چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود ؟ | عملکرد لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

لیزر امروزه بهترین روش برای از بین بردن موهای زائده.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما خیلی ها هستند که با اینکه شاید با نحوه ی انجام لیزر آشنا باشن اما دقیقان نمی دونن که چطور لیزر موهای زائد رو از بین میبره؟

خیلی از مراجعین ما که به مرکزمون مراجعه می کنن براشون جالبه این مسئله رو بدونن. چون علاوه بر راضی کردن حس کنجکاویشون دوست دارن بدونن واقعا دارن تحت چه درمانی قرار می گیرن و مطمئن بشن که روند انجامش ایمنه و در نهایت ضرری براشون نداره.

تو این مقاله قصد داریم در مورد همین مسآله بیشتر باهاتون صحبت کنیم تا به بار برای همیشه خیالتون از لیزر راحت  بشه.

چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود
چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

آیا لیزر یه اشعه ی جادوییه که می تونه با برخورد با پوست، موهای زائد رو از بین ببره؟!چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

معلومه که نه. اشعه ی لیزر یه اشعه ی قدرمنده که در واقع مجموعه ای از پرتو های نوری به شدت متراکمه. خاصیت اصلی اون هم ایجاد حرارت و گرمای زیاده. ولی مگه گرمای زیاد باعث توقف رشد موها می شه؟چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

نکته ی اصلی لیزر در تمرکز انرژیشه. گفتیم که لیزر اشعه ی حرارت زای قدرتمندیه، اما در عین خیلی هم قابل کنترله. این مهم ترین وظیفه ی دستگاه لیزره، کنترل اشعه. حالا این اشعه ی متمرکز و کنترل شده چطوری عمل می کنه؟ با وارد شدن مستقیم به ریشه های مو.

هدف لیزر در حقیقت سوزوندن فولیکول موجود داخل ریشه و ساقه ی موهاست. اینجاست که اهمییت حرارت لیزر مشخص می شه. فولیکول ماده ایه که عامل اصلی رشد موها است. اگر این فولکول که ماده ی بیلوژیک و در حال رشده مداومه طی جلسات متعدد سوزنده بشه کم کم از بین می ره و دیگه هیچوت رشد نمی کنه.

اما یه سوال دیگه :چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود
چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

لیزر چطور مو رو از پوست تشخیص می ده ؟

بهتره بدونید که فرآیند لیزر کردن موهای زائد اصلا شبیه فیلم های علمی تخیلی نیست که یک نفر پشت مانیتورش نشسته باشه و دونه دونه موهای زائد رو هدف بگیره و بسوزونتشون.

هدف گیری لیزر یه امر ذاتیه! چطوری؟ همونطور که گفتیم لیزر اشعه ایه که از پرتو های نوری متراکم ساخته شده. انرژی نور مثل گرما که میل داره وارد جای سرد بشه، ترجیح میده وارد محیط های تاریک و تیره بشه. حالا خودتون فکر کنید… نقطه های تیره تر روی پوست کدوم ها هستند؟

بله ریشه های مو. لیزر با استفاده کردن از اختلاف رنگ و نور پوست و ریشه ی مو، اون ها رو از هم تشخیص می ده و به جای تاثیر گذاشتن روی پوست مستقیما وارد ریشه های مو می شه.

به خاطر همین هم هست که لیزر یه درمان کاملا ایمن و کم عوارضه. چون قدرتش فقط در حد نفوذ به ریشه ی مو هاست، به بافت پوستی اطراف کاری نداره و در نهایت منافذ پوستی شما که جای رشد موها بوده اند رو می بنده.

حالا که با نحوه ی عملکرد لیزر آشنا شدید بهتره در ادامه هم با همراه باشید تا با جنبه های مختلف دیگه لیزر هم آشنایی پیدا کنید و جواب هر سوال احتمالی دیگه ای رو هم که دارید بگیرید.چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود
چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

لیزر موهای زائد چقدر دوام دارد

این یکی دیگه از سوالات رایجه که جواب ساده ای داره: برای همیشه و تا ابد.

تعجب نکنید، چون درست خوندید. لیزر موهای زائد تاثیر دائمی و مادام العمر داره. اگر طی یه دوره موهای زائد بدنتون رو لیزر کنید تا آخر عمر نیازی نیست نگران رشد کردن دوباره ی اونها باشید. اگه یادتون باشه به دو تا نکته اشاره کردیم. اولا اینکه لیزر فولیکول موها رو از بین می بره و باعث می شه دیگه نتونن رشد کنن. و اینکه منافذ پوستی رو می بنده.

اینا تاثیراتی هستند که رشد دوباره ی مو ها رو غیر ممکن  می کنن. علاوه بر اون باعث میشن بعد لیزر پوستی صاف و صیقل خورده و شفاف داشته باشید.چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

برای آشنایی بیشتر بهتره مقاله ی دوام لیزر رو هم مطالعه کنید.

برگشت موهای زائد بعد از لیزر

اما یه نکته وجود داره که بهتره حتما به یاد داشته باشید. اون هم درمورد جلسات ترمیمی هست.

خب همانطور که تا الان هم حدس زدید لیزر برای موهای زائد عملا یه آسیب کنترل شده و مفید برای بدنه که بیشر هدفش زیبایی پوسته. از اونجاییکه ذات لیزر آسیب زننده( اما بی خطر و مفید) است ، بدن بعد از یه مدت تلاش می کنه خوددرمانی کنه و اثر این آسیب رو از بین ببره. به خاطر همین موهای زائد بعد از یه مدت چند ماهه یا بیشتر کم کم تمایل دارن دوباره رشد کنن و بدن می خواد که فولیکول هاش رو دوباره بازسازی کنه.

به خاطر همین هم هست که جلسات ترمیمی با فاصله های شش ماه تا یک ساله بعد از تکمیل دوره ی لیزر بسیار مهم و ضروری هستند.

برای آشنایی بیشتر بهتره مقاله ی برگشت موهای زائد رو هم مطالعه کنید.

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

قبلا هم اشاره کردیم که برای سوختن و از بین رفتن، فولیکول های موجود داخل ریشه ی مو باید مرتبا و چند بار با فاصله های معین تحت تاثیر لیزر قرار بگیرن. به خاطر همین مسآله لیزر یه درمان دوره ایه. باید چند جلسه که به طور میانگین برای همه ی افراد حدود 6 جلسه است، مرتبا انجام بشه تا بتونه اثرگذار باشه.چگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود

اما چرا بین این جلسات فاصله است؟

به خاطر اینکه طبیعتا باید برای جلسه ی بعدی صبر کنید تا موها دوباره یه مقدار رشد کنن تا بشه دوباره اونها رو سوزوند. از اونجاییکه معمولا همه ی افراد به حدود 4 تا 6 هفته وقت نیاز دارن تا موهای زائد بدنشون دوباره ی آماده ی لیزر شدن بشه، فاصله ی بین جلسات لیزر تقریبا یک ماهه ست.

برای آشنایی بیشتر بهتره مقاله ی تخصصی فاصله ی بین جلسات لیزر رو هم مطالعه کنید.
فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد
فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

مرکز لیزر برکه در شمال تهران یکی از بهترین مراکز برای لیزره که هم دستگاه های لیزر به روز و جدید داره و هم قیمت های پیشنهادیش نسبت به کیفیتی که داره واقعا به صرفه و مناسبه. خودتون می تونید به صفحه ی تماس با ما سری بزنید و لیست قیمت های ما رو ببینید و اگر مایل بودید برای گرفتن نوبت لیزر باهامون تماس بگیرید.
بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران
بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران

عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

همانطور که گفتیم، لیزر یه درمان ایمن و کم عوارضه. عوارض جانبی لیزر اگر توی یه مرکز درست و با کیفیت انجام بشه در حد موارد عمومیه. مثل:

  • قرمزیچگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود
  • کبودی سطحیچگونه با لیزر موهای زائد از بین میرود
  • التهاب زودگذر

که همشون خود به خود بعد چند روز از بین می رن.

ولی اگه به مرکز معتبری مراجعه نکنید و تکنسین متخصص لیزر رو براتون انجام نده، همین درمان ساده می تونه عوارض جدی مثل:

  • خونریزی
  • سوختگی
  • زخم
  • لک پوستی
  • عفونت
  • تغییر رنگ پوست

براتون داشته باشه.

برای آشنایی بیشتر با عوارض جانبی لیزر بهتره مقاله ی تخصصی عوارض جانبی لیزر موهای زائد رو مطالعه کنید.
عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد
عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

محقق : ندا ناصری

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments