چگونه برای همیشه سیاهی زیر بغل را از بین ببریم؟

زیر بغل زیبا

گرم شدن هوا و تابستان و ساحل شما را هم به فکر پوشیدن لباس های راحت تر می اندازد؟

آیا ترجیح می دهید بدن خود را پشت لباس های آستین بلند پنهان کنید؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فکر می کنم مهم ترین دلیل شما برای پوشیدن لباس های آستین بلند، سیاهی زیر بغل هایتان می باشد!

ناراحت این مسئله نباشید، چرا که این فقط مشکل شما نیست. سیاهی زیر بغل مشکل رایجی است، به ویژه بین مردم خاورمیانه، آسیا و هند. خبر خوب این است که اگر بتوانیم اصل مشکل رنگدانه های شما را دریافت کنیم، این مسئله قابل حل است. ما لیستی از وجود چنین سیاهی ها را در پوست و راه حل هایی برای برطرف کردن آنها ارائه می دهم:

فاکتورهای تحریک کننده:

استفاده از خوشبو کننده هایی با بوی قوی و میزان بالای الکل و کلرید آلومینیوم تحریک کننده ی پوست زیر بغل می باشند. تحریک پوست منجر به تورم و تیره شدن آن می شود.

راه حل:

از خوشبو کننده های ملایم مخصوص پوست های حساس استفاده کنید. پیشنهاد من:

  1. Babe Roll – خوشبو کننده ای است که آبرسانی به پوست را انجام می دهد و از خشکی پوست جلوگیری می کند، زیرا غنی شده با Alfa-Bisabolol 0.10% است که پوست را نرم و مرطوب می کند.
  2. ضد عرق یا خوشبو کننده ی Dove که حاوی کالندولا و روغن دانه ی آفتاب گردان است که پوست تحریک شده را آبرسانی و لطیف می کند. این محصول در محافظت های منظم بالینی به کار می رود که به شما امکان کنترل رطوبت را می دهد. مطالعات اخیر نشان داده اند که اثر کرم های Niacinamide 4% و Desonide 0.05% تجمع رنگ دانه ها را در بافت ها بهبود می بخشند.

کرکی کردن موها:

اگر موهای شما سیاه و درشت باشند، پوست زیر بغل هم تیره تر به نظر می رسد، حتی اگر موهای این قسمت را تراشیده باشید. دلیل این مسئله مربوط به ریشه ی موهاست که در زیر پوست مشخص هستند. برای از بین بردن ریشه ها می توانید از روش وکس استفاده کنید. گاهی اوقات با رشد موهای زیر پوستی، تیرگی پوست تشدید می شود و نقاط سیاهی روی پوست به وجود می آیند گه ماه ها طول می کشد تا این نقاط سیاه محو شوند.

راه حل:

برای کاهش موهای این ناحیه و همچنین کم کردن تراکم آنها، می توانید از روش لیزر درمانی استفاده کنید و یا برای موزدایی از محصولاتی استفاده کنید که موها را به حداقل برسانند. پیشنهاد ما:

  1. Avon که باعث لطافت پوست و نرم شدن موها می شود و استفاده از آن روی ضدعرق ها موثر می باشد – این محصول حاوی اوره و اسید سالیسیلیک است که موها را نرم کرده و جوش های پوستی را که بر اثر از بین رفتن موها ایجاد شده اند، به حداقل می رساند.
  2. Bioxet – کرم مو بر بدن، حاوی عصاره ی B کامپلکس می باشد که گردش خون را در اطراف ریشه ی مو کند می سازد و در نتیجه سرعت رشد مو نیز کم می شود.

آکاتوز نیگریکانز (acanthosis nigricans)

یک بیماری پوستی است که لکه های قهوه ای و خاکستری مخملی شکل در زیر بغل ها، دو طرف گردن و یا کشاله ی ران ها به تولید می کند. این بیماری ممکن است مربوط به دیابت و یا اختلالات هورمونی باشد.

راه حل:

مطالعات نشان داده اند که چربی های ذخیره ی بدن هورمونی آزاد می کنند که باعث سیاهی و زبری پوست می شوند؛ بنابراین سعی کنید وزن خود را کم کنید. لایه برداری های شیمیایی و لیزر درمانی در بهبود شرایط موثر هستند. من استفاده از کرم های تجویزی را پیشنهاد می کنیم، از جمله:

رتینوئیدها ( کرم رتین – A، 0.25 درصد)

اسید لاکتیک (لوسیون نرم کننده ی پوست یا فرمول روغن کاکائو)

اوره (لوسیون ترمیم کننده دارای Babe 10%)

 

Erythrasma

یک عفونت باکتریایی است که لکه های نارنجی و قهوه ای رنگ در زیر بغل ها تولید می کند. تشخیص این بیماری به این شکل است که پزشک می تواند نور سیاه و سفید بر روی پوست بتاباند و اگر لکه ها به صورت فلورسنت نارنجی ظاهر شدند، تشخیص پزشک بیماری erythrasma می باشد.

راه حل:

این بیماری به وسیله ی کرم های آنتی بیوتیک موضعی و یا آنتی بیوتیک های خوراکی قابل درمان است.

 

چند راه حل ساده برای جلوگیری از تجمع مجدد رنگ دانه ها:

  1. از استفاده ی زیاد از کرم های موبر و یا تراشیدن موهای زیربغل خود خودداری کنید. اینها دلایل اصلی تیرگی پوست زیر بغل هستند.
  2. از استفاده ی بیش از حد از خوشبو کننده های حاوی الکل که منجر به تحریک و در نهایت تغییر رنگ و تیرگی پوست زیر بغل می شود، خودداری کنید.
  3. از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید، زیرا اصطکاکی که به خاطر پوشیدن این لباس ها به وجود می آید، منجر به تیرگی پوست می شود. ااز پوشیدن لباس های پلی استر و نایلونی خودداری کنید و بیشتر لباس های پنبه ای و شل بپوشید.
  4. اضافه وزن یا چاقی منجر به ایجاد اصطکاک در پوست ناحیه ی زیر بغل می شود که این امر نیز باعث تیرگی بیشتر پوست زیر بغل خواهد شد. سعی کنید وزن خود را کم کرده و در حد ایده آل باقی بمانید.
  5. همیشه بهداشت را رعایت کنید. ناحیه ی زیر بغل خود را به طور منظم تمیز کرده و لایه برداری کنید. این امر باعث می شود آلودگی ها و سلول های مرده ی پوست، که باعث می شوند پوست تیره تر به نظر برسد، از بین بروند.
  6. لیزر موهای زائد: با لیزر موهای زائد ناحیه زیر بغل با دستگاههای اختصاصی لیزر می توانید هم پوست زیر بغلتان را نرم تر کنید و هم کمی تیرگی این ناحیه نیز با لیزر کاهش خواهد یافت.

 

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments