دانستنی های لیزر موی زائد

دانستنی های لیزر موی زائد

لیزردرمانی روشی غیر تهاجمی و ایمن برای رفع موهای زائد است . در این روش پرتوی شدیدی  به فولیکول های مو تابانده می شود تا از رشد مجدد مو جلوگیری شود . لیزر درمانی همچون سایر روش های زیبایی دارای دوره بهبودی نیز می باشد . در این مقاله می خواهیم شما را با دوران پس از لیزردرمانی و جدول زمانی این روش آشنا کنیم .

 

پس از انجام لیزر درمانی

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اکثر بیماران میتوانند بلافاصله پس از لیزر درمانی به انجام فعالیت های روزمره خود ادامه دهند . اما  اگر پس از فرآیند لیزر درمانی احساس خستگی یا درد داشتید ، می توانید در خانه بمانید و استراحت کنید . اما به خاطر داشته باشید که امکان بروز قرمزی و التهاب در ناحیه تحت درمان وجود دارد. قبل از شروع درمان می توان از یک بی حس کننده موضعی استفاده کرد ،اما در صورت از بین رفتن اثر این کرم ها ممکن است دچار سوزش خفیفی در ناحیه تحت درمان داشته باشید . گرچه ، تعداد کمی از بیماران برای کنترل درد و کاهش ناراحتی به دارو نیاز دارند .

 

24 ساعت پس از انجام لیزر درمانی

احتمالا پزشک  توصیه خواهد کرد تا یک روز پس از لیزر درمانی از انجام فعالیتهای شدید و رفتن به جکوزی خودداری کنید . زیرا بخار یا حرارت جکوزی می تواند موجب تحریک پوست گردد .

 

در یکی دو روز اول پوست کمی قرمز و متورم است و حالتی شبیه آفتاب سوختگی دارد . مرطوب کننده های موضعی و محلول های ضد التهاب می توانند برای تسکین پوست  استفاده شوند . همچنین پزشکان برای کاهش سوزش استفاده کمپرس های خنک کننده یا کیسه یخ را توصیه می کنند . در صورت لزوم می توان از دارو های ضد درد نیز استفاده کرد .

 

اولین هفته پس از لیزر درمانی

 

پس از لیزردرمانی در طی هفته اول ، ممکن است متوجه برجستگی های قرمز رنگی بر روی پوست خود شوید که معمولا بعد از سپری شدن دو تا سه روز از بین می روند .برخی بیماران هم اثرات زخم را برروی پوست خود مشاهده می کنند. معمولا می توان این گونه زخم ها را با وازلین چرب کرد تا پوست به طور کامل بهبود بیابد . همچنین به بیماران توصیه می شود با استفاده از پاک کننده های لطیف نواحی تحت درمان را نیز تمیز کنند . اگر متوجه برجستگی های سفید شدید  و یا دچار درد فراوان شدید بلافاصله این موضوع را به دکترتان گزارش دهید . برخی پزشکان پس از یک هفته بیماران را ملاقات می‌کنند تا اثرات ناشی از لیزر را بررسی کنند.

 

اولین ماه پس از لیزر درمانی

 
معمولا ظرف مدت 10 روز تا 2 هفته پس لیزر درمانی ، ریزش موهای اطراف ناحیه تحت درمان شروع به ریزش می کنند . این کاملا طبیعی بوده و نشان دهنده ی موفقیت آمیز بودن این روش می باشد. به خاطر داشته باشید که در این مدت موهای زائد خود را با موچین و اپیلاسیون بر ندارید تا فرآیند ریزش موها بدون هیچ گونه تداخلی انجام شود  . همچنین پزشکان توصیه خواهند کرد  در طی این مدت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و یا از کرم های ضد آفتاب با حداقل اس پی اف  30 برای محفاظت از پوستتان استفاده نمایید . برخی از بیماران دچار علائمی همچون تغییرات رنگ پوست میشوند که موقتی بوده و بیشتر در افراد با پوست تیره دیده می‌شود.

 

چهار تا هشت هفته پس از لیزر درمانی

 

در  بیشتر موارد برای بدست آوردن نتایج مطلوب نیاز به جلسات بیشتری می باشد  زیرا مو در مراحل مختلفی رشد می‌کند و لیزر می‌‌تواند موهایی را از بین ببرد که در مرحله رشد هستند. بنابراین باید موهای جدید رشد کنند تا لیزر درمانی برای آن‌ها موثر باشد.
برخی از پزشکان توصیه می کنند که لیزر پس از رشد کامل موهای زائد و نوسازی پوست صورت گیرد که حدود ۱۲ هفته طول می‌کشد ولی عده‌ای دیگر فاصله ۴ تا ۸ هفته‌ای را توصیه می‌کنند.
هر جلسه  می‌تواند به طور متوسط ۲۵ درصد رشد موهای زائد را کاهش دهد . موهایی که پس از این جلسات رشد می‌کنند معمولاً نازک تر و کم رنگتر هستند.

نگارنده : مرضیه کبیری فر

لینک منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

5 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
مریم
مریم
7 years ago

مطلبتون خیلی خوب و آموزنده بود ، چون من در مورد مراحل بعد از لیزر درمانی چیزی نمیدونستم و با خوندن این مطلب با مراحل پس از لیزر آشنا شدم . ممنون

مریم پورقلی
مریم پورقلی
6 years ago

مریم
سلام.من بعد از انجام لیزر موهای زائد احساس خواب آلودگی و خستگی شدید دارم.آیا این موضوع طبیعی است و آیا علامت مهم و قابل پیگیری است؟

ندا
ندا
6 years ago

دانشجوی یزد هستم. مرکز یزد مجموعه تهران اسکین جزو مراکز خوب در این زمینه هست. قیمت ها مناسب و رفتار پرسنل خیلی خوب بود. ممنون

محمد ایزدی
محمد ایزدی
6 years ago

سلام، از سایت خوبتون تشکر میکنم. بنده دو جلسه لیزر درمانی خود را در مطب دکتر پریچهر کفایی انجام دادم. اما از طریق سایت خوبتون با مطب دکتر ثوابی نسب آشنا شدم از انجا که قیمت های مرکز شما خیلی مناسب بود و دستگاه هم با کیفیت بود ادامه لیزر درمانی را در این مرکز ادامه دادم. از پرسنل خوب مطب و آقای دکتر بسیار ممنونم