ترد لیفت

چگونه لکه های ناشی از جوش ها را از بین ببریم؟

چگونه لکه های ناشی از جوش ها را از بین ببریم؟
چگونه لکه های ناشی از جوش ها را از بین ببریم؟

گاهی پس از خوب شدن جوش های چوستی لکه های ناشی از آن ها و ناهموار شدن پوست باعث ناراحتی خانم ها می شود. به ویژه اگر این لکه ها روی صورت باشند بیش از بخش های دیگر بدن به چشم می آیند. اما نگران نباشید. لیستی از درمان های خانگی وجود دارد که به شما کمک می کنند تا این لکه ها را از بین ببرید.

گاهی برخی از این لکه ها ناشی از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می باشد. بنابراین بهتر است قبل از هر بار بیرون رفتن حتما ضد آفتاب استفاده کنید و روش های خانگی زیر را دنبال کنید تا از شر این لکه ها خلاص شوید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گوجه فرنگی برای از بین بردن لکه های سیاه

یک گوجه فرنگی با اندازه متوسط را انتخاب کرده و آب آن را بگیرید. یک قاشق غذا خوری آبلیمو به آب گوجه فرنگی اضافه کنید و ترکیب حاصل را خوب هم بزنید. سپس آن را روی صورت یا هر بخش دیگری که دارای لکه های جوش است استفاده کنید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید. سپس آن را با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا برای درمان لکه های پوستی

ژل آلوئه ورا را از این گیاه جدا کرده و آن را به مدت 5 دقیقه در آفتاب قرار دهید. سپس ژل را که تا حدی در آفتاب خشک شده با کمی آبلیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت یا نقاط مورد نظر به کار برده و پس از 15 دقیقه بشویید.

پیاز برای روشن کردن لکه ها

پیاز دارای خواص ضد میکروبی می باشد و به از بین بردن لکه های ناشی از جوش و زخم کمک می کند. یک پیاز را به قطعات مختلف تقسیم کرده و آن را له کنید و سچس آب پیاز را از آن جدا کنید. سپس آب پیاز را روی بخش های مورد نظر استفاده کرده و چند دقیقه منتظر بمانید. پس از آن این بخش ها را با آب بشویید.

چوب صندل برای پاک کردن جای زخم ها و لکه های تیره

دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل با چند قطره گلاب را با هم مخلوط کرده و روی لکه ها قرار دهید. این ترکیب باید به شکل خمیر شل باشد و خشک شدن آن کمی زمان ببرد. درست پس از خشک شدن خمیر آن را بشویید.

پودر زردچوبه و آبلیمو برای از بین بردن لکه ها

کمی پودر زرد چوبه و آبلیمو را با هم ترکیب کرده و خوب هم بزنید. سپس ترکیب را روی لکه ها به آرامی بمالید. این ترکیب بسیار موثر است و اگر به طور منظم از این روش استفاده کنید پس از مدتی تاثیر آن را مشاهده خواهید کرد.

آب گوجه فرنگی و عسل

یک گوجه فرنگی کوچک را رنده کنید و آن را با مقداری عسل ترکیب کنید. سپس ترکیب را روی لکه ها بمالید. می توانید آن را روی کل صورت استفاده کنید و پس از 15 دقیقه صورت خود را بشویید.

ترکیب خانگی برای از بین بردن جای جوش و زخم

می توانید با موادی که در خانه دارید محلولی آمده کنید که بتوانید لکه های صورت و بدن خود را از بین ببرید. یک قاشق غذاخوری آب پیاز، یک قاشق غذاخوری آب سیر و نصف قاشق غذاخوری سرکه، این سه را به خوبی با هم حل کنید و سپس آن را روی لکه های مورد نطر استفاده کنید و به مدت چند دقیقه روی محل مالش دهید. پس از 20 دقیقه محل را با آب خنک بشویید. استفاده منظم از این ترکیب به از بین رفتن لکه ها کمک می کند. ویتامین ها و سولفور موجود در پیاز و آلیسین در سیر دارای ویژگی های ضد قارچ و ضد پیری هستند که باعث تسکین پوست می شوند.

آب لیمو برای بهبود لکه ها

لیمو حاوی قابض و ویتامین C می باشد و زمانی که آب گرم مصرف می شود سموم بدن را نیز دفع می کند. بنابراین می توان از لیمو برای حذف لکه های پوستی استفاده کرد. مقداری آبلیموی تازه را با استفاده از پنبه روی لکه ها قرار دهید و اگر این کار را به صورت روز درمیان انجام دهید بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

خیار و شیر برای از بین بردن لکه ها

مقداری خیار را رنده کرده و به آن شیر و مقداری آبلیمو اضافه کنید. تمام این مواد را با هم ترکیب کرده تا به شکل خمیر درآیند و سپس خمیر را بر روی بخش های مورد نظر قرار دهید. این ماسک جوان کننده است و می توانید آن را بر روی تمام صورت خود استفاده کنید. این ماسک را به مدت 10 دقیقه روی صورت خود قرار داده سپس بشویید.

پاپایا یک درمان مطمئن برای لکه های صورت

پاپایا حاوی آنزیم هایی است که می توانند برای از بین بردن لکه ها خیلی موثر باشند. از پاپایای رسیده بر روی پوست خود استفاده کنید و آن را مستقیما روی پوست قرار داده و به مدت 15 دقیقه صبر کنید. می توانید این بخش ها را با پاپایا به آرامی مالش دهید. سپس بخش های مورد نظر را با آب خنک بشویید.

لینک منبع: اینجا را کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی 

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments