گلوله شدن ژل لب

آیا گلوله شدن ژل بعد از تزریق از بین می رود؟

رفع گلوله شدن ژل لب

هنگامی که صحبت از تزریق فیلر به میان می آید ، در ذهن بسیاری از افراد نگرانی هایی نقش می بندد ، چرا که گاهی اوقات احتمال بروز عوارض جانبی مانند برآمدگی های کوچک یا گلوله شدن ژل در محل تزریق وجود دارد و بسیاری نمی دانند که چقدر طول می کشد تا این عوارض از بین بروند.

ظهور توده یا برآمدگی ها پس از تزریق پرکننده پوستی بسیار نادر است. با این حال ، اگر این اتفاق بیفتد ، معمولاً طی یک یا دو هفته به صورت خود بخود ناپدید می شود. برای حصول نتیجه سریعتر ، فردی که تزریق فیلر را انجام می دهد ، می تواند منطقه را ماساژ داده و هرگونه ناهمواری را مسطح کند. همچنین می توان از هیالورونیداز برای از بین بردن اثر ژل استفاده کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گلوله شدن ژل به دلایل مختلف ممکن است رخ دهد ، و از اینرو تشخیص علت به منظور درمان هر چه سریعتر آن ، مهم است. این امر مستلزم درک بهتر این مسئله است که چرا ژل گلوله شده است ، ممکن است نشان دهنده چه چیزی باشد و چه مدت طول می کشد تا خود بخود برطرف شود.

نگرانی در مورد این موضوع ممکن است شما را از تزریق فیلر منصرف سازد یا تزریق فیلر را انجام دهید اما در نهایت مدام این جمله را با خود تکرار کنید ” ژل لب زدم پشیمونم “. در این مطلب ، همه آنچه که باید در مورد گلوله شدن ژل بدانید توضیح داده شده است ، همچنین خلاصه ای از نکات مفید و کاربردی برای رسیدگی به این موضوع نیز قید شده است. پس این مطلب را از دست ندهید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

 

چه عواملی باعث گلوله شدن ژل بعد از تزریق می شود؟

گلوله شدن ژل لب نی نی سایت

تشکیل توده یا برآمدگی پس از تزریق پرکننده پوستی می تواند در اثر بسیاری از عوامل ایجاد شود. یکی از شایع ترین دلایل ، تورم در محل تزریق است. اگرچه ورم بعد از تزریق یک عارضه جانبی شایع و معمول است ، اما لزوما منجر به گلوله شدن ژل در مناطقی که پرکننده تزریق شده است نمی گردد. اگر تورم یا کبودی ظاهر شود ، معمولاً با استفاده از کمپرس سرد در محل تزریق ، استفاده از یک حوله یا کیسه پلاستیکی پر از یخ یا استفاده از یک کیسه سبزیجات منجمد می توان آن را کاهش داد. این امر به کاهش هرگونه تورم یا کبودی بیش از حد و در عین حال به حداقل رساندن ژل گلوله شده کمک می کند. لازم به ذکر است در صورت بروز این عوارض باید به خودی خود طی یک یا دو هفته پس از تزریق ناپدید شوند. در این مدت ، باید از مالش و دستکاری هر گونه برآمدگی خودداری کنید ، زیرا این امر می تواند باعث اختلال در اثرگذاری پرکننده در محل تزریق شود.

اگر فرد در حال تزریق (اینجکتور) بی تجربه باشد یا از یک متد تزریق نادرست استفاده کند ، می توان انتظار گلوله شدن فیلر در محل تزریق را داشت. بسیاری از اینجکتور های باتجربه ادعا می کنند که هرگز فردی پس از تزریق دچار گلوله شدن ژل نشده که نیاز به مراجعه مجدد داشته باشند. با این حال ، اگر برآمدگی ای در محل تزریق خود یافت کردید و از تجربه فردی که تزریق را هدایت می کند ، مطمئن نیستید ، بهتر است نزد یک فرد با تجربه تر مراجعه کنید. صورت هر فرد متفاوت است ، و مهمترین جنبه تزریق فیلر ، دستیابی به نتایج زیبا و طبیعی است. از اینرو فردی که خدمات تزریق فیلر را ارائه می دهد باید از تجربه کافی در در این زمینه برخوردار باشد.

علاوه بر این ، گلوله شدن ژل می تواند نشانه عدم قرار گیری صحیح فیلر در بافت پوست شما باشد. اگر در طول یک یا دو هفته پس از تزریق ، توده یا برآمدگی از بین نرفته باشد ، ممکن است مشکل ناشی از این موضوع باشد. گاهی اوقات یک ماساژ محکم از سوی فر تزریق کننده ، می تواند ماده تزریقی را در محل تزریق به خوبی منتشر کند و مانع از گلوله شدن آن شود. از طرف دیگر توده های سخت یا حساس به درد می تواند نشان دهنده‌ این باشد که بدن شما نسبت به مواد پرکننده واکنش حساسیتی خفیفی را تجربه کرده و برای حل این مشکل ممکن است به درمان استروئیدی نیاز باشد.

صرف نظر از علت آن ، ظهور توده یا برآمدگی پس از دریافت پرکننده های پوستی عادی و قابل قبول نیست. هر برآمدگی ای هم که ظاهر شود ، باید معمولاً طی یک یا دو هفته بعد از تزریق پرکننده به خودی خود از بین برود. با این وجود ، برای نتیجه سریعتر می توانید مجدداً به کلینیک مراجعه کنید تا اینجکتور ناحیه را ماساژ دهد. اگر ماساژ مؤثر نباشد ، می توان از تزریق هیالورونیداز برای خنثی سازی مقداری از فیلر یا کل آن استفاده کرد. پس از آن در صورت تمایل یک تزریق مجدد دریافت خواهید کرد.

 

چه زمانی گلوله شدن ژل از بین می روند؟

درمان گلوله شدن ژل خط خنده

هرگونه برآمدگی یا گلوله شدن که بعد از تزریق پرکننده پوستی ایجاد می شود ، معمولاً طی یک یا دو هفته ناپدید می شوید. با اینحال در برخی موارد استثنایی ممکن است تا سه ماه طول بکشد. اما اگر علت گلوله شدن ناشی از واکنش آلرژیک باشد ، باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود و درمان آن ممکن است شامل تزریق استروئید باشد. علائم واکنش آلرژیک می تواند شامل قرمزی ، خارش یا تورم در ناحیه تزریق باشد که پس از دریافت فیلر تا چند روز ادامه دارد.

چگونه ورم و کبودی صورت بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟

اما توصیه می شود به جای اینکه منتظر باشید هرگونه برآمدگی بعد از تزریق به خودی خود از بین برود ، با فردی که تزریق فیلر را انجام داده ملاقات داشته باشد تا منطقه را ماساژ داده و فیلر را زیر پوست پخش نماید تا پوست تان سریعتر به حالت عادی باز گردد. نتایج باید فوری حاصل شود ، اما اگر ماساژ مؤثر نباشد و برآمدگی سر جای خود باقی بماند ، می توان از تزریق هیالورونیداز کمک گرفت.

از طرفی اکیدا توصیه می شود که خودتان منطقه تزریق شده را لمس نکنید یا مالش ندهید ، زیرا این امر می تواند در توانایی پرکننده تداخل ایجاد کند و هرگونه گلوله شدگی را بدتر کند.

 

نکاتی مفید برای درمان گلوله شدن ژل و پیشگیری از آن

تخفیف تزریق ژل لب مارک خوب یا فیک؟
درمان خانگی گلوله شدن ژل لب

در زیر لیستی از نکات مفیدی در خصوص پرکننده پوستی آورده شده است که در هر مرحله از روند درمان کمک تان می کند:

هنگامی که تصمیم به تزریق فیلر می گیرید:

  • در خصوص روند درمان تحقیق کنید – کل فرایند تزریق و نتایج مورد انتظار را به خوبی درک کنید.
  • در مورد فردی که تزریق را هدایت می کند تحقیق کنید – یک اینجکتور با مهارت که آموزش های مناسب دیده و تجربه کافی در زمینه تزریق پرکننده های پوستی دارد را انتخاب کنید.
  • در مورد کلینیک تحقیق کنید – از جمله اعتبار آن و اینکه آیا مجوز برای درمان های پرکننده دارد یا خیر.
  • وقت مشاوره بگیرید – بدین ترتیب می توانید سؤالات خود را مطرح کنید و در مورد اهداف خود را با پزشک گفتگو کنید.

در جلسه مشاوره:

  • سؤالات تان را مطرح کنید – آنچه را که می خواهید و انتظار دارید برای پزشک تان به طور دقیق توضیح دهید.
  • پرکننده مناسب را انتخاب کنید – این بستگی به منطقه خاص و اهداف درمانی شما دارد.
  • اطلاع رسانی به پزشک – به منظور جلوگیری از هرگونه فعل و انفعال احتمالی ، حتما داروها و مکمل هایی را که مصرف می کنید را به پزشک تان اطلاع دهید و همچنین در صورت ابتلا به بیماری خاص آن را نیز ذکر کنید ، زیرا ممکن است تحت تأثیر فرآیند تزریق پرکننده یا نوع خاصی از پرکننده مورد استفاده قرار گیرید.

پیش از تزریق:

  • اجتناب از مصرف داروهای خاص 5 روز قبل از تزریق – از مصرف داروهایی مانند آسپرین ، ناپروکسن و ایبوپروفن خودداری کنید ، زیرا این موارد می تواند باعث خونریزی بیش از حد شوند.
  • اجتناب از مکمل های خاص – از مصرف مکمل هایی مانند ویتامین E ، روغن ماهی ، جینسنگ ، سیر ، عصاره سنت جانز و گینگکو بیلوبا به مدت 7 الی 10 روز قبل از درمان خودداری کنید ، زیرا می توانند باعث خونریزی بیش از حد یا کبودی شوند.

بعد از تزریق:

  • کمپرس سرد – برای جلوگیری یا کاهش تورم و کبودی و کمک به تسکین درد ، از کمپرس سرد در محل تزریق استفاده کنید. برای جلوگیری از سرمازدگی باید یخ ها را با ایجاد وقفه در فواصل 10 دقیقه ای استفاده کنید و این درمان را تا زمانی که تورم کاهش یابد ادامه دهید.
  • استراحت کنید – از هرگونه فعالیت شدید به مدت 48 ساعت پس از تزریق خودداری کنید.
  • عدم قرارگیری در معرض گرمای بیش از حد – از مواردی مانند سونا یا دوش گرم خودداری کنید ، زیرا می توانند باعث خونریزی و تورم بیش از حد شوند.
  • خودداری از الکل – به مدت 24 ساعت پس از تزریق فیلر از مصرف الکل خودداری کنید ، زیرا الکل می تواند منجر به کبودی شود.

 

دکتر خوب برای تزریق فیلر

بوتاکس گودی زیر چشم
گلوله شدن ژل زیر چشم

اگر می خواهید تجربه خوبی از تزریق فیلر داشته باشید ، باید به یک مرکز تزریق خوب و نزد یک پزشک مجرب مراجعه کنید ، بدون این که نگران گلوله شدن ژل تزریقی زیر چشم ، خط خنده یا لب تان باشید. به یاد داشته باشید که تزریق فیلر تنها با کمک یک ارائه دهنده مجرب و باتجربه می تواند نتایجی طبیعی برای شما رقم زند و به شما کمک کند نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد خدمات تزریق فیلر را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

fillerfacts

2 3 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments