کدام مواد غذایی باعث کاهش وزن می‌شوند ؟(1)

تغذیه سالم
مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن

لاغری یکی از دغدغه های جوامع امروزی است و از روش‌های متفاوتی بهم برای نیل به این هدف استفاده می‌شود ازرژیم های سنگین تا انواع قرض ها و کرمها و … .ولی در این پست به مواردی می‌پردازیم که به سادگی میتوانند به کاهش وزن شما کمک نمایند :

1.سبزیجات خام

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سبزیجات خام میتوانند یک وعده غذایی کوچک و ایده‌آل برای شما باشند .انها آب زیادی داراد و به شما حس سیری میدهند و کالُری کمی دارند و همچنین به نیاز شما برای جویدن و گاز زدن پاسخ می‌گویند .نصف فنجان از کرفش خرد شده شامل 8 کالُری است .میتوانید کرفس را با کمی کره بادام زمینی بپوشانید .حتی میتوانید چیپس و مواد غذایی کم ارزش را با سبزیجات خام جایگزین کنید .

2.سیب زمینی شیرین

ممکن است شما به سیب زمینی موادی مانند کرم ترش و پنیر و کره اضافه کنید ولی بهتر است بدانید در صورتی که از سیب زمینی شیرین استفاده کنید ،به هیچ کدام از این موارد نیازی نخواهید داشت .این مواد باعث می‌شوند تا شما کاری کمتری مصرف کنید و شامل پتاسیم و بتا کاروتن و ویتامین ث و فیبر میباشد .

3.تخم مرغ

یک تخم مرغ فقط 75 کالُری و 7 گرم پروتئین و سایر مواد مغذی هم دارد .به یاد دشاته باشید که بدن شما با سوزاندن تخم مرغ کالُری بیشتری مصرف میکند تا یک صبحانه ی سرشار از کربوهیدرات ها .در صورتی که میزان کلسترول خون شما بالاست ،در خصوص مصرف تخم مرغ با پزشکتان مشورت کنید .میتوانید بخش سفید تخم مرغ را انتخاب کنید که شامل کلسترول نمیشود .

4.قهوه

شاید باور‌نکردنی باشد ولی یکی از نوشیدنی های محبوب شما میتواند سوخت و ساز را افزایش دهد و به شما در کاهش وزن کمک نماید .این ماده کمی سوخت و ساز بدنتان را بیشتر میکند ولی بهتر است روی آن به عنوان روشی برای کاهش وزن حساب نکنید به‌خصوص اگر از چاشنی های اضافی هم با قهوه مصرف میکنید .

5.بلغور جو دو سر

این ماده فواید بسیاری برای بدن دارد مانند غلات کامل سرشار از فیبر و میزان زیادی آب و همچنین تندی . مصرف این ماده لذت بخش است و از آنجایی که تند میباشد در مدت زمان بیشتری خورده می‌شود .اب و فیبر هم باعث می‌شوند تا شما بیشتر حس سیری کنید .از مصرف انواع پر قند آن خوددار ی کنید .میتوانید از دارچین و یا جوز هنی برای بهبود طعم آن استفاده کنید .

6.سوپ

منظور سوپ هایی هستند که از آب گوشت تهیه می‌شوند نه انواع خامه ای آن .این غذا میزان زیادی آب دارد و به همین دلیل باعث می‌شود تا شما با شوزاندن کالُری کمی حس سیری کنید و از آنجایی که داغ است اجازه نمیدهد زیادی بخورید .میتوانید آن را پیش از غذای اصلی خود مصرف کنید تا حجمی از معده تان پر شود .حتی میتوانید با افزودن مقداری مرغ و ماهی و سبزیجات و لوبیا به سوپ تان آن را به یک وعده غذایی ایده‌آل تبدیل نمایید .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments