چگونه در سنین بالا جذابیت داشته باشیم؟

جوانسازی پوست

 

برای داشتن پوستی زیباتر در سنین میانسالی، در ابتدا بهتر است تغییرات پوست  را با افزایش سن بشناسیم:

 

با افزایش سن، لایه بیرونی پوست (اپیدرم) نازک می شود، حتی اگر تعداد سلولها بدون تغییر باقی بماند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تعداد رنگدانه های حاوی سلول های (ملانوسیت) کاهش می یابد اما اندازه ملانوسیتهای باقی مانده افزایش می یابد.

پوست  مسن، نازک تر، کم رنگ و روشن (شفاف) به نظر می رسد.  لکه های بزرگ رنگدانه (لکه های سن، لکه های کبد ) ممکن است در مناطق در معرض نور آفتاب ظاهر می شود.

تغییرات در بافت همبند موجب کاهش قدرت و خاصیت ارتجاعی پوست (Elastosis ) می شود. این خاصیت در مناطق در معرض نور آفتاب قابل توجه است. Elastosis  موجب ایجاد پوست چرمی و ظاهر آفتاب سوخته همانند کشاورزان و ملوانان می شود که   بیشتر وقت خود را زیر آفتاب می گذارانند.

عروق خونی درم شکننده تر می شوند.  این امر منجر به کبودی پوست، خونریزی زیر پوست (اغلب پورپورا سالخورده نامیده می شود ) می شود.

غدد سباسه ، چربی کمتری تولید می کنند.  مردان پس از سن 80 سالگی این اتفاق را تجربه می کنند اما در زنان پس از یائسگی به تدریج کاهش چربی پوست ایجاد می گردد. خشک شدن پوست موجب سخت شدن، ایجاد خشکی و درد می شود.

کاهش چربی زیرجلدی ، موجب کاهش توانایی برای حفظ درجه حرارت می شود و بدن را در مواجهه با سرما و گرما آسیب پذیرتر می کند.

چاره چیست؟

با رعایت نکات زیر جذابیت خود را تا سنین بالا حفظ کنید:

محصولی که دارای آلفا یا بتا هیدروکسی اسید است انتخاب کنید، زیرا این ترکیبات موجب افزایش جایگزینی سلول های پوست می شود. همچنین به تمیز شدن و باز شدن منافذ چین و چروک ها که با افزایش سن برجسته تر می شوند، کمک می کند.

مرطوب کننده های غنی شده برای پوست افراد مسن عالی است، اما اگر پوست تان شروع به لک زدن کرد، به دلیل استفاده از مرطوب کننده های غنی، آن را با یک نوع لایت تر و سبک تر عوض کنید.

مراقبت پوستی در قسمت های چانه را فراموش نکنید. گردن می تواند سریعتر افزایش سن در صورت تان را نشان دهد. به این ترتیب، هر آنچه را که روی صورت انجام می دهید، روی آن نیز انجام دهید.

روزانه از یک کرم مخصوص چشم استفاده کنید؛ چشم ها اولین چیزی است که افزایش چشم را نشان می دهد، پس به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند.

هرگز هنگام پاک کردن آرایش یا زدن مرطوب کننده، صورت تان را نکشید. زمانی که پوست آماده نشان دادن گذر عمر است کشیدن پوست فشار را بیشتر می کند. خیلی نرم این کار را انجام دهید.

ارزش ضد آفتاب را فراموش نکنید. حتی زمستان ها 20 دقیقه قبل از در معرض اشعه قرار گرفتن، برای جلوگیری از تخریب پوست ضد آفتاب بزنید. برای کمک به پوست مسن باید از مرطوب کننده های با حداقل SPF  15 استفاده کنید.

در پایان اشاره به این نکته ضروری است که برای داشتن پوستی زیبا و سالم از سنین جوانی باید اقدام نمایید. سبک زندگی سالم و بدون استرس، ورزش، عدم استفاده از دخانیات و … زیبایی و طراوت را به ارمغان می آورد.

استفاده از ماسک های مغذی پوست، آب رسانی و پاکسازی اصولی می تواند پوست شما را مقاوم سازد. روشهایی مانند میکرودرم و لایه برداری دوره ای ، خطوط ریز را از بین می برد. روشهایی مانند لیزر درمانی و رادیوفرکانس یا RF نیز استحکام و قوام پوست را بیشتر کرده و از افتادگی زودرس پوست جلوگیری می نماید.

 

منبع:

https://www.nlm.nih.gov

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با نسل جدید دستگاه اسکارلت و تکنولوژی میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال

[divider]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments