کاشت مو با جدید ترین روش ها و عوارض جانبی کاشت مو

کاشت مو با جدید ترین روش ها و عوارض جانبی کاشت مو ، انواع روش های مختلف کاشت مو ، باید ها و نباید های قبل از عمل کاشت مو

کاشت مو با جدید ترین روش ها و عوارض جانبی کاشت مو     

کاشت یا پیوند مو یک روش جراحی است که فولیکول های مو را از یک قسمت سر که  “سایت اهدا کننده” نام دارد خارج کرده و در قسمت بدون مو یا طاس سر به نام “سایت دریافت کننده” کاشت می کنند.  از این روش در درجه اول برای درمان الگوی طاسی مردانه استفاده می شود.

در این روش حداقل تهاجمی ، پیوند های حاوی فولیکول های مو که از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند ، (مانند پشت سر) به پوست خالی از موی سر منتقل می شوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

انواع روش های مختلف کاشت مو

از آنجایی که مو به طور طبیعی در گروه های 1 تا 4 تایی رشد می کند ، تکنیک های فعلی برداشتن و کاشت می تواند با تقلید جهت گیری الگوی موی اصلی انجام شود.

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FUT  معمولاً با بی حسی انجام می شود.  در این روش یک برش نواری به عرض 2 سانتیمتر از پوست پشت سر برداشته می شود که حاوی 7000 تا 9000 تار مو می باشد.  سپس فولیکول های موها به صورت دسته های 1 تا 4 تایی از این برش جدا شده و با دقت در محل مورد نظر کاشته می شوند. در حال حاضر کاشت مو به روش FUT  مطمئن ترین روش کاشت مو در دنیا است و حدود 97% از کسانی که این عمل را انجام داده اند به نتیجه دلخواه خود دست یافته اند.

کاشت مو به روش FIT 

کاشت مو به روش FIT از برخی از جهات مانند روش FUT است.  از روش FIT برای کاشت مو در مناطق محدود و کوچک استفاده می شود.  موها به وسیله پانچ از پشت سر و بالای گوش ها انتخاب و برداشته می شوند و دوباره در محل مورد نظر به وسیله پانچ یا slit پیوند زده می شوند.

از این روش برای کاشت مو در مناطقی مانند ابروها ، صورت ، و محل زخم های قدیمی استفاده می شود.

کاشت مو به روش ترکیبی

برداشت هم زمان فولیکول های مو به روش های جراحی و غیر جراحی روش ترکیبی نام دارد.  در روش کاشت ترکیبی امکان کاشت حداکثر مو برای مراجعه کنندگان وجود دارد.  از این روش بیشتر  برای طاسی های وسیع استفاده می شود.

 

کاشت مو در چه مناطقی از بدن انجام می شود؟

از کاشت مو می توانید برای پر کردن زخم های ناشی از حوادث یا آسیب های ابرو ها ناشی از جراحی لیفت صورت استفاده کنید. همچنین برای بازسازی نواحی زیر می توان از کاشت مو استفاده کرد:

  • بازسازی مژه ها ،
  • ابرو ها ،
  • موهای ریش ،
  • موهای سینه ،
  • موهای ناحیه تناسلی ،
عوارض جانبی پس از کاشت مو که شاید شما ندانید

عوارض جانبی پس از کاشت مو که شاید شما ندانید

ریزش مو دیگر دائمی نیست زیر با کاشت مو جبران می شود و شما صاحب موهایی پرپشت و زیبا می شوید.  اما این نکته را نیز به یاد داشته باشید که هیچ روش پزشکی بدون خطر نیست.  قبل از انجام کاشت مو تحقیقات کافی انجام دهید و با پزشک خود مشورت کنید. برای سهولت کار شما ما لیستی از  عوارض احتمالی پیوند مو را برای شما تهیه کرده ایم که در زیر مشاهده می کنید:

خونریزی

خونریزی پس از کاشت مو عارضه ای نادر است اما می تواند یکی از عوارض جانبی روش پیوند مو باشد. در حالی که خونریزی خفیف غیر قابل انتظار نیست و می تواند با یک فشار ساده متوقف شود ، خونریزی مستمر ممکن است نیاز به بخیه بیشتری داشته باشد.

عفونت

احتمال عفونت در محل کاشت مو وجود دارد.  البته این احتمال یک در هزاران است.  خوشبختانه  با استفاده از آنتی بیوتیک ها می توان از بروز عفونت پیشگیری کرد.

ریزش مو به صورت موقت

ریزش مو یکی از عوارض جانبی رایج پیوند مو است.  موهای کاشته شده در مدت کوتاهی پس از پیوند دچار ریزش می شوند.  اما پس از مدتی مو دوباره رشد می کند. ریزش موها پیش از موعد نیز می تواند پس از پیوند مو انجام شود.   با این حال ریزش مو دائمی نیست و موهای شما در عرض چند ماه مجدداً رشد می کنند.

خارش

خارش یک عارضه جانبی رایج در بیماران پس از پیوند مو است. این عوارض جانبی ممکن است بعضی وقت ها به شدت بروز کند و علت اصلی خارش پس از کاشت مو تغییرات ایجاد شده در زیر پوست است و با شامپو کردن منظم از بین می رود.

با این حال اگر خارش بیش از حد معمول باشد به متخصص پوست خود مراجعه کنید.   روغن های مرطوب کننده مخصوصی نیز وجود دارند که به درمان این مشکل کمک می کنند.

تشکیل زخم

اگر شما مستعد ابتلا به آلرژی هستید ، زخم یک عارضه جانبی است که باید نگران آن باشید. ریزش مو بیشتر احتمال دارد در افرادی که از کاشت های نواری استفاده می شوند رخ دهد. و دیده شده است که برخی از بیماران به علل ژنتیکی بیشتر در معرض تشکیل زخم قرار دارند.  تشکیل زخم یکی از هزاران احتمال جراحی پیوند مو است که در افرادی که مستعد ابتلا به زخم ها قرار دارند مشاهده می شود.

تشکیل کیست ها

کیست ها معمولاً زمانی تشکیل می شوند که  فولیکول های مو به پوست سر شما  آسیب می رسانند و به لایه های عمیق پوست فرو می روند. کیست ها معمولاً تومورهای کوچک و یا بزرگی هستند که اغلب خوش خیم می باشند.

با این حال ، نباید کیست ها را به حال خود رها کنید و باید زمانی که تحت تأثیر چنین عارضه جانبی قرار می گیرید وبه محض مشاهده کیست و بدون هیچ تأخیری باید با پزشک مشورت کنید. در اغلب موارد ، کیست ها به خودی خود از بین می روند.

سکسکه کردن

با کمال تعجب سکسکه یک عارضه رایج از جراحی پیوند مو است. به طوری که 5 نفر از هر 100 نفر پس از عمل  کاشت مو به سکسکه مبتلا می شوند.  اگر چه علت سکسکه ناشناخته است ، اما می تواند از چند ساعت تا چند روز ادامه یابد.

درد

درد یک عارضه رایج در روش پیوند مو است. اگر چه درد کاشت مو قابل تحمل است و در اغلب موارد   بیماران نیازی به مصرف هیچ گونه دارویی برای تسکین آن ندارند.   به نظر می رسد کسانی بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند که از داروهای ضد درد استفاده می کنند.  درد پس از کاشت مو موقتی است و در نهایت زمانی که پوست سر شروع به بهبود می کند ، از بین می رود.

تورم

تورم پس از کاشت مو به ندرت اتفاق می افتد اما در صورت بروز می تواند روی پیشانی و ناحیه اطراف چشم شما تأثیر بگذارد.  تورم ممکن است تا دو روز طول بکشد و در بعضی موارد (یک در صد) باعث کبودی اطراف چشم ها می شود.

بی حسی

بی حسی منطقه تحت درمان پس از کاشت مو اجتناب ناپذیر است. بی حسی معمولاً در ناحیه اهدا کننده رخ می دهد و می تواند تا حدود 18 هفته طول بکشد. اگر پس از 18 هفته بی حسی پوست از بین نرود ،   باید با پزشک معالج خود مشورت کنید.

چه کسانی نباید کاشت مو انجام بدهند

چه کسانی نباید کاشت مو انجام بدهند

اکثر مردم بر این باورند که مردان طاس اعتماد به نفس بیشتری دارند.  اما حتی این مردان دارای اعتماد به نفس بالا هم ترجیح می دهند موهای پرپشتی داشته باشند.  متاسفانه ، ریزش مو با بالا رفتن سن مرتبط است و بنابراین برای اکثریت مردان ، زمانی که  به یک سن خاص می رسند ، اجتناب ناپذیر می باشد.

خبر خوب این است که در حال حاضر راه های بسیاری برای درمان ریزش مو و طاسی سر وجود دارد که یکی از آنها عمل جراحی پیوند مو است.   اما عده ای از افراد هر چقدر هم که بی مو باشند ، نباید این عمل را انجام دهند.  آنها عبارتند از :

  • بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون ،
  • افرد مبتلا به بیماری های پوستی و عفونی ،
  • مردان در سنین بین 18 تا 25 سال ،
  • پوست های بیش از حد سفت ،

 

کاندید مناسب برای عمل کاشت مو چه کسی است؟

جراحی بازسازی مو به طور قابل توجهی می تواند ظاهر و احساس فرد را بهبود بخشد. با این حال ، هر کسی نامزد مناسب برای عمل جراحی کاشت مو نیست.  شما باید از عمل پیوند مو انتظارات واقع بینانه داشته باشید.

توجه داشته باشید که هر فرد دارای مقدار محدودی از موهایی  است که قابل انتقال به مناطق نازک پوست سر هستند. اگر این موها به نحو کارآمد مورد استفاده قرار نگیرد ، نتیجه درمان ممکن است باعث نارضایتی شما بشود.

همچنین ، جراحی همیشه باید آخرین گزینه انتخابی شما باشد و پیش از آن شما باید تمام روش های دیگر برای متوقف کردن  ریزش مو های خود را امتحان کرده باشید.

باید ها و نباید های قبل از عمل کاشت مو

مراقبت های قبل از عمل کاشت مو به پیشگیری از بروز مشکلات بعد از عمل کمک می کند.  اگر چه شما باید از دستورالعمل های پزشک معالج خود پیروی کنید و ممکن است با نکاتی که در اینجا می خوانید متفاوت باشند.

 

باید این کار ها را قبل از عمل کاشت مو انجام بدهید

  • موهای خود را شب قبل از عمل و صبح عمل جراحی بشویید. در مورد شامپوهای خاصی که باید استفاده کنید از پزشک خود سؤال کنید.
  • لباس راحت بپوشید . اما نباید پس از جراحی چیزی روی سر خود بکشید.
  • برای رفت و آمد به مرکز جراحی وسیله نقلیه مناسب تهیه کنید.
  • اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید ، حتماً با جراح خود در مورد نحوه رژیم غذایی و مصرف انسولین در روز جراحی مشورت کنید.

 

نباید این کارها را قبل از عمل کاشت مو انجام بدهید

  • از هفت روز قبل از عمل ، آسپرین یا داروهای ضد التهاب مصرف نکنید.
  • از هفت روز قبل از جراحی ، الکل مصرف نکنید و مولتی ویتامین ، ویتامین B یا مکمل های ویتامین E مصرف نکنید.
  • از سه روز قبل از جراحی سیگار نکشید ، به خصوص در روز جراحی ، زیرا جریان خون را به پوست سر کاهش می دهد.
  • قبل از عمل جراحی هیچ دارویی را بدون مشورت با جراح خود مصرف نکنید.
  • روز جراحی قهوه ننوشید.
  • موهای خود را کوتاه و رنگ نکنید. بگذارید موهای تان بلند تر باشند تا بعد از عمل  ، بخیه ها و یا استاپل را پوشش دهند.

 

مراقبت های پس از عمل کاشت مو

مراقبت های پس از عمل کاشت مو

  • تا چند روز پس از کاشت مو از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. به خصوص اگر پوست سر هنوز تورم داشته باشد.  اگر باید در طول روز از خانه  بیرون بروید از کلاه استفاده کنید.
  • به پوست سر خود دست نزنید. کمی خارش و درد از عوارض جانبی طبیعی جراحی کاشت مو است. مالیدن پوست سر یا کندن زخم ها باعث می شود که گرافت های جدید بیفتد قبل از اینکه فرصتی برای رشد کردن داشته باشند.
  • تا پنج روز پس از انجام کاشت الکل مصرف نکنید، زیرا مانع خون رسانی به سر می شود.
  • به مدت یک ماه کامل پس از جراحی سیگار نکشید. زیرا این عمل می تواند جریان خون رسانی را به فولیکول های مو متوقف کند. جریان خون برای رشد موهای جدید حیاتی است ، به همین علت  خودداری از سیگار کشیدن می تواند رشد موهای کاشته شده شما را سریع تر کند. بهتر است از چند ماه قبل از پیوند مو برای ترک سیگار برنامه ریزی کنید.
  • تا یک هفته پس از جراحی ورزش نکنید. تمرینات ممکن است در حدود 10 روز پس از عمل جراحی انجام شود. ورزش های تماسی با بدن ، مانند بسکتبال یا فوتبال ، تا حدود یک ماه ممنوع است.
  • فعالیت هایی که موجب عرق بیش از حد می شوند ، انجام ندهید. عرق کردن خطر ابتلا به عفونت را به شدت افزایش می دهد. همچنین از یک ماه پس از کاشت مو از رفتن به حمام بخار و سونا خوداری کنید.

 

عوارض جانبی روابط جنسی پس از پیوند مو

پس از هر عمل یا جراحی تهاجمی ، از جمله پیوند مو، باید از فعالیت های شدید از جمله فعالیت جنسی اجتناب شود. به عنوان یک قانون 5 تا 7 روز قبل از عمل جراحی و حتی پس از آن ، شما باید از هر گونه فعالیتی که باعث نفس نفس می زند ، دور بمانید. این مورد شامل بسیاری از فعالیت های قلبی – عروقی و یا فعالیت جنسی است.

فعالیت جنسی سنگین می تواند به دلیل فشار شدید  گرافت هایی را از بین ببرد.

 

چه زمانی برای انجام پیوند مو مناسب است؟

زمان مناسب برای انجام کاشت مو هنگامی است که خود شما برای انجام این عمل آمادگی داشته باشید.  درمورد اینکه چه موقع باید شروع کنید ، نظرات متفاوتی وجود دارد اما پیشنهاد می کنیم قبل از انجام هر کاری  با یک متخصص پیوند مو صحبت و مشورت کنید.

 

بهترین فصل  برای پیوند مو چه فصلی است؟

شما می توانید پیوند مو را در هر فصلی انجام دهید. با این حال شما باید توجه داشته باشید که قرار گرفتن منطقه پیوند شده به طور مستقیم در معرض نور خورشید برای ساعت های طولانی می تواند اثرات نامطلوب بر روی درمان و بهبودی شما داشته باشد.

به همین دلیل  توصیه می شود که اگر قرار است برای ساعات طولانی در معرض نور خورشید قرار داشته باشید از کلاه و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.  در فصل زمستان هیچ چیز برای نگرانی در مورد کاشت مو وجود ندارد.

آیا کاشت مو اهمیت دارد؟

اگر با طاسی خود احساس ناراحتی می کنید و یا اعتماد به نفس خود را از دست داده اید ، در این صورت کاشت مو آن چیزی است که لازم دارید.  اگر شما یک کاندید مناسب برای پیوند مو هستید ، قطعاً باید آن را انجام دهید. چرا که نه !

 

مزایای کاشت مو

مزایای کاشت مو عبارتند از :

  • حفظ خط طبیعی موها ،
  • تراکم موهای ضخیم در مناطقی که موها ریخته است ،
  • حجم و پوشش خوب مناطق طاس ،
  • به نظر جوان تر می رسید ،
  • تقویت روانی که باعث اعتماد به نفس بیشتر شما خواهد شد ،
  • موها چهره شما را جذاب تر می کند.

در برخی از مشاغل ، داشتن مو بسیار مهم است.  افرادی که به طور دائمی با مردم ارتباط دارند ، زمانی که ریزش مو را تجربه می کنند بیشترین آسیب را می بینند.  به عنوان مثال بازیگران ، فوتبالیست ها ، و نوازندگان نیاز به ظاهری جذاب دارند.  بنابراین پیوند مو برای آنها بسیار توصیه می شود.

علاوه بر این ، افرادی که به طور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار می کنند ، باید ظاهر زیبا و اراسته داشته باشند زیرا بر عملکرد حرفه ای آنها تاثیر می گذارد. به عنوان مثال بانکداران. در چنین مواردی پیوند مو بسیار توصیه می شود.

آلوپسی آره آتا یک اختلال در سیستم ایمنی بدن است که سبب آسیب به فولیکول های مو می شود.

نتیجه کاشت مو برای افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا 

آلوپسی آره آتا یک اختلال در سیستم ایمنی بدن است که سبب آسیب به فولیکول های مو می شود.  در این بیماری سلول های سفید خون به فولیکول های مو حمله می کنند و باعث کوچک شدن آنها می شوند.  در نتیجه باعث کاهش تولید مو می شوند.

انواع آلوپسی آره آتا

انواع آلوپسی آره آتا عبارتند از:

  • آلوپسی آره آتا که باعث ریزش موضعی موها می شود ،
  • آلوپسی آره آتا universal که باعث ریزش تمام موهای سر می شود ،
  • آلوپسی آره آتا total که باعث از دست دادن تمام موهای بدن می شود ،

این بیماری یک چرخه مکرر رشد مو و ریزش مو را ایجاد می کند ، اما از آنجا که آسیب فولکول ها دائمی نیست ،  موها معمولاً بعد از چند ماه رشد می کنند ؛ اما سرانجام دوباره می ریزند.

علائم بیماری آلوپسی

علائم بیماری آلوپسی آره آتا عبارتند از:

  • موهای نازک ،
  • کچلی گرد و تکه تکه ،
  • موهای کوتاه و تازه سر زده ،
  • در برخی موارد ریزش مو دائمی اتفاق می افتد.

یک آزمایش بر روی بیمار مبتلا به آلوپسی آره آتا برای ریزش موهای ابرو صورت گرفت. بیمار چندین سال به دنبال پیشرفت درمان بود. در مراحل اولیه ، کاشت مو برای ابروها انجام گرفت  و ابروهای اصلیش دوباره رشد کرد.

در مراحل بعد بیماری دوباره فعال شد و بیمار هم ابرو های اصلی و هم ابروهای پیوندی خود را از دست داد.  بنابراین ، پیوند مو گزینه  مناسبی برای ریزش مو بر اثر بیماری  آلوپسی آره آتا نیست.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=”https://emedicine.medscape.com/article/839753-overviewhttp://” target=”blank” ]لینک منبع [/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.webmd.com/skin-problems-and-treatments/hair-loss/men-hair-loss-17/hair-transplantshttp://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”https://en.wikipedia.org/wiki/Hair_transplantationhttp://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.stylecraze.com/articles/side-effects-of-hair-transplantation/#grefhttp://” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments