بهترین دستگاه لیزر خانگی

مزایا و معایب دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

این روز ها درباره عملکرد دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی به وفور شنیده ایم؛ اما بیایید امروز در خصوص جوانب مثبت و منفی این دستگاه ها صحبت کنیم.

حقیقت این است که هنگامی که صحبت از حذف موهای زائد به میان می آید، احتمالا همه گزینه های موجود را بررسی کرده اید و حالا می خواهید پیش از تصمیم گیری نهایی، تمامی جوانب آن ها را نیز در نظر بگیرید. شما به راحتی می تواند تمام نقاط بدن تان را با تیغ اصلاح کنید، اما پس از گذشت چند روز، مجددا موهای زائد رشد خواهند کرد. کرم های موبر (تهیه شده از واجبی) نیز مشکل موهای زائد را در چند دقیقه حل می کنند، اما متاسفانه بوی ناخوشایندی دارند. اگر از روش های از بین بردن موهای زائد، انتظار تمام و کمال تری دارید، اپیلاسیون، گزینه مناسبی است؛ چرا که موی زائد را از ریشه می کند. در این روش، موی زائد تا هفته ها رشد مجدد ندارد، اما باید در نظر داشت که اپیلاسیون، یک پروسه دردناک است که فقط رشد مو را کند می کند و هنگام رشد مجدد مو نیز به شدت بدن را به خارش می اندازد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

البته، روش های بلند مدت تری مانند الکترولیز نیز وجود دارد. در الکترولیز از سوزن های فوق العاده ریزی جهت وارد شدن به هر یک از فولیکول های مو استفاده می شود تا جریان الکتریکی بدان هدایت شود و فولیکول مو از بین برود. چنانچه تصور می کند این پروسه دردناک است، کاملا صحیح است، به علاوه این که بسیار زمان بر نیز می باشد.

همه این ها دست به دست می دهند تا ما را به سمت لیزر موهای زائد سوق دهند، روش محبوبی که موهای زائد را به صورت نیمه دائمی از بین می برد و فولیکول مو را در جهت سرکوب رشد مجدد مو تخریب می کند. در این روش، لیزر با تمرکز بر سلول های رنگدانه ای موجود در فولیکول مو، مو را تشخیص می دهد و آن را از بین می برد. هنگامی که ملانین مو مورد هدف قرار می گیرد، لیزر تمامی مسیر های پایین فولیکول و ریشه مو را منهدم می سازد. پس از چند جلسه مراجعه به یک مرکز معتبر لیزر موهای زائد، می توانید تیغ های خود را دور بریزید و وقت اپیلاسیون تان را لغو نمایید.

پس از شکل گیری و متداول شدن این روش، دستگاه های جدیدی به بازار عرضه شدند که ادعا می کنند شما به راحتی می توانید با خریداری آن ها، خودتان در منزل پروسه لیزر موهای زائد را انجام دهید. چنانچه قصد خرید یکی از این دستگاه های خانگی را دارید، توصیه می کنیم ابتدا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید تصمیم بهتری اتخاذ نمایید.

این شما و این مزایا و معایب دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی:

 

 

[toggle title=”مزایای دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی” state=”open” ]

  • از آنجایی که دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی بری همیشه موهای زائد را از بین نمی بردند، رشد مو تنها به طور قابل توجهی کاهش می یابد، به طوری که دیگر هیچ وقت نیازی به استفاده از تیغ نخواهید داشت.
  • شما می توانید دستگاه لیزر خود را همراهتان به همه جا ببرید و در هر نقطه ای از بدن از آن استفاده کنید. معمولا این دستگاه ها، نقاط بزرگ تر، مانند پا، کمر، زیر بغل، خط بیکینی، شکم و صورت را سریع تر پوشش می دهند.
  • دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی دارای سنسور تشخیص رنگ پوست و مو بوده و تنها در صورتی که دستگاه مناسب برای پوست تان باشد، اجازه انجام پروسه را به شما خواهد داد.
  • در خصوص درد نیز باید بدانید که استفاده از دستگاه های لیزر خانگی برای رفع موهای زائد، در برخی نقاط بدن هیچ دردی ندارد و در برخی نقاط نیز به شدت اپیلاسیون درد دارد. در این مواقع می توانید پیش از انجام لیزر، از تکه ای یخ جهت بی حس کردن آن ناحیه استفاده نمایید. نکته قابل توجه این است که این درد به تدریج کمتر می شود، زیرا با ادامه درمان، مو نازک تر و نرم تر می گردد.

[/toggle]

 

[toggle title=”معایب دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی” state=”open” ]

  • از بین بردن موهای زائد با دستگاه های لیزر خانگی، پروسه ای طولانی دارد. ممکن است از بین بردن موهای زائد زیر بغل، چند دقیقه طول بکشد، اما باید این عمل را چندین جلسه تکرار کنید تا به نتیجه دلخوه برسید. این روند بین 3 تا 8 جلسه، بسته به نوع مو و اندازه ناحیه، به طول خواهد انجامید. لازم به ذکر است که مجبورید بین هر جلسه، 6 هفته فاصله بیاندازید.
  • دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی، گران قیمت هستند و مدت زمان استفاده از آن ها محدود است. در برخی از دستگاه ها فلاش قابل تعویض تعبیه شده که در صورت اتمام فلاش ها بتوانید، کارتریج آن را تعویض نموده و مجددا از آن استفاده کنید. اما خود کارتریج فلاش نیز از هزینه بالایی برخوردار است. اطلاعات بیشتر درباره تعداد فلاش دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی مختلف را در اینجا مطالعه کنید.
  • از آنجایی که بین رنگ پوست و رنگ رنگدانه موجود در فولیکول مو تفاوت وجود دارد، لیزر به راحتی می تواند آنچه که مورد هدف قرار داده را انتخاب کند. دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی در پوست های روشن با موهای تیره بهترین عملکرد را دارند و بر عکس برای پوست های تیره اصلا مناسب نمی باشند. در افرادی که پوست تیره ای دارند، جهت متمرکز کردن لیزر، پوست حاوی رنگدانه درگیر فولیکول مو می شود. این بدان معنا نیست که به هیچ وجه موهای زائد افراد تیره پوست را از بین نمی برد، بلکه باید در نظر داشته باشید دستگاهی را انتخاب کنید که مناسب پوست های تیره باشد.

[/toggle]

 

کلام آخر

به طور خلاصه، اگر در قسمت هایی از بدن تان، موی زائد دارید، مصرانه خواهان از بین بردن آن ها هستید و روش هایی زیادی برای از بین بردن آن ها امتحان کرده اید، شاید وقت آن رسیده که روش جدید تری را امتحان کنید. شما می توانید از دستگاه های لیزر خانگی استفاده کنید. اما همیشه این را در نظر داشته باشید که هر چه قدر هم که دستگاه های لیزر خانگی با کیفیت باشند، باز هم نمی توانند جای دستگاه های لیزر موهای زائد مراکز لیزر را بگیرند. پس همه جوانب را بررسی کنید سپس بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

 

شاد باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”شاد باشید. تحقیق و ترجمه: مینو زرفش منبع: http://www.self.com/story/the-pros-cons-of-laser-hair-re” ]منبع مطلب[/button]

1 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments