کلاژن مایع چیست؟

کلاژن مایع چیست؟
کلاژن مایع چیست؟

کلاژن پروتئینی است که از آمینو اسید تشکیل می شود. این ماده در بدن انسان ها و حیوانات تولید می شود. کلاژن ماده ای است که اعضای بدن، از جمله پوست، عضلات، استخوان ها و تاندون ها، را کنار یکدیگر نگه می دارد. کلاژن به شکل های مختلفی تولید می شود و در محصولات زیبایی و مکمل هایی غذایی یافت می شود.

مکمل ها به صورت خوراکی مصرف می شوند، یا به طور مستقیم روی پوست قرار می گیرند و یا به زیر پوست تزریق می شوند. یکی از رایج ترین موارد استفاده از کلاژن مایع ترمیم آسیب های پوستی، مانند چین و چروک ها می باشد. با افزایش سن کلاژن کمتری در بدن تولید می شود و کلاژن موجود نیز شکسته می شود. به علاوه نور خورشید کلاژن را از بین می برد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کمبود کلاژن در پوست باعث خشکی و چروک شدن پوست می شود. مکمل کلاژن به شکل گرفتن پوست، افزایش قابلیت ارتجاعی آن و بهبود ظاهر چروک ها کمک می کند. تاثیر کلاژن مکمل موقتی است و لازم است برای رسیدن به نتیجه مطلوب تزریق ها به طور منظم ادامه پیدا کند.

کلاژن مایع با کمک به بدن برای حفظ عضله ها باعث کاهش توده های چربی می شود. عضلات انرژی می سوزانند و در نتیجه انرژی کمتری به شکل چربی ذخیره شده در بدن باقی می ماند. کلاژن نوعی پوشش بین عضلات، استخوان ها و تاندون ها ایجاد می کند، به همین دلیل مکمل ها به سلامت مفاصل نیز کمک می کنند. بنابراین کلاژن مایع یک مکمل بدنسازی محسوب می شود که به رشد عضلانی و پشتیبانی از مفاصل کمک می کند.

موها و ناخن ها نیز حاوی مقدار زیادی کلاژن هستند. مکمل های کلاژن به تقویت موها و رشد موها و ناخن ها کمک می کنند. کرم های موضعی حاوی کلاژن نیز برای دست ها و ناخن ها ساخته شده و در دسترس می باشند.

بسیاری از مکمل های کلاژن به شکل مایع هیدرولیز موجود می باشند. هیدرولیز بدین معناست که پروتئین آماده سازی شده است، به عبارت دیگر محتویات پروتئین به وسیله آنزیم هایی شکسته شده اند تا توسط بدن به راحتی جذب شوند. جذب بیشتر کلاژن باعث عملکرد بهتر کلاژن می شود.

عوارض جانبی مکمل های کلاژن عبارتند از واکنش های حساسیتی یا حساسیت معده به کلاژن خوراکی. کرم های کلاژن و تزریق آن باعث التهاب و قرمزی موقت می شود. واکنش های شدیدتری نیز ممکن است بروز کند.

منبع:

http://www.wisegeek.com/what-is-liquid-collagen.htm

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments