چطوری خط اخم رو در خانه به طور طبیعی و بدون تزریق بوتاکس از بین ببریم؟

چطوری خط اخم رو در خانه به طور طبیعی و بدون تزریق بوتاکس از بین ببریم؟

چطوری خط اخم رو در خانه به طور طبیعی از بین بریم

خطوط اخم در اثر بالا رفتن سن پدیدار میشن.  اما خوشبختانه روش هایی وجود داره که شما می توانید آنها را به طور قابل توجهی کاهش بدین.  و یا حتی بدون مراجعه به پزشک یا تزریق بوتاکس اونا رو از بین ببرید.  البته هممون میدونیم که تزریق  بوتاکس یک راه مؤثر و مطمئن برای کاهش و از بین بردن چین و چروک است. اما بسیاری از مردم نگران تزریق سم در پوست خود هستند.

بعضیا هم  به دنبال جایگزینی ارزان تر برای بوتاکس هستند. استفاده از روش های مناسب مراقبت از پوست  یک راه آسان برای بهبود وضعیت پوست شما است. آکادمی آمریکایی پوست تأکید کرده که بعد از این که روش مراقت از پوست خودتون را تغییر دادید باید تا یه مدت صبور باشین . چون که رسیدن به نتیجه مطلوب ممکنه چند ماه طول بکشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

چه عواملی در ایجاد خط اخم مؤثر هستند؟

عواملی که به ایجاد خط اخم کمک می کنند

با بالا رفتن سن پوست خاصیت الاستیکی خودش رو از دست میده و دیگه به شکل اولیه ش برنمی گرده.

عواملی که به ایجاد خط اخم کمک می کنند عبارتند از :

  • ژنتیک. DNA  شما نوع پوست تان را تعیین می کند. همچنین DNA  می تواند بروز خطوط و چین و چروک و منافذ صورت را به تأخیر بیندازد.
  • نور خورشید. اشعه ماوراء بنفش موجود در نور خورشید باعث کاهش الاستین و کلاژن در پوست شما می شود و موجب ایجاد حساسیت بیشتر پوست و تشکیل خطوط اخم و چروک صورت می شود.
  • حرکات تکراری. اگر عادت دارید حرکات تکراری انجام دهید مانند :  اخم کردن ،  لبخند زدن ، نیمه باز نگه داشتن چشم ها و یا بالا بردن ابروها ، ممکن است احتمال بیشتری برای بروز خطوط اخم داشته باشید.
  • استرس. استرس می تواند در صورت تنش ایجاد کند.  که می تواند منجر به حرکات تکراری عضلات صورت شود و خط اخم را تشکیل دهد.
  • سیگار کشیدن. حرکات تکراری صورت به علت سیگار کشیدن باعث ایجاد خطوط ریز در اطراف دهان می شود. همچنین استنشاق دود سیگار سبب ایجاد چین و چروک و خطوط می شود. و باعث می شود رگ های خونی اکسیژن کمتری به این بافت ها برسانند.

 

نحوه خلاص شدن از خطوط اخم به طور طبیعی

خلاص شدن از خطوط اخم به طور طبیعی

اگر چه بسیاری از افراد به درمان هایی مانند تزریق بوتاکس به منظور کاهش خطوط ریز روی می آورند ، اما راه های ساده ای برای  درمان خطوط اخم بدون تزریق بوتاکس وجود دارد.

  • پیروی از یک رژیم غذایی سالم که حاوی مقدار زیادی آب است. هیدراتاسیون مناسب به پیشگیری از بروز خطوط صورت کمک می کند. همچنین استفاده از یک مکمل که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است برای کمک به آب رسانی پوست لازم می باشد.
  • به اندازه خواب کافی بخوابید تا پوست خود را بازسازی کنید. به پشت بخوابید.  خوابیدن با صورت بر روی بالش باعث کشیده شدن پوست و بروز چین و چروک می شود.
  • هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. فراموش نکنید که اشعه UV خورشید حتی در روزهای ابری و در زمستان نیز وجود دارد.  از عینک آفتابی استفاده کنید.  عینک آفتابی از پوست   اطراف چشم ها محافظت می کند.
  • صورت خود را حداقل سه بار در روز مرطوب کنید. از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. پوست بین چشم ها و میان ابروها را فراموش نکنید.
  • صورت خود را چند بار در هفته تمیز کنید. برای پاک کردن سلول های پوست مرده از اسکراب استفاده کنید.

 

راه های ساده برای خلاص شدن از خطوط اخم

درمان های خانگی بسیاری برای از بین بردن خط اخم وجود دارد. اگر چه ممکن است این درمان ها از لحاظ بالینی مورد تأیید پزشکی قرار نگیرند ، اما بسیاری از افراد به تأثیر درمان های خانگی عقیده دارند.  از جمله :

  • استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ برای از بین بردن خطوط بین  ابروها ،
  • استفاده از ماسک ماست مخلوط با عسل ، آب لیمو و یک کپسول ویتامین E برای 10 دقیقه و سپس شستن آن.
  • ماساژ چند قطره روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین به خطوط میان ابروها هر شب قبل از رفتن به رختخواب.
  • خوردن یک قاشق غذاخوری روغن دانه کتان دو تا چهار بار در روز.
  • استفاده از ماسک آووکادو برای مدت 20 دقیقه.

 

ورزش هایی  برای خلاص شدن از خطوط اخم

ورزش هایی برای خلاص شدن از خطوط اخم

خطوط پیشانی

بعضی از افراد احساس می کنند که ورزش دادن عضلات صورت ممکن است این چروک ها را بیشتر کند.   بعضی دیگر نیز عقیده دارند که تمرینات صورت می تواند پوست را انعطاف پذیر تر کرده و چروک ها را کاهش دهد.

کف دست چپ خود را بر روی نیمه چپ پیشانی خود قرار داده و فشار دهید سپس با کف دست راست و در جهت عقربه های ساعت پوست پیشانی خود را به صورت دورانی ماساژ دهید. همین حرکت را در سمت دیگر به همین ترتیب انجام دهید.

این حرکت  را سه بار هر بار به مدت 2 دقیقه در هر طرف تکرار کنید.

خطوط اطراف چشم

برای کاهش خطوط پا کلاغی اطراف چشم ، انگشت شست خود را روی گوشه بیرونی چشم قرار دهید. چشمان خود را محکم ببندید و با انگشت شست گوشه های بیرونی چشم های تان را به سمت دو طرف سر و کمی بالا بکشید.

این حرکت را به مدت 10 ثانیه نگه دارید. هر روز  15 بار این حرکت را تکرار کنید.

 

این نکات را رعایت کنید.

پوست خود را به آرامی درمان کنید. هنگام استفاده از کرم یا شستشوی صورت از فشار ملایم انگشتان خود استفاده کنید. تمیز کردن نادرست پوست می تواند پوست را تحریک کند و ظاهر چین و چروک را افزایش دهد.


لینک منبع 

لینک منبع

 

4 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments