کلینیک آندوسکوپی سینوس

کلینیک آندوسکوپی سینوس | هرآنجه لازم است درباره بیماری های سینوس بدانید

کلینیک آندوسکوپی سینوس

کلینیک آندوسکوپی سینوس

مشکلات بینی و سینوس واقعا می توانند عذاب آور و آزاردهنده باشند. اگر مشکلاتی مانند انسداد یا گرفتگی بینی وجود داشته باشد، دیگر نمی توانید بو و مزه ها را به درستی تشخیص دهید. علاوه بر آن چون بینی و بخش سینوسی اصلی ترین بخش های تنفس به عنوان یکی از عمل های ناخودآگاه بدن هستند، وجود هرگونه مشکلی در آنها می تواند روند طبیعی زندگی شما نیز را مختل کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کلینیک آندوسکوپی سینوس
کلینیک آندوسکوپی سینوس

بیشتر مشکلاتی که برای سینوس پیش می آیند عفونت هایی هستند که در این بخش به وجود می آیند. بیشتر این عفونت ها و مشکلات خود به خود رفع می شوند یا نهایتا به کمک داروهای آنتی بیوتیک یا عمومی برای درمان احتیاج پیدا می کنند. اما استثناهایی هم وجود دارند. گاهی اوقات مشکلاتی که برای سینوس به وجود می آیند پیچیده تر از این حرفها هستند و نیاز به تشخیص و درمان پیشرفته تر دارند.
بزرگترین چالش در هنگام مواجه شدن با راهکار درمانی برای رفع مشکلات سینوس این است که صدها بیماری وجود دارند که می توانند موجب بروز مشکل در ناحیه بینی یا سینوس شوند. شاید در بین آنها نام مواردی همچون پولیپ بینی یا انحراف سپتوم را شنیده باشید که روند طبیعی کار سینوس را مختل می کنند. در چنین شرایطی آیا سینوپلاستی بالن یا ایمونوتراپی بهترین راهکارهای درمانی برای شما خواهند بود؟
آندوسکوپی معمولا یکی از مهمترین ابزار تشخیصی در دستان متخصص گوش و حلق و بینی است تا بتواند از طریق آن کانال های سینوس و بینی را بررسی کند. آندوسکوپی پزشک را قادر می سازد تا بهترین روش درمانی برای برآورده کردن نیاز های شما را تشخیص داده و تعیین کند.
در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با آندوسکوپی و بهترین کلینیک آندوسکوپی سینوس آشنا شوید.

چه زمانی به آندوسکوپی سینوس نیاز می شود؟

چنانچه دچار مشکلات شدید و حادی از قبیل موارد اشاره شده در زیر باشید، انجام آندوسکوپی سینوس ممکن است برای شما ضروری باشد:

کلینیک آندوسکوپی سینوس
کلینیک آندوسکوپی سینوس

 انسداد بینی
 سردرد های مکرر
 درد در ناحیه صورت به خصوص دور ناحیه سینوسی و بالای چشم ها
 موارد حاد سینوزیت
 خون دماغ مکرر
 کاهش حس بویایی
مشخصا سوالات زیادی در مورد این عمل دارید، به همین خاطر هم در این مقاله سعی می کنیم تا اطلاعات مفید و ارزشمندی در اختیار شما قرار دهیم. اطلاعاتی کاربردی در مورد اینکه در روند آندوسکوپی سینوس چه اتفاقی برای شما خواهد افتاد.

آندوسکوپی سینوس چیست؟

نکته : آندوسکوپی بینی و سینوس یکی هستند. دقت کنید که هر دو اسم برای یک فرآیند مشابه به کار می روند.

در طول روند آندوسکوپی بینی پزشک متخصص گوش و حلق و بینی از وسیله ای به نام آندوسکوپ برای بررسی و به عبارت بهتر دیدن فضای داخلی بینی و سینوس استفاده می کند. آندوسکوپ یک تیوب صاف و نازک و انعطاف پذیر است( که معمولا قطرش بیشتر از 4 میلیمتر نیست) و در نوکش به یک فیبر نوری مجهز است تا فضای تاریک داخلی را روشن کند.
در کنار فیبر نوری، نوک آندوسکوپ به یک دوربین بسیار کوچک هم مجهز است تا به پزشک درمانگر اجازه دهد بتواند فضای داخل سینوس و بینی را با استفاده از تصاویر ارسالی دوربین ببیند. به همین دلیل وقتی در کلینیک آندوسکوپی نشسته اید و عمل در حال انجام شدن است، پزشک مدام به صفحه نمایشگر بزرگی که رو به رویش است چشم می دوزد. این تصاویر به دقت ضبط شده و مهمترین مرجع برای تشخیص پزشک خواهند بود.

کلینیک آندوسکوپی سینوس
کلینیک آندوسکوپی سینوس

یادتان باشد که آندوسکوپی بینی در اغلب اوقات یک عمل بسیار ساده و سرپایی است که در کلینیک خود پزشک انجام می شود و نیازی به مراجعه به بیمارستان نیست.

در روند آندوسکوپی بینی چه اتفاقی می افتد؟

در ابتدا پزشک متخصص یک داروی ضد احتقان یا بی حس کننده را به بینی می زند. این بی حس کننده معمولا یا موضعی هستند یا بیشتر اسپری ای. اما در موادر خاص ممکن است تزریق هم بشوند. سپس پزشک میله آندوسکوپی را از طریق سوراخ های بینی به سمت سینوس وارد می کند. بسیار ضروری و مهم است که پزشک تمامی ناحیه بینی، از جمله سینوس ها را به دقت بررسی و کاوش کند. اینکار به او اجازه می دهد تا نواحی مانند سپتوم بینی و بخش های مخروطی را کاملا چک کند، تا ببیند آیا هیچ چیز غیر عادی در آنها هست یا نه؟
علاوه بر آن اینکار همچنین به پزشک اجازه می دهد تا ناحیه ای که سینوس به بینی رطوبت می دهد، بینی خلفی و نازوفارینکس( جایی که آدنوئید ها در آن قرار دارند) را بررسی کند. نواحی که بدون چنین عملی قابل مشاهده نیستند.

کلینیک آندوسکوپی سینوس
کلینیک آندوسکوپی سینوس

آندوسکوپی بینی درد دارد؟

اندازه ها و قطرهای متنوعی از دستگاه های آندوسکوپ وجود دارند تا هرچه بیشتر فرآیند را برای بیمار راحت تر و بی آزارتر کنند. به همین دلیل هم عمل آندوسکوپی به ندرت درد دارد. یادتان باشد که پیش از شروع عمل پزشک ناحیه بینی و سینوس را بی حس می کند. همچنین از مواد و داروهای ضد احتقان برای کاهش احتمال بروز هرگونه ورم نیز استفاده می نماید. اینکارباعث می شود تا میله آندوسکوپ به راحتی از تونل ها و حفره های بینی عبور کند و کمترین آزار و اذیت برای بیمار به همراه داشته باشد.

آماده شدن برای آندوسکوپی بینی

متخصص گوش و حلق و بینی که آندوسکوپی سینوس را برای شما انجام می دهد قعا دستورالعمل های مشخصی را پیش از عمل به شما می دهد و اطلاعات مفیدی که می توانند در تمام طول فرآیند شما را به خوبی راهنمایی کنند را نیز در اختیار شما قرار می دهد. اگرچه که هیچ دستورالعمل مشخص و جهان شمولی برای آماده شدن قبل از آندوسکوپی بینی وجود ندارد و راهنمایی ها اختصاصا توسط خود پزشک تعیین می شوند. ولی به هرحال بهتر است از مدتی قبل از انجام عمل، مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون را کم کنید. یا چنانچه از چنین داروهایی استفاده می کنید حتما پزشک را در جریان آن قرار دهید.

کلینیک آندوسکوپی سینوس
کلینیک آندوسکوپی سینوس

بهترین کلینیک آندوسکوپی بینی تهران

مرکز برکه با در اختیار داشتن کادری متشکل از بهترین متخصصان گوش و حلق و بینی، در کنار امکانات بسیار مناسب و درجه یک، یکی از بهترین و با کیفیت ترین مراکزی است که می توانید برای آندوسکوپی سینوس پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مرکز و همچنین گرفتن نوبت درمان بهتر است به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید.

مترجم و محقق : ندا ناصری
منبع مقاله

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments