کدام کرم ضد آفتاب برای پوست شما مناسب است ؟

کرم ضد افتاب 1
امروزه سرطان پوست خیلی شایع است و هر یک نفر از میان پنج آمریکایی به این بیماری دچار می‌شوند .سرطان پوست عامل مرگ بیش از 12 هزار نفر در سال 2013 بوده است .احتمال ابتلا به سرطان پوست ارتباط خیلی نزدیکی با میزان قرار گیری در برابر اشعه ماورابنفش دارد .
خو شبختانه با مصرف کرمهای ضد آفتاب به سادگی میتوان شدت اثر این پرتوها بر پوست را کاهش داد و از بروز سرطان پوست پیشگیری نمود .ولی کرمهای ضد آفتاب دارای ویژگی‌های متفاوتی میباشند و باید متناسب با پوست فرد انتخاب شوند .
کدام کرم ضد آفتاب را انتخاب کنیم ؟
در صورتی که شما به تازگی مصرف این کرمها را آغاز کرده‌اید ،نوع متناسبتان با توجه میزن قرار گیری شما در برابر اشعه خورشید متفاوت خواهد بود .مثلا اگر شما روزانه به مدت چنیدن دقیقه در معرض نور خورشید هستید،کرمی با اس پی اف 15 مناسب شما است که میتواند 93 درصد از پرتوهای ماورابنفش را فیلتر کند .
در‌واقع بهتر است کرم شما از نواعی باشد که بتواند اشعه ماورابنفش با طول موج بلند و کوتاه را فیلتر نماید و در برابر انواع پرتوها از پوست شما حفاظت نماید .
در صورتی که شما به مدتی طولانی در برابر اشعه خورشید قرار میگیرد ،باید از کرمی با حداقل اس پی اف 30 استفاده کنید که خاصیت ضد آفتاب هم دارد .اس پی اف سی تا 97 درصد از پرتوهای خورشید را فیلتر میکند و این مقدار برای کرمهایی با اس پی اف 50 با 98 درصد برابر است .
انتخاب کرم ضد آفتاب با توجه به نوع پوست

1.برای کودکان :مواد شیمیایی موجود در کرم‌های ضد آفتاب مانند اکسی بنزون و PABA میتوانند پوست کودک را حساس کنند و موادی مانند زینک اکسید و تیتانیوم اکسید برای پوست کوکان گزینه های بهتری هستند .ولی استفاده از این کرمها برای اطفال بسیار دشوار است و بهتر ست از اسپری‌ها و یا تیوپ های حای کرم برای اطفال استفاده کنید .
2.برای افراد مبتلا به روزاسه و آکنه و حساسیت پوستی:کرم های ضد آفتاب حاوی مواد نگه دارنده و عِطر ها و اکسی بنزون و PABA برای این افراد مناسب نیست
افراد مبتلا به روزاسه و الرژی بهتر است که از کرمهای ضد آفتاب حاوی الکل استفاده نکنند ولی برای افراد مبتلا به اکنه ،فرمولهای ژل مانند گزینه خوبی هستند که حاوی الکل بوده و نمیتوانند اکنه ها را وخیم تر کنند .کرم های ضد آفتاب چرب میتوانند بروزاکنه را افزایش دهند و به همین دلیل کرمهایی که چربی کمی دارند ،بیشتر برای این افراد به کار بده می‌شوند .همچنین تعدادی از داروهای درمانی اکنه میتوانند باعث خشکی پوست شوند و حساسیت پوست به نور خورشید را افزایش دهند ،بنابراین استفاده از کرمهای ضد آفتاب برای این افراد اهمیت بیشتری دارد .
3.برای پوست های خشک :کرم های ضد آفتاب حاوی مود مرطوب گننده گزینه خوبی برای این افراد هستند و حاوی موادی مانند لانولین ،روغن و سالیکون هستند .این کرمها به حالت لوسیون و پماد هم موجود میباشند
4.برای افراد مبتلا به ملاسما و یا افرادی با سابقه ابتلا به سرطان پوست و افرادی با پوست های خیلی روشن :برای این افراد کرمی با اس پی اف 30 به بال منسب است و بهتر است فرد دو ساعت پس از خروج از خانه و پس از مراجعه به استخر و یا تعریق شدید از این کرمها دوباره استفاده کند
5.برای افراد ی با پوست تیره :بهتر است این افراد به دنبال کرمی با حداقل اس پی اف 15 باشند که میتواند از پوست در برابر انواع اشعه های خورشید محافظت نماید .ممکن است تیره پوستان تصور کنند که مصرف کرم ضد آفتاب برای آن‌ها ضرورتی ندارد ولی برنزه کردن هم همانند آفتاب سوختگی در اثر آسیب دیدگی DNA بوجود می‌آید .
6.برای سالمندان :قرار گیری محافظت نشده در برابر نور خورشید میتواند در هر سنی احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد و سرعت بروز چروک های پوستی را بیشتر کند و این موضوع برای سالمندان هم صدق میکند .برای این افراد انواع اسپری مانند ضد آفتاب ها گزینه بهتری میباشند زیرا استفاده از کرم ضد آفتاب برای نواحی پشت و پاها برای سالمندانی که قادر نیستند به راحتی حرکت کنند ،دشوار است .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

با انتخاب ما بهترین خدمات را در  زمینه ی لیزر موهای زائد  دریافت کنید !!

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
یلدا
یلدا
7 years ago

سلام.ممنون عالی بود.فقط ضدافتابی هم برای افرادی ک بیماری پیسی(ویلتینیگو)دارن معرفی کنین.