کدام لیزر برای رفع موهای زائد شما مناسب است ؟(2)

اطلاعات لیزر

امروزه لیزر های متفاوتی در بازار  وجود دارد که برای افرادی با ویژگی های متفاوت  مو و پوست مناسب هستند .

در این پست به ویژگی های لیزر دایود و  ان دی یاگ و البته آی پی ال میپردازیم

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

لیزر  پالس دایود (نزدیک مادون قرمز )

این لیزر یکی از انواع جدید موجود در بازار است و  نرخ نفوذ ان هم بیشتر است و این یعنی پرتوهای این لیزر از ملانین   و اپیدرمیس عبور کرده و بخش تیره ی موجود در فلیکول مو را مستقیما هدف قرار میدهند .

این ویژگی باعث میشود تا ایمنی ناشی از به کار گیری از لیزر دایود بیشتر شود زیرا لایه های بالایی پوست از  خطر پرتوها در امانند .از این مطالب میتوان نتیجه گرفت که لیزر دایود  گزینه خوبی برای پوست های تیره است  ولی در هر صورت مطالعات دقیقی در خصوص تاثیر بلند مدت این لیزر بروی پوست های درجه ی 5و6 مقیاس فیتزپاتریک وجود ندارد .

ویژگی های لیزر دایود 

طول موج :800 تا 810 نانومتر

نرخ تکرار : 1 هرتز

اندازه محل هدف گیری شده :9 میلی  متر

عرض پالس : 5 تا 30 میلی ثانیه

لیزر دایود به خوبی میتواند موهای زائد افرادی با درجه ی پوستی 1 تا 4  را از بین ببرد ولی مطالعاتی در خصوص تاثیرات بلند مدت ان وجود ندارد .در یکی از تحقیقات مشخص شده است که  پس از گذشت 18 ماه از روند درمانی ،موهای زائد فرد به میزان 70 درصد کاهش یافته اند .

لیزر دایود گزینه خیلی خوبی برای موهای تیره و ضخیم و نواحی بزرگ بدن است ،بنابراین به خوبی میتوان از ان برای ناحیه ی بیکینی  و یا پشت استفاده نمود .

دایود هم همانند سایر انواع قادر به رفع موهای روشن و قرمز و خاکستری نیست .احتمال بروز تیرگی پوست و زخم هم وجود دارد ولی تمام این عوارض جانبی موقتی بوده و پس از مدتی از بین میروند .

احتمال بروز کهیرهای پوست پس از لیزر یا دایود زیاد است و از انجایی که پرتوهای این لیزر به عمق بیشتری از  پوست نفوذ میکنند ،درمان با درد بیشتری صورت خواهد گرفت .

ان دی یاگ (نزدیک مادون قرمز )

این لیزر گزینه ایده الی برای پوست های برنزه و تیره میباشد ولی قادر به رفع موهای افرادی با پوست های روشن تر هم میباشد ،حتی برای مدتی کوتاه .

ویژگی های ان دی یاگ 

طول موج : 1064 نانومتر

نرخ تکرار : تا 10 هرتز

اندازه ناحیه هدف گیری شده : 3 تا 5 میلی متر

عرض پالس : 10 تا 50 میلی ثانیه

نحوه عملکرد این لیزر برای رفع موهای زائد درطی مدتی طولانی ثبت نشده است .این لیزر هم به عمق پوست نفوذ کرده و از اپیدرمیس با رنگدانه های تیره میگذرد  و به فولیکول مو اصابت میکند .

از عوارض جانبی این لیزر میتوان به امکان  سوختگی  و بروز زخم در انواع پوست ها اشاره نمود .

همچنین میتوان نرخ نفوذ این لیزر را کاهش داد تا موهای سطحی و روشن پوست را از بین ببرد ولی هنوز نحوه ی تاثیر گذاری این حرکت مشخص نشده است .

ان دی یاگ هم همانند دایود برای رفع موهای  روشن و خاکستری و قرمز مناسب نیست و به دلیل نرخ نفوذ بالاتر  کمی دردناک است .ان دی یاگ بهترین و ایمن ترین گزینه برای رفع موهای زائد پوست های تیره است .

آی پی ال 

نحوه درمان با آی پی ال متفاوت از لیزر است .لیزر از پرتوهای تک رنگ با طول موج تنظیم شده استفاده میکند ولی آی پی ال  از پرتوهایی با انواع طیف ها استفاده میکند و این یعنی آی پی ال  در یک زمان  میتوان پرتوهایی با طول موج متفاوت را در یک زمان گسیل کند . لیزر بیشتر هدف محور است ولی آی پی ال میتواند نواحی بزرگتری را  با سرعت بیشتری پوشش دهد ولی رویکرد هدف محور ندارد .

ویژگی های آی پی ال

طول موج : 500 تا 1200 متر

این دستگاه میتواند به صورت نیمه دائمی موهای زائد را از بین ببرد ولی نمیتوان نتیجه گرفت که میزان اثربخشی  بلند مدت ان و نحوه ی تاثیر ان بروی پوست های تیره  به خوبی لیزر است .

ای پی ال فقط برای رفع موهای زائد تیره و پوست های درجه یک و دو از مقیاس فیتزپاتریک مطلوب است .البته میتوان دستگاه را به گونه ای تنظیم نمود که موهای روشن را نیز هدف قرار دهد .

هزینه و درد  این روش به نسبت لیزر  کمتر است ولی نتایج نهایی حاصل از لیزر مطلوب تر هستند .

نتیجه گیری 

لیزر های متفاوتی برای افرادی با ویژگی های متمازی وجود دارد ولی حتما باید پیش از مراجعه برای لیزر درمانی ،در این  زمینه با یک متخصص مشورت کرده و عملکرد لیزر مربوطه را ارزیابی کنید .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

چرا مرکز لیزر موهایم را از اینجا  انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments