آیا لیزر موهای زائد واقعا دائمی است؟ | راه های کاهش درد لیزر کدامند؟

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد

پرسش بسیاری از مراجعین لیزر درمانی این است که آیا لیزر موهای زائد واقعا دائمی است؟ پاسخ کوتاه به این سوال منفی است، اما لازم است نکاتی را به همراه این پاسخ بیان کنیم که به برتری های لیزر و اهمیت استفاده از این روش جدید اشاره می کنند. لیزر موهای زائد از طریق گرم کردن فولیکول های مو رشد آنها را متوقف می کند. این امر برای مدت طولانی جلوی رشد مواهی زائد را می گیرد، این زمان بسیار طولانی تر از دیگر روش های سنتی است. به علاوه مویی که دوباره رشد می کند بسیار نازکتر و روشن تر از موی قبلی است و تراکم آن نیز خیلی کمتر از قبل است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که دارای پوست روشن و موی تیره هستند. به علاوه فرایند لیزر درمانی بهتر است توسط فردی با تجربه و تحت نظارت پزشک متخصص پوست انجام شود.

چگونگی عملکرد لیزر موهای زائد

در لیزر از پرتوهای لیزر با حرارت بالا برای تابش استفاده می شود. در طول انجام فرایند این پرتوهای لیزری فولیکول های مو را گرم کرده و از بین می برند. فولیکول های مو درست زیر پوست قرار گرفته اند و مسئول تولید ساقه های جدید مو هستند. اگر فولیکول ها از بین بروند، تولید مو متوقف می شود.

در مقابل روش لیزر درمانی استفاده از روش های سنتی است که مو را به صورت سطحی و از روی پوست برمی دارد. این روش ها فولیکول مو را هدف قرار نمی دهند. روش لیزر درمانی برای بخش های مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله:

  • قفسه سینه
  • پشت
  • شانه ها
  • گردن
  • خط بیکینی
  • صورت (به جز اطراف چشم ها)

لیزر درمانی برای افرادی که دارای موهای تیره و پوست روشن هستند دارای تاثیر فوق العاده است، زیرا لیزر درمانی است که رنگدانه های مو را هدف قرار می دهد. حتی اگر برخی موها از بین نروند، روشن شدن رنگ آنها باعث می شود مو کمتر به چشم آید. برخی موهای زائد در همان جلسات اول از بین می روند.

فرایند لیزر درمانی بسیار سریع انجام می شود. بخش های کوچک تر بدن، از جمله بالای لب ها، تنها چند دقیقه طول می کشد. بخش های بزرگتر بدن، مانند پشت یا قفسه سینه، زمان بیشتری نیاز دارد.

در صورت استفاده از بی حس کننده لازم است یک ساعت قبل از شروع لیزر درمانی بی حس کننده مورد نظر را مورد استفاده قرار دهید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است جلسات لیزر درمانی را تکرار کنید.

علت تکرار جلسات لیزر درمانی چیست؟

با تکرار جلسات نتیجه مطلوب حاصل می شود. تعداد جلسات لیزر درمانی بستگی به فرد تحت درمان دارد. طبق بررسی های انجام شده اکثر افراد بین 4 تا 6 جلسه لیزر درمانی لازم خواهند داشت. به علاوه فاصله بین جلسات بهتر است 6 تا 9 هفته باشد.

پس از هر جلسه تعداد موهای کمتری بر روی بدن مشاهده خواهید کرد. هر مویی که رشد می کند بسیار نازگ تر و روشن تر خواهد بود.

علاوه بر این ها برای حفظ نتیجه لازم است جلسات را هر از گاهی تکرار کنید، به این ترتیب مطمئن خواهید شد که فولیکول های مو دوباره مویی تولید نمی کنند. پس از اتمام کامل دوره لیزر درمانی، بسته به نیاز فرد مراجعه کنند، ممکن است لازم شود جلسه لیزر درمانی یک یا دو بار در سال تکرار شود.

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

اگر دوست دارید بهترین نتایج را از لیزر بگیرید و کمترین عوارض جانبی و درد را تجربه کنید، حتما به مرکزی معتبر و با کیفیت مراجعه نمایید. مراکز مناسب لیزر تکنسین های ماهر و دستگاه های لیزر جدید دارند که می توانند امنیت و اثر گذاری درمان را برای شما تضمین کنند.

هرچند لیزر به ذات درمانی ایمن و کم عوارض است اما اگر تکنسینی غیر متخصص ، مخصوصا با دستگاه های قدیمی آن را برای شما انجام دهد می تواند صدمات نسبتا جدی مانند سوختگی به پوست شما وارد نماید. پس حتما در انتخاب مرکز لیزر دقت کافی را داشته باشید.

مرکز لیزر برکه در شمال تهران یکی از بهترین و با کیفیت ترین مراکزی است که می توانید برای لیزر موهای زائد پیدا کنید. مجهز بودن به بهترین دستگاه های لیزر روز دنیا در کنار قیمت های استثنایی، برکه را به مرکزی معتبر و در عین حال بسیار به صرفه تبدیل کرده است. شما همین حالا می توانید برای آشنایی بیشتر با برکه و همچنین مشاهده ی لیست تعرفه های قیمیتی به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید.

درد لیزر

قبلا گفتیم که یکی از موثر ترین راه ها برای کاهش درد لیزر استفاده از کرم های موضعی بی حسی، پیش از شروع فرآیند لیزر است. اما بهتر است بدانید که این کرم ها تنها بخشی از وظیفه ی کاهش درد را بر عهده دارند.
بار عمده ی کاهش درد در دستگاه های جدید لیزر بر دوش سیستمی به نام سیستم خنک کننده می باشد. این سیستم که یک دستگاه کوچک است، به سر تفنگی لیزر متصل بوده و وظیفه اش سر کردن پوست بعد از هر شات لیزر است.
همانطور که شاید بدانید دلیل اصلی درد داشتن لیزر به خاطر انرژی حرارتی ای است که بر سطح پوست ایجاد می کند. همین گرما و حرارت است که در نهایت ریشه ی مو را می سوزاند. سرد شدن پوست بعد از لیزر دقیقا برای مقابله با گرما و از این طریق کاهش درد لیزر است.
لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد

حرف آخر

گرچه ممکن است موها پس از لیزر درمانی دوباره رشد کنند، اما بهتر است بدانید رشد مجدد موها در همه مراجعین اتفاق نمی افتد و بستگی به فرد دارد و گاهی رشد مجدد موها به دلیل تغییرات هورمونی در بدن رخ می دهد. همچنین لیزر درمانی بهترین گزینه برای رهایی از شر موهای زائد برای مدت طولانی است.

بهترین دستگاه های لیزر درمانی دستگاه های لیزر الکساندرایت هستند که به خوبی موهای زائد را از بین برده و دارای خنک کننده هایی نیز هستند که به راحتی فرد مراجعه کننده کمک می کند.

دستگاه های لیزر خانگی نیز در باز موجود هستند که برای انجام لیزر درمانی در خانه مورد استفاده قرار می گیرند، اما اثربخشی و ایمنی این دستگاه ها تایید نشده است. به علاوه با توجه به حساسیت فرایند لیزر درمانی بهتر است این کار توسط متخصص این کار انجام شود.

منبع مقاله

نگارنده سمیه محمدی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments