بهترین روش کاهش چین و چروک پیشانی

کاهش چروک های پیشانی با رعایت این 5 نکته

 

کاهش چروک های پیشانی

کاهش چروک های پیشانی با رعایت این 5 نکته

شیوه زندگی افراد تأثیر زیادی بر سلامت پوست و افزایش یا کاهش چین و چروک های پیشانی و صورت دارد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

با رعایت این 5 نکته پوست خود را بدون چروک نگه دارید و از پیری زودرس جلوگیری کنید.

1 – پرهیز از نور خورشید  

قرار گرفتن در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید در طولانی مدت موجب پیری زودرس و چین و چروک می شود. بر طبق تحقیقات ، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با  SPF 15  یا بالاتر باعث کاهش سرعت پیری پوست و کاهش لکه های تیره و چین و چروک پوست می شود.

2 – مدیریت استرس

استرس و نگرانی منجر به چروک شدن و خط افتادن میان ابروها و پیشانی می شود.  خلاص شدن از شر استرس سخت است اما کنترل کردن آن بسیار اهمیت دارد.

برای کمک به مدیریت استرس موارد زیر را امتحان کنید :

  • مدیتیشن؛
  • تمرین یوگا؛
  • تنفس دیافراگمی؛
  • آروماتراپی؛
  • رعایت یک رژیم غذایی سالم؛
  • خوابیدن به میزان کافی؛
  • صحبت کردن با یک درمانگر؛
  • مجله خواندن؛
  • ورزش روزانه؛

3 – مصرف آب به میزان کافی

خشک بودن پوست باعث می شود چروک ها برجسته تر دیده شوند.  آب رسانی به پوست باعث کم شدن چین و چروک صورت و پیشانی می شود. برای حفظ هیدراتاسیون ، هر روز حداقل هشت لیوان مایعات بنوشید.  وقتی ورزش می کنید، یا وقتی در معرض نور خورشید قرار دارید آب بیشتری بنوشید.

شما می توانید عطر و طعم آب را با اضافه کردن لیمو و یا استفاده از میوه ها تغییر دهید.

4 – رعایت رژیم غذایی متعادل

هنگامی که حرف از چین و چروک پیش می آید، گفتن “شما همان چیزی هستید که می خورید” درست است.  بر اساس تحقیقات سال 2008  رژیم غذایی نقش مهمی در پیری پوست دارد. محققان دریافته اند که مصرف بیش از حد ویتامین C و لینولنیک اسید (یک اسید چرب امگا 3) باعث کاهش خطر ابتلا به خشکی پوست در زنان میانسال امریکایی می شود.

مصرف ویتامین C نیز باعث می شود چروک های پیشانی و صورت کمتر به نظر برسند. رژیم غذایی شامل چربی و کربوهیدرات زیاد باعث افزایش چین و چروک پوست و آتروفی پوست می شود.

5 – دیگر سیگار نکشید

اگر احتمال افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه ، آمفیزم و بیماری قلبی به اندازه کافی برای ترک سیگار مهم نباشد، شاید احتمال افزایش چین و چروک های زودرس باعث شود که سیگار را ترک کنید.

سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی پیری زودرس و چین و چروک صورت و پیشانی است. طبق تحقیقات سال 2008، مواد شیمیایی موجود در دود کشنده سیگار باعث کاهش تولید کلاژن و کاهش انعطاف پذیری پوست می شود که منجر به پیری زودرس و افزایش چین و چروک می شود.

4 لوازم آرایشی که خطوط پیشانی را به حداقل می رساند

بسیاری از مارک های لوازم آرایشی ادعا می کنند که یک کرم جادویی برای خلاص شدن از چین و چروک های صورت و پیشانی دارند اما بسیاری از آنها بی فایده هستند. با این حال برخی از محصولات زیبایی که ممکن است به کاهش چین و چروک کمک کنند عبارت هستند از :

1 – محصولات حاوی رتینول

Retinol رتینول یک فرم ملایم تر از نسخه تجویزی ویتامین A است که به نام ترتینوئین شناخته می شود.  ترتینوئین توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده برای درمان آکنه و چین و چروک ها تأیید شده است.

رتینول، گردش خون سلولی را بهبود می بخشد و از تولید کلاژن حمایت می کند.  با این حال، اسفاده از رتینول در نور خورشید خوب نیست. به منظور حصول بهترین نتایج، از محصولات حاوی رتینول در شب استفاده کنید.

2 – محصولات اکسفولیتینگ با اسید گلیکولیک

اسید گلیکولیک، هیدروکسی اسید آلفا است که با پوسته پوسته کردن پوست موجب می شود که پوست  سالم تر و جوان تر به نظر برسد. اسید گلیکولیک جزء اصلی بسیاری از مواد شیمیایی  است. همچنین  اکسفولیتینگ در برخی از محصولات موجود می باشد. استفاده از اسید گلیکولیک ممکن است نسبت به نور حساسیت خورشید ایجاد کند.  به همین دلیل پس از استفاده از محصولات اسید گلیکولیک پوست خود را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

3 –  استفاده از پرایمر

همانطور که از پرایمر برای رنگ کردن اولیه سطوح استفاده می کنند، استفاده از پرایمر پوست شما را برای پایه آرایش آماده می کند.  هر چند که مصرف پرایمر باعث کاهش چین و چروک پیشانی  نخواهد شد، اما یک راه ارزان برای کاهش قابل توجه چروک ها است.  پرایمر در فرم پودر، ژل و یا کرم عرضه می شود. پرایمر به صاف دیده شدن  چین و چروک پوست در طول روز کمک می کند.

4 – تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای رفع چروک ها

اگر از آمپول زدن نمی ترسید ، ممکن است بخواهید برای مبارزه با چروک های پیشانی تزریق بوتاکس را امتحان کنید.  بوتاکس یک داروی تولید شده از سم بوتولینوم است. هنگامی که بوتاکس به ماهیچه های خاصی تزریق می شود ، به طور موقت آنها را فلج می کند تا نتوانند منقبض شوند.

به عبارت دیگر، هنگامی که شما اخم می کنید، پیشانی شما دیگر به طور طبیعی چروک نخواهد شد. تزریق بوتاکس برای هر کسی مناسب نیست. بوتاکس ها علاوه بر اینکه گران قیمت هستند ممکن است عوارض جانبی مانند موارد زیر داشته باشند:

  • درد ، تورم یا کبودی در محل تزریق ،
  • سردرد ،
  • نشانه هایی شبیه به آنفولانزا ،
  • خشکی چشم ،
رفع چروک های پیشانی

بعید است که نبرد مداوم علیه پیری به این زودی ها پایان یابد.  با این وجود، تحقیقات علمی زیادی در مورد محصولاتی که چین و چروک پیشانی را به حداقل می رسانند وجود ندارد.  چون اکثر شواهد بر اساس تجربه های شخصی است، بنابراین ممکن است قابل اعتماد نباشند.

ممکن است خلاص شدن از چروک های پیشانی به طور کامل سخت باشد، اما مراحلی وجود دارد که با انجام آنها چین و چروک ها ممکن است کمتر قابل توجه باشند. بهترین روش برای کند کردن روند پیری و جلوگیری از چروک شدن پوست این است که زندگی سالم داشته باشید. رعایت یک رژیم غذایی سالم ، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای طولانی مدت ، ورزش منظم و کنترل استرس ، مؤثرترین روش ها برای حفظ سلامت پوست و بدن شما است.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/forehead-wrinkles#takeawayhttp://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید