راه های سم زدایی از بدن

چگونه پوست خود را سم زدایی کنیم ؟

نتیجه تصویری برای سم زدایی بدن

چگونه پوست خود را سم زدایی کنیم ؟

پوست بزرگترین عضو بدن است.  پوست به صورت مداوم در تماس با عناصر آلاینده و گرد و خاک محیط می باشد.  این آلایند ها منافذ پوست را مسدود می کنند. همچنین سمومی که از طریق رژیم غذایی به بدن منتقل می شوند،  یکی ازعلل آلودگی پوست هستند.

شروع سم زدایی روزانه و یا فصلی باعث روشن شدن رنگ پوست و کاهش آکنه و قرمزی بر روی سطح پوست می شود.  شما می توانید با ایجاد فقط چند تغییرکوچک در رژیم غذایی خود و استفاده از محصولات مراقبت از پوست تا حد زیادی   به زیبایی  و شادابی پوست خود کمک کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

1 – هر روز به مدت سه ماه پوست خود را با یک برس نرم و خشک ماساژ بدهید.

نتیجه تصویری برای شستشوی پوست با برس

ماساژ دادن پوست با برس به بهبود گردش خون کمک می کند.  و با تحریک سیستم لنفاوی باعث انتشار سموم می شود.  همچنین استفاده از برس خشک پف کردگی بدن و سلولیت را کاهش می دهد ، عضلات را تقویت می کند، باعث ریزش سلول های مرده پوست می شود.  موجب می شود که پوست سلول های جدید بسازد.

  • هر روز صبح قبل از دوش گرفتن پوست خود را برس خشک بزنید.
  • برس را بسیار ملایم و به صورت دورانی به سمت قلب حرکت دهید.
  • ابتدا کف پای خود را برس بزنید و سپس خود پاها را برس بزنید.  و به تدریج به طرف دست ها بالا بروید.  تمام قسمت های بدن را برس بکشید.
  • وقتی کار برس کشیدن تان تمام شد ، روغنی مانند روغن کنجد به سراسر بدن بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس دوش بگیرید.

2 – تمیز کردن روزانه پوست با پاک کننده های سم زدا

پس از برس زدن روزانه،  تمیز کردن پوست از سموم خیلی اهمیت دارد.   یک پاک کننده طبیعی و بدون مواد شیمیایی را انتخاب کنید.  از مصرف اسکراب زبر، صابون های تند و فوم های پاک کننده خودداری کنید.  سپس در حمام پوست صورت و بدن خود را با یک لیف نرم و تمیز بشویید.

3 – دو تا سه بار در هفته حمام سم زدایی بگیرید.

استفاده از وان سه بار در هفته هر بار به مدت 20 تا 30 دقیقه به از بین بردن آلاینده ها و آلودگی ها ازمنافذ پوست تان کمک می کند.

  • حمام سولفات منیزیم و زنجبیل برای سم زدایی : زنجبیل تازه رنده شده را به مدت 10 دقیقه در آب جوش بریزید. آب زنجبیل را با یک فنجان سولفات منیزیم مخلوط کرده درون وان پر آب بریزید.
  • حمام سولفات منیزیم و جوش شیرین: 1 فنجان جوش شیرین و 1 تا 2 فنجان سولفات منیزیم را به   وان پر از آب گرم اضافه کنید.
  • حمام سولفات منیزیم، نمک دریا، و روغن کنجد:  1 فنجان سولفات منیزیم، 1 فنجان نمک دریا، و 1 فنجان روغن کنجد را به وان  پر از آب گرم یا داغ اضافه کنید.
  • حمام  سرکه سیب طبیعی و سولفات منیزیم  :  1 فنجان سرکه سیب طبیعی فیلتر نشده و 1 فنجان نمک فرنگی اصل ( سولفات منیزیم) را به وان  پر از آب گرم اضافه کنید.

4 – ماسک خاک رس یک یا دو بار در هفته .

نتیجه تصویری برای ماسک خاک رس

استفاده از ماسک خاک رس یک یا دو بار در هفته به سم زدایی پوست کمک می کند.   بار منفی خاک رس بر روی  بار مثبت ناخالصی های پوست اثر گذاشته و آنها را جذب می کند و آنها را به سطح پوست می کشاند.  شما می توانید ماسک خاک رس را برای تمام بدن و یا فقط صورت خود استفاده کنید.  این ماسک باید حدود 15 دقیقه روی پوست بماند.  پس از این مدت پوست را با لیف و آب گرم آن را بشویید.

5 – استفاده از محصولاتی که با آسیب های پوستی و آلاینده های مخرب مبارزه می کنند.

نتیجه تصویری برای علل آلودگی پوست

از محصولات محافظت کننده و پاک کننده  پوست برای مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد استفاده کنید.  هر روز از مرطوب کننده حاوی  SPF 15  استفاده کنید.  متخصصین پوست توصیه می کنند که علاوه بر کرم مرطوب کننده از سرم های حاوی کلاتورها برای سم زدایی و پیشگیری از تجمع آلاینده ها بر روی پوست خود استفاده کنید.

6 – کاهش مصرف شکر تصفیه شده.

خوردن شکر تصفیه شده باعث بروز یک واکنش قندی در بدن می شود.  هرچه شما شکر بیشتری مصرف کنید،  واکنش ایجاد شده  منجر به  آسیب زدن به  پروتئین هایی مانند کلاژن و الاستین می شود.  کلاژن و الاستین دو پروتئینی هستند که  موجب فرم گیری و خاصیت آلاستیکی و انعطاف پذیری پوست می شوند.

7 – انتخاب هوشمندانه گوشت و فرآورده های لبنی.

نتیجه تصویری برای  گوشت و فرآورده های لبنی سالم

داشتن یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین برای  سم زدایی مهم است .  اما باید محصولاتی را انتخاب کنید  که از هورمون در آنها استفاده نشده باشد.    از هورمون ها اغلب برای درمان حیوانات و فرآورده های  آنها استفاده می شود .  مصرف این هورمون ها می تواند منجر به  آکنه و دیگر مشکلات پوستی شود.   انتخاب هوشمندانه پروتئین برای سم زدایی بدن شامل موارد زیر می باشد :

  • گوشت گاو و طیور تغذیه شده با دانه
  • فراورده های لبنی ارگانیک

8 – انتخاب چربی های سالم برای سم زدایی بدن .

مصرف چربی های سالم  به بدن در جذب ویتامین ها و بازگرداندن و یا حفظ تعادل هورمون کمک می کند.  از مصرف  چربی های ناسالم مانند چربی های اشباع شده و چربی های  ترانس جداً باید اجتناب شود.

چربی موجود در مواد غذایی زیر به سم زدایی بدن کمک می کند:

  • ماهی قزل آلا به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3  باعث ایجاد سلول های قوی در پوست می شود.  قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. از چروک است شدن پوست جلوگیری می کند.
  • استفاده از روغن زیتون به جای کره یا روغن های دیگر.
  • خوردن آجیل و دانه ها برای میان وعده

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

لینک منبع

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments