لیزر موهای زائد در مردان

کدام بهتره ؟ لیزر یا اپیلاسیون موهای زائد ناحیه تناسلی

اپیلاسیون یا لیزر

به نظر می رسد زنان دست به تلاش بی وقفه ای برای پیدا کردن روشی برای حذف کامل موهای بیکینی می زنند.  یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش ها اپیلاسیون است که در آن یک لایه از مواد چسبنده به پوست اعمال می شود و با برداشتن آن موها از ریشه کنده می شوند.

اما با استفاده از درمان جدید و مؤثر لیزر برای از بین بردن موهای زائد ، این سؤال برای بسیاری از افراد پیش آمده که کدام گزینه بهتر است. پاسخ این سؤال به عوامل متعددی بستگی دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هر دوی این روش ها در مقایسه با شیو کردن پوستی صاف را برای مدتی طولانی تر از تراشیدن به شما ارائه می دهد. اپیلاسیون برای هفته ها شما را تمیز می کند، در حالی که لیزر دائمی است.  تعداد جلسات لیزر مو های زائد معمولاً 6 جلسه است. بعضی اوقات منطقه ای که درمان می شود مانند منطقه بیکینی، بسیار ظریف است. و مراجعین ممکن است ترجیح دهند که این کار با لیزر انجام شود و نیازی به تکرار مرتب اپیلاسیون نداشته باشند.  به یاد داشته باشید که لیزر موهای زائد دائمی است!

درد کدام بیشتره ؟ لیزر یا اپیلاسیون موهای زائد ناحیه تناسلی  

مقایسه اپیلاسیون و لیزر
اپیلاسیون یا لیزر

از بین بردن موهای زائد توسط لیزر با احساس خارش همراه است، درد آن شبیه به برخورد یک کش لاستیکی با پوست است. درد لیزر از درد اپیلاسیون خیلی کمتر است و لازم نیست هر دو هفته یکبار درد بکشید.

هزینه و زمان لیزر یا اپیلاسیون موهای زائد ناحیه تناسلی  

حذف موهای زائد توسط لیزر بسیار گران است، با توجه به MayoClinic.com برای به دست آوردن بهترین نتایج ، از 6 تا 8 جلسه لیزردرمانی در طول 10 هفته لازم است.  پس از آن کاهش رشد مو تا 80 درصد است. هزینه اپیلاسیون برای خط بیکینی در سالن کمتر از لیزر است اما در یک سال حداقل باید  12 بار اپیلاسیون انجام دهید.

رشد مجدد موها پس از اپیلاسیون یا لیزر

مهمترین نکات چرخه رشد مو
موها پس از لیزر نرم تر و روشن تر از قبل هستند.

یک تفاوت آشکار بین اپیلاسیون و لیزر این واقعیت است که درمان لیزر دائمی تر است. بنابراین بهتر است ابتدا مطمئن بشوید که روش انتخابی شما همان تکنیکی است که حتی در 80 سالگی هم آن را می خواهید.  همچنین، حذف موها توسط لیزر برای همیشه  تضمین نمی شود.  گاهی ممکن است از لیزر نامناسب  با تنظیم اشتباه استفاده شود. در این صورت درمان لیزر برای از بین بردن تمام موها مؤثرنخواهد بود. حتی با لیزر مناسب و تنظیمات صحیح ، ممکن است پس از درمان مو در بعضی جاها رشد کند ، هر چند که موها پس از لیزر نرم تر و ضعیف تر از قبل هستند.

ایمنی کدام روش بهتراست؟ لیزر یا اپیلاسیون

حذف موهای زائد با لیزر توسط FDA تایید شده است، اما حتماً در مورد کلینیکی که می خواهید در آنجا لیزر درمانی انجام دهید تحقیق کنید. کلینک های لیزر درمانی تهران اسکین در سراسر کشور آماده ارائه بهترین خدمات لیزر به کاربران گرامی هستند.

همچنین در نظر داشته باشید که انجام لیزر موهای زائد در خانه یا سالن به دلیل احتمال بروز عفونت، و یا در موارد نادر انتقال بیماری های عفونی به علت شیوه های بهداشتی ضعیف منجر می شود

عوارض جانبی لیزر یا اپیلاسیون چیست؟

عوارض جانبی لیزر موهای زائد

یکی از عوارض جانبی رایج و جزئی لیزر موهای زائد جوش زدن است.  زیرا درمان باعث می شود فولیکول های مو برای چند روز باز باشد. استفاده از کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه یا لوسیون ضد باکتری می تواند از این کار جلوگیری کند. تغییرات رنگ پوست ، تورم و زخم نیز از عوارض نادر لیزر موهای زائد است.

عوارض جانبی اپیلاسیون عبارت هستند از قرمزی و التهاب ، درد ، برآمدگی ، جوش و موهای زیر پوستی. برای پیشگیری از این عوارض جانبی ، قبل و بعد از اپیلاسیون از کمپرس گرم استفاده کنید.  این کار می تواند به کاهش عوارض جانبی بعد از اپیلاسیون کمک کند.

تأثیر رنگ پوست و مو در اپیلاسیون یا لیزر

 

تاثیر رنگ پوست و مو بر میزان موفقیت لیزر مو

اپیلاسیون بدون توجه به رنگ پوست و رنگ مو انجام می شود. اما درمان های لیزر در افرادی که دارای پوست روشن و موهای تیره هستند ، بهتر جواب می دهد.  زیرا مولکول های رنگدانه درون موهای تیره بهتر انرژی لیزر را جذب می کنند و فولیکول های مو را از بین می برند.

تا همین اواخر، تکنولوژی لیزر روی پوست تیره و موهای تیره کار نمی کرد زیرا انرژی لیزر توسط رنگدانه های موهای تیره در پوست های تیره مو جذب نمی شد و پوست را می سوزاند.  البته این مشکل در دستگاه های جدید لیزر برطرف شده است.

اما درمان های لیزری بر روی کسانی که موهای بور، خاکستری یا سفید دارند مؤثر نیست زیرا این موها دارای رنگدانه کم هستند. بنابراین اگر شما موهای بور، خاکستری یا سفید دارید ، به اپیلاسیون  بچسبید.


منابع بیشتر برای مطالعه

1 – سایت مایو کلینیک

2 – سایت healthyline

3 – سایت ویکی پدیا

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.livestrong.com/article/188132-how-to-remove-hair-around-the-vagina/http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.bostonbalans.com/waxing-vs-laser-hair-removal/http://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments