چگونه به پوست آبرسانی کرد؟

آبرسانی  به پوست

قبلا تا حدی در مورد آبرسانی به پوست صحبت کرده ایم. اما بهتریم روش برای انجام این کار را توصیف نکرده ایم. از آنجایی که آبرسانی در فرایند مراقبت از پوست یک گام اساسی محسوب می شود، بنابراین با دقت بیشتری به آن می پردازیم. بنابراین اجازه بدهید در مورد بهترین روش آبرسانی صحبت کنیم.

آبرسانی چیست؟ چه تفاوتی با مرطوب کردن پوست دارد؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آبرسانی فرایندی است که به پوست کمک می کند تا آب خود را حفظ کند و با مرطوب کردن پوست متفاوت است. لغت مرطوب کردن کمی مبهم است، زیرا هم می تواند به معنای آب دادن به پوست باشد و هم به معنای چرب کردن پوست (یا هردو). آب و چربی، هر دو پوست را مرطوب می سازند. اما در حالیکه همه نیازمند آب هستند، اما همه نیازمند چربی نیستند. محصولات مراقبت از پوست تمایزی قائل نمی شوند، بنابراین می تواند کمک کند که بدانید به دنبال چه چیزی هستید.

پوست نیازمند آبرسانی های مکرر است، زیرا آب از سطح پوست تبخیر می شود. نوشیدن آب برای حفظ رطوبت پوست کافی نیست، زیرا آب خیلی سریع از طریق تبخیر از بین می رود. در اینجاست که مواد تشکیل دهنده ی محصولات مراقبت از پوست به نام humectant ( یعنی ماده ای که در نقش رطوبت نقش ایفا می کند.) می توانند کمک کنند.

آبرسانی نه تنها برای مرطوب کردن و نرم کردن پوست مهم است، بلکه به کم شدن چروک صورت نیز کمک می کند. پوستی که آب از دست داده باشد، به ویژه در اطراف چشم که دارای پوست بسیار نازکی است، خیلی زودتر چروک می شود.

پوست خشک بسیار شایع است، بیشتر مردمی که در شهر زندگی می کنند، به خاطر آلودگی دارای پوست خشک هستند.

Humectant برای آبرسانی پوست مورد استفاده قرار می گیرد:

برای آبرسانی پوست، در محصولات مراقبت از پوست خود نیاز به ترکیبات humectant دارید. Humectant از ترکیبات آب تشکیل شده است که آب را جذب کرده و حفظ می کند. آب جذب عمق پوست می شود. humectant مانند گلیکوز آمینو(GAG)  در پوست عمل می کند. GAG مایع بین کلاژن و فیبرهای الاستین را تشکیل می دهد و پوست را گوشتالو نشان می دهد.

معروف ترین humectant ها عبارتند از:

  • اسید هیالورونیک (سدیم هیالورونات)
  • PCA سدیم
  • پروپیلین گلیکول ( که در برخی پوست ها حساسیت زاست.)
  • بوتیلین گلیکول
  • پانتنول
  • گلیسرین
  • عسل
  • اسید آمینو
  • عصاره ی جلبک
  • اوره

چگونه پوست را با تونر آبرسانی کنیم؟

بهترین روش برای آبرسانی پوست استفاده از تونر آبرسان می باشد. تونر آبرسان تونری است که دارای مقدار بالایی humectant باشد. این تونر نوعی تونر بدون الکل و ضدخشکی است. این نوع تونر را با داروی قابض اشتباه نگیرید که از نوع تونر الکلی می باشد. سال ها پیش بیشتر تونرها از نوع الکلی بودند. امروزه تونرها دارای الکل نیستند، الکل باعث خشکی پوست می شود.

 

چرا تونر پیشنهاد می شود؟

آبرسانی به پوست

گرچه می توان humectant را در بسیاری از سروم ها و مرطوب کننده ها یافت، اما یک تونر آبرسان کزیت های زیادی دارد.

  1. تونر پوست را برای مرطوب کننده و سروم آماده می سازد.

وقتی که فرد روی پوست خود تونر دارد، جذب ترکیبات بیشتری از سروم و مرطوب کننده های مصرف شده پس از آن، بیشتر می شود. یک اسفنج را در نظر بگیرید. کدام اسفنج آب بیشتری در خود دارد: اسفنج خشک یا اسفنج خیس؟ مطمئنا اسفنج خیس. پوست هم همین طور عمل می کند. پوست مرطوب بیشتر به خود جذب می کند.

این فرایند دقیقا چگونه اتفاق می افتد؟ ترکیبات آب مانند در تونر آبرسان ( که humectant نامیده می شود)، نه تنها پوست را آبرسانی می کند بلکه به عنوان یک سیستم انتقال دهنده برای دیگر ترکیبات محسوب می شود.

آبرسانی پوست حجم لایه ی بیرونی پوست را افزایش می دهد، مانند اسفنج که پس از خیس شدن حجیم می شود. با حجم بیشتر، ترکیبات بیشتری جذب می شوند، به اندازه ی 5 تا 10 برابر.

به همین دلیل اشباع پوست (با یک تونر آبرسان) در درجه ی اول  کمک می کند که پوست مرطوب کننده ی بیشتری را جذب کند. این پوست ترکیبات بیشتری را با بیشترین مقدار نفوذ به خود جذب ی کند.

یکی از مهم ترین مسائل مربوط به مراثبت از پوست انتقال موثر ارکیبات به لایه های مختلف پوست است. تاثیر این محصولات به میزان زیادی به مقدار انتقال یافته ی آن به پوست بستگی دارد، ر مقابل مقداری نیز روی لایه ی بیرونی پوست باقی می مانند (که لایه ای از سلول های مرده ی پوست می باشند.). موادی که در لایه ی بیرونی پوست باقی می مانند، کاری انجام نمی دهند.

بنابراین به طور خلاصه باید گفت که humectant برای انتقال ترکیبات به لایه های داخلی پوست به کار می رود.

  1. تونر پوست را برای مدت بیشتری هیدراته نگاه می دارد.

همانطور که قبلا هم توضیح داده شدهتونرها دااری ترکیبات آب هستند که بر روی پوست تاثیر مثبت می گذارند.با استفاده از تونر پوست مدت زمان بیشتری هیدراته می ماند، زیرا ترکیبات آب در تونر کمک می کنند که آب بیشتری در پوست بماند ( بنابراین بخار هم نمی شوند.).

تونر درست پس از پاکسازی استفاده می شود، زمانی که پوست هنوز مرطوب است. رطوبت پوست اجازه ی نفوذ تونر بیشتری را به داخل خود می دهد و به علاوه زمان ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

  1. تونر استفاده از سروم ها و مرطوب کننده ها را آسانتر می کند.

وقتی که پوست با تونر مرطوب شده باشد، محصولات خیلی آسانتر و به طور مساوی جذب پوست می شند.

  1. تونر مرطوب کننده ها را ذخیره می کند.

با استفاده از تونر قبل از مرطوب کننده، می توانید مرطوب کننده ی بیشتری را جذب کنید. اگر مرطوب کننده را روی پوست خشک مصرف کنید، جذب مرطوب کننده به خوبی انجام نمی شود.

  1. تونر pH پوست را تنظیم کرده و آن را به حالت اسیدی بازمی گرداند.

پوست به طور طبیعی دارای حالت اسیدی است و pH آن بین 4.5 تا 5.5 است. متاسفانه برخی پاک کننده ها قلیایی هستند ( دارای pH بزرگتر از 7 می باشند). در این حالت تونر pH را در پوست فرد متعادل می کند.

  1. تونر عملکرد مواد تشکیل دهنده ی محلول در آب را به پوست معرفی می کند.

این روزها تونرها فقط عمل آبرسانی به پوست را انجام نمی دهند. بلکه دارای ترکیبات موثری هستند، از جمله مواد آرام بخش، ضدالتهاب، آنتی اکسیدان و یا لایه بردار.

ما استفاده از تونرهای آبرسان را برای مراقبت از پوست پیشنهاد می دهیم. تونرها برای همه و با هر نوع پوستی موثر هستند.

خبر خوب اینکه تونرها با هر نوع پوستی سازگار هستند و دارای ترکیبات حساسیت زا نمی باشند. تونر بر روی پوست مستعد جوش زدن و یا پوست چرب تاثیر بد نمی گذارد. در حقیقت اگر شما دارای پوست چرب یا مستعد جوش زدن هستید، تونر آبرسان درست چیزی است که پوست شما لازم دارد. با تونر آبرسانی به پوست چرب به خوبی انجام می شود، علاوه بر اینکه درمان جوش ها نیز انجام می شود، بسیای از این جوش ها پس از استفاده از تونر خشک می شوند.

چگونه از یک تونر آبرسان استفاده کرد؟

آبرسانی به پوست0

تونر باید درست پس از تمیز کردن صورت  (زمانی که صورت هنوز مرطوب است) و قبل از مصرف هر چیز دیگری (مانند سروم، مرطوب کننده، ضدآفتاب، آرایش) استفاده شود. تونرها معمولا به شکل مایع هستند، اما شاید به صورت اسپری عرضه شوند. اگر تونر شما به شکل مایع باشد، چند قطره روی انگشت خود ریخته و به سرعت آنها را روی صورت خود بریزید زیرا خیلی سریع جذب می شوند. اگر تونر به شکل اسپری باشد، روی هر گونه ی خود و روی پیشانی یک بار اسپری کنید، سپس با نوک انگشتان آنها را روی صورت پخش کنید.

برای استفاده از تونر مایع می توانید از پد پنبه ای نیز استفاده کنید. پد پنبه ای استفاده از تونر را آسانتر می کند، اما هر بار مقدار زیادی از تونر مصرف می شود.

روش دیگر استفاده از تونر قرار دادن کمی از آن در کف دستها و سپس قرار دادن دست ها روی صورت می باشد. برای دور چشم ها نیز می توان نوک انگشت ها را به آرامی در اطراف چشم ها فشار داد.

در زمان خرید در جستجوی چه باشید؟

یک تونر آبرسان می تواند نام های مختلفی داشته باشد. هر نام تجاری توصیفات خاص خود را در مورد تونر دارد. ممکن است یک تونر با این عناوین برچسب خورده باشد: تونر، نرم کننده، لوسیون نرم کننده، لوسیون مرطوب کننده، لوسیون روشن کننده، لوسیون متعادل کننده، لوسیون تمیز کننده و غیره.

لغت لوسیون در مورد تونر کمی گیج کننده است، زیرا لوسیون تقریبا همیشه به معنای امولسیون مایع است که کمی غلیظ تر از یک سیال، اما شل تر از یک کرم می باشد. به هرحال برخی نام های تجاری محصول خود را لوسیون می نامند.

متاسفانه شما باید تمام توصیفات تونر را بخوانید تا به آنچه برای آبرسانی نیاز دارید دست یابید. در توصیف محصول باید به دنبال لغاتی مانند “hydrating” و  “moisturizing” باشید که هر دو مفهوم مرطوب کنندگی محصول را می رساند.

علاوه بر اینها ظاهر محصول نیز راهنمای خوبی می تواند باشد، تونرها مایعات شفافی هستند و به شکل ژل یا لوسیون نمی باشند.

بهترین روش توجه به لیست ترکیبات محصول است. توجه کنید که اسید هیالورونیک یا humectant دیگری در بین 10 ترکیب اول محصول قرار داشته باشد. توجه داشته باشید که اسید هیالورونیک با نام سدیم هیالورونات در لیست ترکیبات وجود نداشته باشد.

همچنین دقت داشته باشید که تونر آبرسان از تونر سفت کننده کاملا متفاوت است، تونر سفت کننده چربی اضافه ی پوست را جذب کرده و پوست را سفت می کند. بیشتر تونرهایی که در داروخانه ها یافت می شوند و برای جوش های صورت هستند، تونر سفت کننده هستند. بنابراین به این تونرها دقت کرده و برچسب و ترکیبات آنها را مطالعه کنید.

[divider]

کلینیک فوق تخصصی پوست، لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments