جراحی زیبایی

چه کسانی می توانند عمل های جراحی زیبایی انجام بدهند؟|متخصص زیبایی

چه کسانی می توانند عمل های جراحی زیبایی انجام بدهند؟|متخصص زیبایی 

جراحی زیبایی

  • اگر سالم باشید ، انتظارات منطقی داشته باشید ، و عوارض جانبی هر عمل زیبایی را در نظر بگیرید ، ممکن است شما یک نامزد مناسب برای جراحی زیبایی باشید.
  • اما اگر دچار مشکلات جدی مانند بیماری دیابت ، فشار خون بالا ، اختلال خونریزی ، بیماری قلبی یا افسردگی باشید ، ممکن است نامزد خوبی برای جراحی زیبایی نباشد.
  • اگر چاق هستید یا سیگار می کشید و یا بیش از حد نوشیدنی های الکلی مصرف می کنید ، فرد مناسبی برای جراحی زیبایی نیستید.

قبل از جراحی ، جراح شما ممکن است از شما بخواهد تغییراتی در سبک زندگی خود انجام دهید. به عنوان مثال برخی از جراحان از افراد سیگاری می خواهند که دو تا چهار هفته قبل از عمل جراحی سیگار کشیدن را کنار بگذارند.  و حداقل دو تا چهار هفته بعد از عمل سیگار نکشند. نکشیدن سیگار باعث می شود بدن پس از عمل جراحی سریع تر بهبود پیدا کند.

قبل از عمل جراحی شما و جراح تان باید در مورد سلامتی ، شیوه زندگی (از جمله ورزش ، نوشیدن مشروبات الکلی و سیگار کشیدن) ، بیماری هایی که به آنها مبتلا هستید و هر گونه دارو یا مکملی که مصرف می کنید ، صحبت کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد در مورد جراحی زیبایی و اینکه آیا گزینه خوبی برای شما می باشد یا خیر تصمیم بگیرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اطمینان حاصل کنید که همه چیز را با پزشک خود در میان  می گذارید. حتی مصرف ویتامین ها و مکمل های گیاهی که نیازی به تجویز ندارند. برخی از این مکمل ها ممکن است خطر خونریزی داشته باشند و یا با سایر داروهای مورد استفاده در طول عمل جراحی تداخل پیدا کنند.

 

تصمیم گیری برای جراحی زیبایی

چطوری باید بعد از لیفت صورت و جراحی زیبایی از پوست خود مراقبت کنیم؟

نوع پوست شما و دیگر ویژگی های منحصر به فرد شما عواملی هستند که در تصمیم گیری شما برای  انتخاب یک جراحی زیبایی مؤثر هستند.   به عنوان مثال ، تکنیک های جوان سازی پوست بهترین گزینه برای افرادی است که دارای پوست گندمی  و موهای رنگ روشن هستند. افرادی که پوست نازک و ظریف دارند ، معمولاً بهترین نتیجه را از جراحی بینی (رینوپلاستی) می گیرند.

این لیست به شما در تعیین اینکه آیا شما یک نامزد خوب برای یک عمل زیبایی صورت هستید  ، کمک می کند :

  • برجسته سازی لب. اگر جوان هستید و دوست دارید لب های تان برجسته تر باشند و یا میان سال هستید و لب های نازکی دارید و می خواهید لب های بزرگتری داشته باشید ، شما کاندیدای خوبی برای تزریق پرکننده های لب و یا سایر روش های بزرگ کردن لب هستید.   اگر به تازگی برای از بین بردن جوش های صورت خود داروی آکوتان مصرف می کنید ، و یا به یکی از این بیماری ها مبتلا هستید : تبخال ، دیابت ، بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس یا آرتریت روماتوئید ، هر نوع واکنش های شدید آلرژیک ، شما کاندید مناسبی برای برجسته سازی لب نیستید.  همچنین باید ریسک واکنش آلرژیک به مواد ایمپلنت را بپذیرید.
  • ایمپلنت گونه. اگر گونه های صافی دارید و یا گونه های شما افتادگی پیدا کرده کاندید مناسبی برای ایمپلنت گونه هستید.  اما بهتر است افتادگی گونه را با عمل جراحی لیفت گونه ترمیم کنید.    همچنین ، شما باید این خطر را بپذیرید که کاشت گونه ممکن است شما را در معرض ابتلا به عفونت قرار دهد ، بدن شما ایمپلنت را پس بزند و یا ایمپلنت در یک وضعیت غیرطبیعی قرار بگیرد و نیاز داشته باشید تا عمل جراحی بیشتری انجام شود.
  • ایمپلنت چانه. اگر چانه شما در امتداد بینی تان قرار ندارد و یا زیادی کوچک است ، پس شما یک نامزد خوب برای ایمپلنت چانه هستید. اما اگر دندان های تان در وضعیت غیرطبیعی قرار دارند که نیازمند اصلاح می باشد ، کاندیدای خوب برای کاشت چانه نمی باشید.  همچنین  شما باید از عوارض جانبی ایمپلنت چانه آگاهی داشته باشید.  بدن شما ممکن است ایمپلنت را پس بزند و یا ایمپلنت در یک وضعیت غیرطبیعی قرار بگیرد و لازم باشد تا عمل جراحی بیشتری انجام شود.
  • لیفت پیشانی و ابرو. اگر شما دارای ابروهای سنگین ، چین و چروک پیشانی عمیق یا خطوط عمیق پیشانی هستید ، نامزد خوبی برای لیفت پیشانی و ابرو می باشید. اما اگر پوست شما به راحتی زخم می شود و یا اسکار می شود ، شما کاندید مناسبی نیستید. همچنین ، شما باید ریسک از دست دادن موهای اطراف محل جراحی را بپذیرید. و از احتمال بی حسی شدن پیشانی و پوست سر خود آگاه باشید.  
  • جراحی پلک (blepharoplasty). اگر پلک های تان افتادگی دارد یا پف کرده است و یا کیسه هایی در اطراف چشم خود دارید ، یک نامزد خوب برای بلفاروپلاستی هستید. اگر حلقه های تیره ، خطوط ریز و یا چروک های پا کلاغی دارید ، جراحی پلک برای شما جواب نمی دهد.  همچنین  شما باید خطر نابینایی (بسیار نادر) ، خشکی چشم ها ، جای بخیه قابل مشاهده و کشیده شدن پلک (که می تواند باعث التهاب چشم شود) را بپذیرید.
  • جراحی بینی (رینوپلاستی). شما یک کاندید خوب برای رینوپلاستی هستید اگر یک بینی بزرگ یا کشیده دارید که نوک آن افتاده است و یا برآمدگی دارد. اما در صورتی که پوست ضخیمی دارید ، سن تان کم است (به طور کامل از لحاظ جسمی رشد نکرده اید) یا ورزش های تماسی انجام می دهید ، کاندید مناسبی برای جراحی ترمیم بینی نیستید. همچنین شما باید این احتمال را قبول کنید که در 15 تا 20 درصد موارد جراحی بعدی برای بهترین نتایج مورد نیاز است.
  • لیفت صورت و گردن (ریتیدکتومی). اگر پوست و بافت نرم چهره و گردن شما دارای چروک های عمیق است و افتادگی پیدا کرده است ، یا غبغب دارید ، کاندید مناسبی برای لیفت صورت و گردن می باشید. اگر پوست شما انعطاف پذیر نیست و یا اگر به طور قابل توجهی اضافه وزن دارید ، کاندید خوبی برای عمل زیبایی لیفت صورت و گردن نیستید. شما همچنین باید قبول کنید که روند پیری ادامه دارد و ممکن است دچار عوارضی از قبیل افتادگی پوست ، به جا ماندن جای بخیه ، بی حسی ، فلج چهره یا تغییر در خط مو بشوید.

به یاد داشته باشید که نتیجه عمل های زیبایی دائمی نیست.  عمل های زیبایی روند طبیعی پیری را متوقف نخواهند کرد. در مورد اینکه آیا شما در سن مناسب برای جراحی زیبایی هستید یا خیر ، بیشتر فکر کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید در سن 30 سالگی لیفت صورت داشته باشید. اما ممکن است نتیجه آن تنها پنج یا 10 سال طول بکشد. بعضی از مردم تا زمانی که 40 یا 50 ساله نشوند ، عمل لیفت صورت را انجام نمی دهند.  به این امید که دیگر نیاز به عمل دیگری نداشته باشند.

 

انتخاب جراحی زیبایی

 

جراحی زیبایی

مردم به دلایل بسیاری جراحی زیبایی انجام می دهند.  برخی می خواهند جوان تر به نظر برسند.  بعضی  دیگر به دنبال تغییراتی هستند که همیشه دوستشان داشته اند.  تصمیم گیری برای جراحی زیبایی یک انتخاب شخصی است. در هر صورت مهم است که انتظارات شما واقع بینانه باشد.

جراحی زیبایی زندگی شما را تغییر نخواهد داد. این عمل مشکلات شخصی شما را حل نخواهد کرد و قیافه شما را شبیه به فرد دیگری نمی کند.  اما ممکن است به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد و احساس خوبی نسبت به خودتان پیدا کنید.

موفقیت آمیز بودن نتیجه جراحی های زیبایی به چگونگی ارتباط میان شما و جراح شما بستگی دارد. اطمینان حاصل کنید که با جراح تان راحت هستید و با او در مورد اهداف خود از انجام این عمل صحبت کرده اید.

 

چرا می خواهید جراحی زیبایی انجام دهید؟

جراحی زیبایی

بسیاری از افراد دلایل خوبی برای جراحی زیبایی دارند. آنها به دقت در مورد آن فکر کرده اند ، سالم هستند ، اعتماد به نفس خوبی دارند و خطرات روش های زیبایی را درک می کنند.   برخلاف این دسته از افراد ، افراد دیگری هم هستند که عمل های زیبایی را فقط به خاطر جلب توجه شخص دیگری مانند همسر خود انجام می دهند و انتظارات بیش از حدی از عمل جراحی زیبایی دارند.  اما به یاد داشته باشید که با انجام عمل زیبایی معجزه ای صورت نمی گیرد.  پس قبل از تصمیم گیری برای انجام عمل از خودتان بپرسید :

  • انگیزه شما چیست؟ آیا این عمل را برای شخص دیگری یا برای خود تان انجام می دهید؟

  • چه چیزی را می خواهید تغییر دهید و چرا؟

  • انتظار دارید که این کار چقدر طول بکشد؟

  • انتظارات شما چیست؟

  • آیا جراح با شما موافق است و اهداف شما منطقی هستند؟

دانستن اینکه چرا شما جراحی زیبایی را انجام می دهید و این که آیا شما احتمالاً نتایجی را که می خواهید دریافت خواهید کرد یا خیر، به شما در مورد تصمیم گیری برای انجام عمل مورد نظر تان کمک می کند.

برای مشورت با پزشکان متخصص زیبایی در کلینیک برکه  اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments