گوش گل کلمی | علل و درمان گوش گل کلمی | جراحی زیبایی گوش گل کلمی

گوش گل کلمی | علل و درمان گوش گل کلمی | جراحی زیبایی گوش گل کلمی

گوش گل کلمی | علل و درمان گوش گل کلمی | جراحی زیبایی گوش گل کلمی  

گوش گل کلمی | علل و درمان گوش گل کلمی | جراحی زیبایی گوش گل کلمی

گوش گل کلمی یک ناهنجاری بسیار خاصی از گوش بیرونی است ، که تقریباً همیشه با آسیب های ناگهانی اتفاق می افتد.  گوش گل کلمی معمولاً در ورزش های تماسی مانند کشتی ، بوکس و یا هنرهای رزمی ایجاد می شود.

اصطلاح “گوش گل کلمی” به دلیل شباهت غضروف گوش بیرونی به این سبزی است که پس از چنین آسیب هایی رخ می دهد.  اگر آسیب به گوش بدون درمان باقی بماند ، می تواند انسداد تشکیل دهد و جریان خون و رسیدن مواد مغذی به گوش را قطع می کند و بافت گوش به صورت یک توده درمی آید. خوشبختانه اکثر این ورزش های تماسی بجز کشتی تجهیزات محافظتی دارند که می تواند از آسیب های ناشی از شکستگی گوش  جلوگیری کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درمان به موقع شکستگی گوش اغلب می تواند از شکل گل کلمی گوش جلوگیری کند. با این حال ، اگر آسیب پایدار باشد ، درمان هایی برای ترمیم فرم گوش وجود دارد.

 

علائم گوش گل کلمی چیست؟

اگر آسیب گوش را تجربه کرده اید یا یک طرف سرتان ضربه خورده است حتماً گوش خود را در آینه برای تورم یا کبودی بررسی کنید. در این صورت ممکن است تغییر شکل گوش خود را مشاهده کنید. همانطور که خون شروع به جمع شدن در اطراف ناحیه زخمی می کند ، رسیدن خون تازه به غضروف گوش قطع می شود.

گوش گل کلمی در صورتی که درمان نشود ، می تواند منجر به عوارض زیر بشود :

  • صدای زنگ در گوش ،
  • از دست دادن شنوایی ،
  • سردرد ،
  • تاری دید.

کشتی گیرانی که به آسیب گوش مبتلا می شوند ،   به طور قابل توجهی در معرض کم شنوایی هستند. شکستگی گوش ممکن است با افزایش خطر ابتلا به عفونت گوش همراه باشد.

درمان زود هنگام  از ابتلا به نشانه های دیگر محافظت می کند و همچنین به جلوگیری از تغییر شکل گوش شما کمک می کند.

 

علل شکستگی گوش

علل شکستگی گوش

شایع ترین علت شکستگی گوش آسیب یا ضربه های مکرر است.  ضرب دیدگی گوش به تجمع و لخته شدن خون منجر می شود ، که هماتوم نامیده می شود. هماتوم مانع از رسیدن جریان خون و مواد مغذی مورد نیاز به گوش می شود.

در موارد نادر، گوش گل کلمی حتی می تواند در نتیجه عفونت لاله  گوش یا غضروف گوش به خصوص پس از سوراخ کردن گوش و استفاده از زیورالات ایجاد شود.

هنگامی که جریان خون به غضروف گوش متوقف می شو د، بافت ممکن است از بین برود و در خود جمع بشود.  یک زخم در بافت شکل می گیرد و به ظاهر متورم و غیر طبیعی آن می افزاید. این ظاهر متورم می تواند در طول زمان بدتر شود. و اگر درمان نشود دائمی می شود.

 

درمان فوری آسیب دیدگی گوش

تخیله مایع و کمپرس یخ

بهترین راه این است که بلافاصله درمان را شروع کنید. تخلیه مایع از گوش آسیب دیده قبل از آن که فرصت پیدا کند به یک لخته تبدیل شود ، بهترین روش درمان برای پیشگیری از بدفرمی گوش است.

اما اگر در موقعیتی هستید که نمی توانید فوراً لخته را تخلیه کنید ،  باید بلافاصله روی قسمت ضربه خورده یخ بگذارید و سر و گوش آسیب دیده را ببندید.  فشار ملایم بر گوش درست پس از آسیب می تواند به کاهش تورم و جلوگیری از ایجاد هماتوم کمک کند.

پس از انجام این کار، در عرض 48 ساعت به پزشک خود مراجعه کنید.  اگر تا دو روز بعد از آسیب دیدگی گوش به پزشک مراجعه نکنید ممکن است بافت نکروز شده و از بین برود.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی  

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

تنها نشانه اولیه هماتوم گوش در بسیاری از افراد ، فقط اندکی تورم است. به همین دلیل شاید فکر کنید که اتفاق مهمی رخ نداده است و تورم خفیف نگرانی جدی نیست.  متاسفانه در صورت درمان نکردن اغلب منجر به تغییر شکل دائمی شده و گوش شما نیاز به جراحی زیبایی گوش برای ترمیم دارد.

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی otoplasty  یک روش جراحی ظریف برای ترمیم گوش های گل کلمی است که شامل برش در پشت گوش است.  در طی عمل جراحی پزشک یک برش در پشت گوش ایجاد می کند تا بتواند به غضروف پشت گوش دسترسی پیدا کند.

سپس قسمتی از غضروف ها و بافت اسکار برداشته می شود.   و یا با استفاده از بخیه ها شکل گوش را تغییر می دهد.  در موارد نادر با برداشتن بافت از دنده ها جایگزین می شود. سپس برش بسته شده و تنها یک اسکار کوچک پشت گوش می ماند. عمل جراحی بسته به پیچیدگی آن معمولاً بین یک تا سه ساعت طول می کشد

برای جراحی اتوپلاستی ممکن است به بیهوشی عمومی نیاز داشته باشید. اما در بعضی موارد ممکن است از بیهوشی موضعی استفاده شود.

شما می توانید شش هفته بعد از عمل فعالیت های فیزیکی خود را از سر بگیرید.  شاید هم نظر پزشک شما این باشد که مدت بیشتری منتظر بمانید.

پس از انجام جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی حتماً باید تحت نظر پزشک باشید زیرا احتمال دارد دوباره گوش تغییر شکل بدهد.

 

چه کسانی باید جراحی زیبایی گوش انجام بدهند؟    

چه کسانی باید جراحی زیبایی گوش انجام بدهند؟

درست مثل هر عمل جراحی دیگر، افرادی که می خواهند عمل زیبایی گوش انجام بدهند باید در سلامت کامل باشند.  هر گونه بیماری یا شرایطی که بر سیستم ایمنی تأثیر می گذارد احتمال بالایی برای تأثیر منفی بر زمان بهبود دارد و خطر عوارض بعد از عمل را افزایش می دهد.  بنابریان افرادی که می خواهند جراحی زیبای گوش انجام دهند باید در سلامت کامل باشند.

علاوه بر پیش نیازهای معمول هر روش جراحی ، بیمارانی که می خواهند گوش های خود را از طریق اتوپلاستی ترمیم کنند ، باید مطمئن باشند که دیگر دچار چنین آسیب هایی نخواهند شد و از بروز آسیب پیشگیری کنند.

اگر آسیب ناشی از مشارکت در فعالیت ورزشی باشد ، فردی که اتوپلاستی انجام داده نباید دیگر به طور جدی در این ورزش شرکت کند.  اگر شما می خواهید  فعالیتی که موجب مشکل شده است را ادامه بدهید ، ممکن است گوش های تان دوباره دچار آسیب شده و گوش گل کلمی می تواند بازگشت کند.

 

پیشگیری از گوش گل کلمی

در وهله اول بهترین راه برای مقابله با گوش گل کلمی و آسیب های ناشی از آن ، اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع آن است. هنگام شرکت در فعالیت هایی که خطر آسیب دیدگی گوش  دارند مانند مسابقات بوکس ، راگبی یا دیگر ورزش های تماسی ، مطمئن شوید که از تجهیزات حفاظتی مناسب استفاده می کنید.

کلاه ایمنی را محکم ببندید زیرا اگر  بیش از حد شل باشد ممکن است جابجا شود و شما دچار  آسیب دیدگی بشوید.  از سوی دیگر، اگر کلاه ایمنی بیش از حد تنگ باشد ممکن است خود کلاه به گوش شما آسیب برساند. به خصوص اگر به طور مرتب با گوش اصطحکاک داشته باشد.

یکی دیگر از مهم ترین اقدامات پیشگیری از گوش گل کلمی این است که به سادگی از خطراتی که در ارتباط با فعالیت های جسمی که در آنها شرکت می کنید آگاهی داشته باشید.  اگر به گوش بیرونی شما آسیبی رسید یا ضربه خورد ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.  حتی اگر به نظر می رسد که آسیب سطحی است.  به یاد داشته باشید که درمان اولیه ممکن است مانع از تغییر شکل گوش بشود.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie  

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments