوست را آسان کند و یا گشاد باشد. ممکن است پس از درمان روی پوستتان کرم تسکین دهنده موضعی مالیده شود که اگر شما لباس تنگ به تن داشته باشید با آن اصابت پیدا خواهد کرد. چنانچه پوست تان پس از درمان دچار حساسیت شود، لباس های تنگ و جذب منجربه ایجاد ناراحتی در شما خواهد شد.

 

2- بیحسی موضعی

بیحسی موضعی

پیش از لیزر موهای زائد، متخصص لیزر باید از یک کرم بیحس کننده موضعی یا کمپرس گرم استفاده کند. همچنین ممکن است در صورت لزوم، متخصص لیزر، موهای محل درمان را اصلاح کند.

 

3- عینک محافظ

عینک محافظ

حتما در زمان لیزر موهای زائد یا هر نوع درمان لیزر دیگر از عینک محافظ استفاده کنید.

 

نتایج

نتایج حاصل از لیزر موهای زائد در هر فرد متفاوت است و بطور بالقوه ای به این موضوع بستگی دارد که چه منطقه ای از بدن مورد درمان قرار گرفته است.

درمان های متعدد به روش های مختلف می توانند کاهش مو را طولانی مدت تر کنند (در برخی موارد تا سال ها). اما رشد موی مجدد همچنان احتمال دارد. جهت حصول نتیجه بهتر به 4 الی 6 جلسه درمانی با فواصل حدود 6 هفته نیاز دارید. علاوه بر این، پس از اتمام جلسات به درمان و نگهداری دوره ای (هر 6 یا 12 ماه یکبار) نیز احتیاج خواهید داشت.

 

لیزر در منزل

دستگاه لیزر خانگی

در سال های اخیر، لیزرهایی به بازار آمده اند که قابل استفاده در منزل هستند. این دستگاه ها بطور متوسط منجربه کاهش موهای زائد می شوند؛ اما هیچ مطالعه ای در خصوص مقایسه عملکرد و اثربخشی این دستگاه های خانگی با دستگاه های لیزر موهای زائد که متخصصین با آنها کار میکنند، صورت نگرفته است.

علاوه بر این، سازمان غذا و داروی ایالات متحده، این دستگاه های لیزر خانگی را بعنوان لوازم آرایشی و بهداشتی در نظر گرفته است، نه یک وسیله پزشکی و درمانی. این بدان منزله است که این دستگاه ها از لحاظ دقت و عملکرد در سطح دستگاه های پزشکی قرار ندارند. در حال حاضر، هیچگونه مطالعه ای مبنی بر ایمنی و اثربخشی دستگاه های لیزر خانگی در دسترس نمی باشد.

چنانچه یکی از این دستگاه های لیزر خانگی را تهیه نموده اید، به دقت دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای بسته را مطالعه کنید تا از خطر بروز آسیب های جدی، بویژه آسیب های چشم جلوگیری شود.

 

نکات

پوست های روشنی که دارای موهای تیره هستند، بهترین پاسخ را به درمان لیزر موهای زائد می دهند. هنگامیکه پوست، رنگدانه های تیره داشته باشد، نمی تواند اشعه حاصل از لیزر را جذب خود کنند. برای نژادهای افریقایی-امریکایی معمولا از لیزرهای وبژه ای استفاده می شود. همچنین درمان موضعی لیزر موهای زائد در افراد دارای موی خاکستری یا رنگ روشن ممکن است اثربخشی لیزر را افزایش دهد. مناطق مورد درمان را تا 4 هفته پیش از اولین جلسه لیزر موهای زائد با تیغ اصلاح کنید تا به نتیجه بهتری دست یابید.

 

هشدارها

دنبال کردن دستورالعمل های پیش از لیزر موهای زائد از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ بدین ترتیب اثربخشی درمان لیزر را به حداکثر و ناراحتی های حین فرآیند لیزر را به حداقل میرسانید.

توجه داشته باشید که از بین بردن کامل موهای زائد بدن تنها با یک جلسه محقق نمیگردد و رشد مو در مراحل بعدی نیز اتفاق می افتد. لیزر تنها در موهای زائدی اثر دارد که در مرحله رشد فعال (آناژن) بسر می برند. در هر جلسه درمان، موهای زائد با کاهش 10 الی 25 درصدی مواجه میشوند و این انتظار کاملا واقع بینانه است.

 

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.wikihow.com” ]لینک 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.mayoclinic.org” ]لینک 2[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.wikipedia.org/” ]لینک 3[/button]

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments