کلینیک لیزر در اهواز | معرفی بهترین مراکز استان خوزستان

کلینیک لیزر در اهواز

کلینیک لیزر، مرکزی است که می توانید کلیه خدمات زیبایی را دریافت کنید. اگر به دنبال مراکزی می گردید که خدمات زیبایی را با اطمینان انجام دهید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

لیزر موهای زائد در استان خوزستان
بهترین کلینیک لیزر در اهواز

کاربردهای لیزر

احتمالا بارها و بارها نام لیزر را شنیده اید و درباره کاربردهای مختلف آن می دانید. لیزر می تواند برای  اما در این مقاله می خواهم به یک کاربرد مهم لیزر اشاره کنم. لیزر برای حذف موهای زائد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر چگونه موهای زائد را از بین می برد؟

لیزر از یک اشعه مادون قرمز استفاده می کند. این اشعه سلول های ریشه مو (فولیکول مو) را هدف قرار می دهد. این اشعه لیزر، حرارت را در سلول های  تغذیه کننده ریشه مو ایجاد می کند. این حرارت باعث می شود که سلول های ریشه مو، دیگر نتوانند رشد کنند.

رشد موهای زائد
لیزر،رشد ریشه مو را متوقف می کند

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

خیر. هیچ روشی وجود ندارد که به طور دائمی بتواند رشد موهای زائد را متوقف کند. اما لیزر موهای زائد با یک دستگاه خوب و در یک مرکز معتبر، می تواند موهای زائد را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

بعد از لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

برای این که لیزر موهای زائد، اثربخش باشد، لازم است بین ۶ تا ۱۰ جلسه، لیزر را انجام دهید. اما خبر خوب این است که بعد از جلسه سوم، رشد موهای زائد شما به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند و شما اثر این تغییر را به خوبی می بینید.

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

بسته به نوع دستگاهی که استفاده می کنید، لیزر می تواند درد داشته باشد یا نه. ممکن است بپرسید که چگونه باید دستگاه ها را بشناسم. واقعیتی که وجود دارد این است که رنگ پوست و جنس موی شماست که تعیین می کند باید از چه دستگاهی استفاده کنید.

لیزر موهای زائد در اهواز
لیزر موهای زائد و احساس درد

برای لیزر موهای زائد، چه دستگاهی بهتر است؟

برای این که بتوانید دستگاه مناسب را پیدا کنید، می توانید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. در مراکز لیزر به ویژه مرکز لیزر زیتون اهواز، شما می توانید از مشاوره اپراتوری کمک بگیرید که برای شما دستگاه مناسب و تعداد جلسات لیزر را تعیین می کند. می توانید با پر کردن فرم زیر، از مشاوره رایگان لیزر هم بهره مند شوید.

انواع دستگاه های لیزر
انواع دستگاه های لیزر براساس نوع پوست

اینجا کلیک کنید: مشاوره رایگان لیزر

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

در حالت کلی، لیزر برای حذف موهای زائد، ضرر ندارد. هم چنین اگر لیزر را در یک مرکز مناسب انجام دهید، اثرات جانبی هم برای شما اتفاق نمی افتد.

حتما ببینید: معرفی بهترین مراکز لیزر موهای زائد در استان خوزستان

البته نباید فراموش کنیم که گاهی ممکن است اثرات جانبی به ندرت ایجاد شوند که بهتر است قبل از انجام لیزر، از آن ها آگاه باشید.

قرمز شدن و خارش پوستی

لیزر به سلول های ریشه مو حمله می کند. حرارت ایجاد شده در این سلول ها، ممکن است برای بعضی از افراد خارش و حساسیت پوستی را ایجاد کند. البته این اتفاق بسیار نادر است. اما اگر هم بعد از لیزر دچار خارش یا حساسیت پوستی شدید، اصلا نگران نباشید. فقط کافی است که به پزشک خود اطلاع بدهید. او به شما کمک می کند که به راحتی بر این مشکل غلبه کنید.

عوارض لیزر موهای زائد
لیزر ممکن است باعث ایجاد خارش پوستی شود

سوختگی و خشکی پوست

احتمال بسیار کمی دارد که پوست شما در ناحیه لیزر شده، دچار سوختگی یا خشکی شود. این اتفاق اصلا نگران کننده نیست. مطمئن باشید که موقتی است و با استفاده از کرم های مرطوب کننده که پزشک به شما می دهد، به سرعت و به آسانی از بین می رود. بدون اینکه اثری از خود بر جای بگذارد.

عوارض لیزر
سوختگی بعد از لیزر موقتی و قابل درمان است

تغییر رنگ پوست

بعضی از افراد ممکن است احساس کنند که بعد از لیزر، همان ناحیه مشخص تیره تر یا روشن تر شده است. افرادی که پوست روشنی دارند، ممکن است احساس کنند که پوستشان در ناحیه لیزر شده تیره تر شده است. برعکس، افراد دارای پوست تیره، ممکن است با ناحیه ای روشن  تر در پوست مواجه شوند. این امر به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن رنگدانه های سلول اتفاق می افتد. ولی موضوع نگران کننده ای نیست. بعد از گذشت زمان کوتاه، پوست به حالت نرمال برمی گردد.

عوارض لیزر موهای زائد
تغییر موقتی رنگ پوست در نتیجه لیزر

آسیب به چشم

اگر اشعه لیزر با شدت خیلی بالایی استفاده شود، ممکن است نگرانی هایی برای آسیب به چشم وجود داشته باشد. معمولا این نگرانی ها صحت ندارد. چون هم اپراتور و هم مراجعه کننده از عینک های مخصوص استفاده می کنند.

بهترین مرکز لیزر در استان خوزستان
در جلسات لیزر از عینک های مخصوص استفاده می شود

عفونت پوستی

ممکن است نگران باشید که لیزر باعث ایجاد عفونت در پوست شما شود. این نگرانی هم واقعیت ندارد. دستگاه های مدرن لیزر، هندپیس هایی دارند که به راحتی ضدعفونی می شوند. احتمال سرایت بیماری های پوستی و حتی مقاربتی در دستگاه های جدید بسیار اندک است. بنابراین اصلا نگران نباشید. اگر به دلیل بیماری های جانبی هم این اتفاق بیفتد، پزشک به شما آنتی بیوتیک می دهد.

عوارض جانبی لیزر
عفونت پوستی یکی از عوارض جانبی لیزر

آیا لیزر باعث نازایی می شود؟

هیچ مطالعه ای به طور قطع مشخص نمی کند که آیا لیزر باعث نازایی می شود یا خیر. اشعه لیزر آن قدر ضعیف است که به سلول های بدن آسیب نمی رساند. بنابراین لیزر به طور مستقیم نمی تواند باعث نازایی شود. اما احتمالی که وجود دارد این است که لیزر به دلیل تغییرات هورمونی، ممکن است روی فرآیند بارداری تاثیر بگذارد. اگر سابقه مشکلات هورمونی دارید یا داروهایی برای تنظیم هورمونی استفاده می کنید، قبل از انجام لیزر با پزشک خود مشورت کنید.

لیزر موهای زائد باعث نازایی نمی شود

آیا لیزر در حین بارداری ضرر دارد؟

بارداری باعث ایجاد تغییرات هورمونی در بدن می شود. این تغییرات هورمونی ممکن است باعث رشد موها در بخش های ناخواسته بدن می شود. به همین دلیل است که دانشمندان و پزشکان، انجام لیزر را در دوران بارداری توصیه نمی کنند. اما هنوز هیچ کس به طور دقیق نمی داند که آیا لیزر برای جنین ضرری دارد یا نه.

لیزر در بارداری
لیزر در دوران بارداری، خطرناک است

اگر باردار هستید، بهتر است از انجام لیزر برای رفع موهای زائد خودداری کنید.

باورهای رایج درباره لیزر

درباره لیزر همیشه باورهای رایجی وجود دارند که باعث می شود بسیاری از افراد نسبت به انجام آن بدبین باشند. در ادامه درباره این باورها صحبت می کنیم و درست یا غلط بودن آن ها را بررسی می کنیم.

لیزر باعث سرطان می شود.

همیشه به ما توصیه شده است که از قرار گرفتن در معرض اشعه مادون قرمز دوری کنیم، زیرا باعث ایجاد سرطان پوستی می شود. این باور صحیح است. اما اشعه مورد استفاده در لیزر، آنقدر ضعیف است که اصلا نمی تواند از سلول ها عبور کند و باعث آسیب های سلولی و در نتیجه سرطان شود. به همین خاطر، این یک باور غلط است.

کلینیک لیزر در اهواز
لیزر موهای زائد باعث سرطان نمی شود.

برای انجام لیزر، نیازی به پزشک نیست.

این هم یک باور غلط دیگر است. کیت های خانگی لیزر، آرایشگاه ها یا مراکز زیبایی که زیر نظر پزشک متخصص نیستند، نمی توانند لیزر را انجام دهند. اگر به فکر سلامت و بهداشت خود هستید، برای انجام لیزر حتما به کلینیک لیزر مراجعه کنید.

لیزر موهای زائد در اهواز
لیزر موهای زائد باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود

بعد از لیزر موهای زائد چه باید کرد؟

معمولا انجام لیزر موهای زائد، به مراقبت خاصی نیاز ندارد. اما توصیه هایی هم در این زمینه وجود دارد که بهتر است به آن ها عمل کنید:

 از آفتاب گرفتن، خودداری کنید.

آفتاب گرفتن می تواند باعث تحریک شدن پوست شود. به همین خاطر ممکن است باعث ایجاد حساسیت های ناخواسته پوستی و اثرات جانبی شود.

 ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از کرم های ضد آفتاب باعث می شوند که پوست شما حساسیت کمتری پیدا کند. این امر باعث می شود که اثرات جانبی لیزر در پوست شما کم شود.

بهترین کلینیک لیزر
بعد از لیزر موهای زائد، از ضد آفتاب استفاده کنید

اپیلاسیون نکنید.

بهتر است بعد از انجام لیزر در یک کلینیک لیزر، از انجام اپیلاسیون خود داری کنید. اپیلاسیون باعث کشیده شدن پوست شما می شود و ممکن است آسیب پوستی ایجاد کند. از طرف دیگر، انجام اپیلاسیون می تواند کارایی لیزر را برای حذف موهای زائد، کاهش دهد.

مراقبت بعد از لیزر در کلینیک لیزر
بعد از لیزر بهتر است اپیلاسیون نکنید

لایه برداری نکنید

از کرم ها و ماسک های لایه بردار و روشن کننده پوست، بلافاصله بعد از لیزر استفاده نکنید. به خصوص زمانی که لیزر را برای نواحی حساس پوست مثل پشت لب استفاده می کنید.

مراقبت بعد از لیزر موهای زائد
بعد از انجام لیزر، بهتر است از کرم لایه بردار استفاده نکنید

سونا و حمام آب داغ نروید

حمام های بخار، سونا و دوش های طولانی با آب داغ، می تواند باعث حساس شدن پوست شما شود. این کار ممکن است اثرات جانبی برای لیزر را ایجاد کند.

بعد از لیزر چه باید کرد
بعد از انجام لیزر، بهتر است سونا نروید

لیزر موهای زائد چقدر طول می کشد؟

بسته به اینکه چه ناحیه ای از بدن را می خواهید لیزر کنید، این زمان متفاوت است. هم چنین نوع دستگاهی که استفاده می کنید، می تواند روی زمان هر جلسه لیزر شما تاثیر گذار باشد. اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، به کلینیک لیزر معتبر در اهواز و شهرهای اطراف آن مراجعه کنید.

لیزر موهای زائد در اهواز
برای انجام لیزر موهای زائد، به کلینیک معتبر مراجعه کنید.

برای لیزر موهای زائد، چند جلسه لازم است؟

یک فرد متخصص در کلینیک لیزر، به شما می گوید که برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید به چند جلسه لیزر احتیاج دارید. به طور متوسط بین ۶ تا ۱۰ جلسه لیزر برای خانم ها و ۸ تا ۱۲ جلسه برای آقایان مورد نیاز است. البته باز هم تاکید می کنم که نوع پوست، جنس مو و دستگاه لیزر تعیین کننده تعداد جلسات شماست.

لیزر موهای زائد در اهواز
برای انجام لیزر موهای زائد، چند جلسه لازم است

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

به طور کلی، استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد، برای همه افراد امکان پذیر است. اما موارد خاصی هم وجود دارد که استفاده از لیزر، برای آن ها توصیه نمی شود. افراد باردار، افرادی که حساسیت پوستی دارند، افرادی که به تازگی آفتاب گرفته اند، افرادی که داروهای هورمونی مصرف می کنند، از جمله کسانی هستند که نمی توانند برای حذف موهای زائد، از لیزر استفاده کنند.

لیزر در بارداری
آیا انجام لیزر در بارداری خطرناک است؟

بهترین کلینیک لیزر اهواز

بهترین کلینیک لیزر اهواز، را می توانید از لینک زیر پیدا کنید. البته فراموش نکنید که حتما درباره انجام لیزر با پزشک یا اپراتور دستگاه مشورت کنید تا بهترین برنامه ریزی را به شما ارائه دهند. نکته دوم این که فرآیند لیزر، یک فرآيند زمان بر است. شما نمی توانید در یک جلسه از دست موهای زائد خود خلاص شوید. بنابراین، تا دریافت نتیجه مطلوب، صبور باشید.

اینجا کلیک کنید: بهترین کلینیک لیزر اهواز

 

بهترین کلینیک لیزر در استان خوزستان
بهترین کلینیک لیزر در اهواز

 

منابع مقاله

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

نویسنده و مترجم: سیمین معروف

 

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments