بوتاکس صورت

چند وقت یک بار باید بوتاکس کرد؟ | بوتاکس صورت

چند وقت یک بار باید بوتاکس کرد؟

چطور می توان پوستی بدون چین و چروک داشت؟

 

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که صورت تان را بوتاکس کنید؟ آیا تاکنون صورت تان را بوتاکس کرده اید؟

آیا می دانید تزریق بوتاکس صورت چقدر زمان می برد؟ هزینه اش چقدر است؟ آیا عوارض جانبی بهمراه دارد؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

معمولا چند وقت یک بار نیاز به تزریق بوتاکس دارید تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید؟

اگر به دنبال این هستید که برای اولین بار بوتاکس کنید و یا اگر تاکنون بوتاکس کرده اید، خیلی خوش شانس هستید! در این مقاله مهم ترین اطلاعات را در زمینه تزریق و مقدار بوتاکس مورد نیاز تان یک جا ارائه داده ایم.

 

بوتاکس صورت
بوتاکس صورت

 

علاوه بر این، به شما کمک می کنیم تا با بوتاکس و فرآیند اثر بخشی آن بیشتر آشنا شوید. و این که چرا می بایست بوتاکس طی چند جلسه به صورت تزریق شود. همچنین عواملی را که سبب می شوند تزریق بوتاکس را مجدد انجام دهید، بشناسید.

 

چرا نمی توان بوتاکس را به یکباره و طی یک جلسه تزریق نمود؟

ممکن است بخواهید تمامی بوتاکس مورد نیاز جهت رفع چین و چروک صورت تان را به یکباره و طی یک جلسه تزریق نمایید. این کار تا حدودی وسوسه انگیز است! متاسفانه تزریق بوتاکس فرآیندی نیست که به این شیوه تاثیر گذار باشد. با این که برای هر جلسه تزریق نیازی به تعیین وقت نیست، لیکن می بایست پس از گذشت مدتی برای تزریق مجدد بوتاکس برنامه ریزی نمایید. (ممکن است طی یک جلسه بتوانید چند بار بوتاکس تزریق نمایید.)

دلیل این امر اینست : هنگامی که دوز زیادی بوتاکس دریافت می کنید، ممکن است دچار عوارض جانبی شدیدی شوید. تزریق بوتاکس در حجم زیاد و طی مدت زمان کوتاهی، ممکن است سبب فلج شدن و یا افتادن ماهیچه های صورت شود. حتی ممکن است منجر به بیماری بوتولیسم شود که بسیار خطرناک بوده و مرگبار است. البته بروز این عارضه بسیار نادر است و نیازی به نگرانی نیست. چرا که فواصل جلسات تزریق بوتاکس را به خوبی رعایت می کنید.

با این که نهایتا چین و چروک صورت دوباره نمایان می شوند، لیکن نیاز به چندین جلسه تزریق بوتاکس دارید. با این کار چین و چروک صورت تا حدودی محو می شوند.

 

چند وقت یک بار باید بوتاکس کرد ؟

این که چند وقت یک بار باید بوتاکس کرد، بستگی به سیستم بدن مراجعه کننده دارد. همچنین زمان تزریق مجدد بوتاکس در افراد مختلف، متغیر بوده و عواملی وجود دارند که بر این “مدت زمان” تاثیر می گذارند. هم زمان با این که در این مقاله به توضیح این مطلب می پردازیم، می توانید حدس بزنید چند وقت یک بار می بایست بوتاکس کنید.

بعنوان مثال پس از گذشت سه ماه از اولین تزریق بوتاکس، ممکن است شاهد نمایان شدن چین و چروک ریزی روی صورت تان باشید. این امر کاملا طبیعی است. زیرا هنوز بدن تان به مواد بوتاکس عادت نکرده است.

 

بروز چین و چروک ریز پس از اولین جلسه تزریق بوتاکس
بروز چین و چروک ریز پس از اولین جلسه تزریق بوتاکس

همچنین ممکن است دلیل آن این باشد که متخصص مربوطه در جلسه اول مقدار یونیت کافی را برای شما تزریق نکرده باشد. این مسئله بسیار رایج است. ممکن است وی برای جلسه اول، دوز بوتاکس کمتری را برای ناحیه مورد نظر تخمین زده باشد. با این کار می تواند واکنش صورت تان را نسبت به دوز تزریقی مشاهده و بررسی کند.

 

بهترین مرکز تزریق بوتاکس در شمال تهران

مرکز زیبایی برکه مفتخر است با بکارگیری جدیدترین دستگاه های زیبایی-درمانی و با کمک متخصصین مجرب، بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست را به شما عزیزان ارائه نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت اینجا را کلیک نمایید.

چه عواملی بر تعداد دفعات تزریق بوتاکس، تاثیر می گذارند؟

هنگامی که تحت درمان بوتاکس قرار می گیرید، این نکته را بخاطر داشته باشید: “عوامل بسیاری وجود دارند که ممکن است بر میزان اثر بخشی بوتاکس و ماندگاری آن روی صورت تاثیر بگذارند.” نگران این نباشید که طی یک سال به چند جلسه تزریق بوتاکس نیاز دارید. می توانید با پزشک خود مشورت نمایید تا بنا به نیازتان، جلسات تزریق بوتاکس را برنامه ریزی نماید.

 

عواملی که بر تعداد دفعات تزریق بوتاکس تاثیر گذارند:

 

  • جنس پوست مراجعه کننده

ممکن است جنس پوست مراجعه کننده دفعات تزریق بوتاکس را دستخوش تغییر نماید. این نکته شامل بافت پوست، رنگ و تون پوست فرد می باشد.

 

  • سن مراجعه کننده

سن مراجعه کننده تاثیر بسزایی در فاصله میان جلسات تزریق و تعداد دفعات بوتاکس دارد. هر چه سن فرد بیشتر باشد، خاصیت ارتجاعی پوست وی کمتر است. در نتیجه می بایست دفعات بیشتری بوتاکس کند.

 

اثر بخشی بوتاکس روی صورت افراد مسن
اثر بخشی بوتاکس روی صورت افراد مسن

 

  • وضعیت پوست مراجعه کننده

وضعیت اولیه پوست مراجعه کننده نیز در این زمینه تاثیر گذار است. در صورتی که پوست وی ظاهر خوبی داشته و چین و چروک آن کم باشد، نیازی به تزریق مکرر بوتاکس و در فواصل زمانی کوتاه نیست. از سوی دیگر اگر صورت مراجعه کننده چین و چروک عمیقی دارد، احتمالا می بایست در فواصل زمانی کوتاه و زود به زود بوتاکس تزریق کند.

 

  • شیوه زندگی مراجعه کننده

شیوه زندگی فرد نیز در تعداد دفعات تزریق بوتاکس و فواصل میان جلسات نقش مهمی دارد. سیگار کشیدن بر روند اثر بخشی بوتاکس تاثیر منفی می گذارد. در نتیجه می بایست دفعات بیشتری بوتاکس تزریق کنید. علاوه بر این نوشیدن مشروبات الکلی نیز بر مدت زمان ماندگاری تاثیر بوتاکس اثر منفی می گذارد.

 

  • نوع بوتاکسی که تزریق می شود.

آخرین عامل که اهمیت آن کمتر از سایر عوامل ذکر شده نیست، نوع بوتاکسی است که تزریق می شود. ناحیه ای که در آن تزریق انجام می شود و مشکلی که برای رفع آن اقدام به تزریق بوتاکس می کنید را فراموش نکنید. این موارد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند. برای این که به نتیجه مطلوب و مورد نظر دست پیدا کنید می بایست طی سال چند بار به پزشک خود مراجعه نمایید تا روند تاثیر گذاری بوتاکس را بررسی نماید.

 

کلام آخر

همانطور که می بینید، همین سوال ذکر شده اطلاعات زیادی بهمراه دارد که می بایست آن را بخاطر بسپارید. “چند وقت یک بار باید بوتاکس کرد؟”

بخاطر داشته باشید که بوتاکس و پروسه درمان و همچنین دفعات تزریق آن برای هر شخصی متفاوت است. فقط به صرف این که دوست تان هر دو ماه یک بار بوتاکس می کند فکر نکنید که شما نیز می بایست این کار را انجام دهید. ممکن است در طول سال شما نیاز به دو جلسه تزریق بوتاکس داشته باشید.

 

تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت
تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت

این امر بستگی به نوع درمان و ناحیه ای که تزریق در آن انجام می شود، دارد. همانطور که گفته شد، عوامل بسیاری وجود دارند که بر تعداد جلسات تزریق و فاصله میان جلسات تاثیر گذارند. پس سعی نکنید شرایط خود را با دیگران مقایسه کنید.

علاوه بر این، بخاطر داشته باشید که متخصص پوست و یا جراح پلاستیک بهتر از هر کس دیگری می داند که هر چند وقت یکبار نیاز به بوتاکس دارید. با تزریق بوتاکس بطور منظم نتایج مطلوبی بدست خواهید آورد. همچنین شاهد اثر بخشی ماندگار آن نیز خواهید بود.

 

مترجم و محقق : عطیه فضلی

منبع :

http://skintighteningsage.com/how-often-do-you-need-botox/

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments