چند راه ساده برای کاهش چین و چروک

زن جوان با موی گندمی

به پشت بخوابید.

خوابیدن به پشت کمک می کند تا خطوط صورت به سمت لایههای سطحی پوست نزدیک شده و کم کم با تکرار این وضعیت کمتر شده و محو گردند. این درحالی است که خوابیدن بصورت دمر باعث اخم و ایجاد چین در صورت می شود.

ماهی قزل آلا زیاد بخورید.

ماهی قزل آلا و دیگر ماهی های آب سرد منبع خوبی از پروتئین بوده و یکی از عناصر مفید برای ساخت پوست می باشند. همچنین این ماهی سرشار از  امگا 3 نیز می باشد.کارشناسان معتقدند امگا 3 برای سلامت و جوان ماندن پوست ضروری بوده و استفاده از آن چین و چروک پوست را به حداقل می رساند.

صورت خود را جمع نکنید. در صورت نیاز برای مطالعه از عینک استفاده نمایید.

ایجاد چین و چروک درسطح پوست به صورت مداوم باعث عمیق شدن و دائمی شدن این شیارها می گردد. با توجه به حساس بودن و نازک بودن پوست اطراف چشم، در صورت نیاز، استفاده از عینک طبی را برای برای سالم نگه داشتن چشم و پوست اطراف آن به شما توصیه می کنیم. استفاده از عینک آفتابی نیز پوست این ناحیه را از اثرات مخرب نور خورشید محافظت می کند.

استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)

این اسیدهای طبیعی سلولهای مرده را از سطح پوست بلند کرده و خطوط نازک و چین و چروکهای سطحی را کاهش می دهند. فرمهای قوی تر AHAs به تولید کلاژن نیز کمک می کنند. استفاده از AHAs پوست را نسبت به نور خورشید حساس تر می کند بنابراین استفاده از مقدار زیادتری کرم ضد آفتاب توصیه می شود.

صورت خود را بیش از حد شستشو نکنید.

آب لوله کشی باعث کم شدن رطوبت و روغن طبیعی پوست می گردد. توصیه می شود از شستشوی زیاد بپرهیزید و به جای صابون از ژل و یا کرم صورت استفاده نمایید.

از ویتامین C استفاده نمایید.

مطالعات نشان داده اند که کرمهای حاوی ویتامین C باعث افزایش تولید کلاژن، محافظت در برابر اشعه UVA و UVB ، کاهش لکه های تیره و ناهمواری پوست و کاهش قرمزی پوست می شود. شما می توانید از یکی از محصولاتی که حاوی ویتامین C باشد جهت کاهش چین و چروک پوست و جوانسازی استفاده نمایید.

مراقبت از پوست با سویا

سویا نه تنها می تواند وضعیت پوست را بهبود بخشد بلکه از آن محافظت نیز می نماید. مطالعات نشان داده که سویا به عنوان یه مکمل می تواند در بهبود زخمها و آسیبهای ناشی از نور خورشید استفاده شود. همچنین در بهبود و استحکام ساختار پوست نقش موثری دارد.

کاکائو را جایگزین قهوه کنید.

از کاکائو به عنوان یک نوشیدنی کاهش چین و چروک استفاده نمایید. در یک مطالعه محققان دریافتند که کاکائو ازسطح بالایی از دو آنتی اکسیدان ( اپی کاتچین و کاتچین) برخورداد بوده که در محافظت از پوست در مقابل آفتاب، بهبود جریان خون به سلولهای پوست و هیدراتاسیون و احساس نرمی و لطافت پوست موثر است.

استفاده از یک برنامه مراقبت از پوست مناسب

اگر می خواهید پوست جوان و سالمی داشته باشید حتما باید از یک برنامه مراقبت از پوست پیروی کنید و موارد زیر را رعایت نمایید:

  • از آفتاب دوری نمایید.

  • از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید.

  • لباسهای محافظ آفتاب بپوشید.

  • سیگار نکشید.

  • از مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

 

منبع:

http://www.webmd.com

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با دستگاه پیشرفته اسکارلت نسل جدید با تکنولوژی جوانسازی صورت و بدن

[divider]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments