یوگا،رویکردی جامع برای تقویت ذهن و بدن

8 حرکت مفید یوگا برای دوران قاعدگی
یوگا

 

یوگا انواع متفاوتی دارد و تعدادی از انواع آن همانند هاتا آرام و نرم هستند و تعدادی دیگر همانند قدرت فشار فیزیکی زیادی را بر بدن تحمیل میکنند .
ولی ویژگی مشترکی بین تمام مدلهای یوگا وجود دارد که مبتنی ارتباط نزدیک بین ذهن و بدن است .این ورزش به شما کمک میکند تا در حین افزایش میزان قدرت و انعطاف پذیری خود ،ریلکس شوید و تمرکز کنید .یوگا بر بهبود خلق و خوی شما هم مؤثر است
اگرچه کتاب‌ها و ویدیوهای آموزشی زیادی در خصوص یوگا وجود دارد ولی بهتر است که شما سراغ کلاسهای مرتبط بروید که به شما نحوه انجام صحیح این حرکات را می اموزند .
سبکهای مختلفی از یوگا وجود دارند که برای افرادی با انواع نیاز مندی ها مناسب است .در واقع یوگا رویکردی جامع برای تقویت ذهن و بدن است .
اگر شما علاقه‌ای به ورزشهای سنگین و سرعتی دارید ،یوگا گزینه مطلوبی برای شما نیست .بهتر است ذهن خود را باز کنید زیرا قرار گیری یوگا در برنامه ورزشی شما میتواند مزایای فیزیکی و روحی زیادی برای شما داشته باشد ،حتی اگر ورزش اصلی شما نباشد .

آیا بوگا برای افراد مبتلا به سایر بیماری‌ها مناسب است ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در صورتی که به دیابت ،فشار خون و کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی دچارید ،یوگا ورزشی ایده‌آل برای شماست و به شما قدرت و انعطاف پذیری و هشیاری روحی -فیزیکی میدهد .همچنین اگر انواع آرام یوگا را انتخاب کرده‌اید ،بهتر است در کنار آن سراغ ورزش های هوازی مانند شنا و دوچرخه سواری و پیاده روی بروید .
در صورت ابتلا به یکی از بیماری‌های یاد شده میتوانید ابتدا در خصوص ورزش های متناسب خود با یک پزشک مشورت کنید .شاید انجام حرکاتی با موقعیت فیزیکی وارونه و یا حرکات تعادلی برای شما مضر باشد .بهترین گزینه برای شما نوعی ملایم و کم تحرک از یوگاست که یا پیاده روی و یا شنا ترکیب شده باشد .
آیا شما به ارتروز مبتلا هستید ؟یوگا میتواند شما را قوی و انعطاف پذیر نماید و این در حالی است که هیچ فشار بیشتری بر مفاصل شما تحمیل نمیشود .همچنین رویکرد بدن-ذهن محور در یوگا باعث می‌شود تا ریلکس شوید و انرژی بیشتری داشته باشید .
در صورتی که باردار هستید ،یوگا به شما کمک میکند تا آرام و قوی و متناسب بمانید .همچنین اگر تازه کار یا باردار هستید و یا به سایر مشکلات فیزیکی مبتلا هستید ،پیش از انتخاب یوگا با یک پزشک مشورت کنید و مربی باتجربه ای را در این زمینه انتخاب کنید .
انجام یوگا در دوران بارداری با تغییراتی همراه است و هر چه شکم شما بزرگ‌تر شود این حالت بیشتر خواهد شد .پس از سه ماه اول بارداری ،نباید بروی پشت بخوابید و یا بیشتر از قبل به بدن خود کشش دهید .هورمونهایی که در دوران بارداری ترشح می‌شوند باعث می‌شوند تا مفاصل شما سست شوند و همین وضعیت شما را در معرض اسیبهای فیزیکی قرار میدهد .
در طی بارداری از انجام حرکاتی که فشاری بر ناحیه شکم یا کمر شما وارد میکنند،بپرهیزید .انجام یوگای داغ -یوگایی که در دمای بالا انجام میشود- هم برای شما مضر است .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

[divider]

تهران اسکین ارائه دهنده ی بهترین خدمات  در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها  !!

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments