کرم ضد آفتاب

چرا باید کرم ضد آفتاب خود را عوض کنیم؟

نتیجه تصویری برای کرم ضد آفتاب

چرا باید کرم ضد آفتاب خود را عوض کنیم؟

همه کرم های ضد آفتاب موجود در بازار از ترکیبات مشابهی برخوردار هستند.  اما بعضی از آنها مزایایی نسبت به بقیه دارند.  حتی اگر کرم ضد آفتاب خود را از بهترین برند های موجود در اروپا و یا امریکا خریداری کنید ، باز هم ممکن است کرم های بهتری هم وجود داشته باشد.

مواد تشکیل دهنده و اثربخشی کرم های ضد آفتاب در سراسر جهان متفاوت است ، و هر کشور مقررات خودش را دارد.  همین امر باعث شده که محصولات تولید شده در کشورهای مختلف متفاوت باشند .  حتی اگر نام تجاری شان یکی باشد و از یک برند باشند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

بنا براین اغلب کرم های ضد آفتاب تولید شده، چرب تر شده اند و پوشانندگی خوبی ندارند.  همچنین در محافظت از پوست و جلوگیری از آثار پیری مؤثر نیستند.  حالاببینیم تفاوت کرم های ضد آفتابی که در کشورهای مختلف تولید می شوند در چیست؟

کیفیت کرم های ضد آفتاب

نتیجه تصویری برای کرم ضد آفتاب امریکایی

هیچ دلیلی برای بهتر بودن  کرم های ضد آفتاب تولید شده در کشورهایی مانند انگلستان ، فرانسه ، ژاپن ، و یا کره جنوبی وجود ندارد.  پایین بودن کیفیت محصولات ضد آفتاب به چند علت بستگی دارد.

مواد تشکیل دهنده کرم های ضد آفتاب امریکایی قدیمی اند و میزان استفاده شده این مواد در محصول اندک است.

در حال حاضر سازمان غذا و داروی امریکا (FDA ) تنها 16 ماده تشکیل دهنده فعال را برای کرم های ضد آفتاب تأیید کرده است.  در  اروپا نیز 27 ماده تأیید شده است.

این محدودیت مصرف مواد متنوع در امریکا موجب می شود که کارایی و اثر گذاری کرم های تولید شده در این کشورکمتر باشد.

در اروپا هفت ماده شیمیایی مورد تأیید است که در برابر اشعه نور UVA سرطان زای خورشید از پوست محافظت می کند.   در همین حال در ایالات متحده  تنها سه مواد شیمیایی برای محافظت از پوست مورد تأیید است.

تعداد شرکت های تولید کننده مواد موجود در کرم های ضد آفتاب در ایالات متحده محدود است .  هر ماده فعال مورد استفاده درصنعت ساخت کرم های ضد آفتاب در ایالات متحده باید مورد تأیید سازمان  FDA  قرار بگیرد.  تا شرکت ها بتوانند از آنها استفاده کنند .  این کار گام بزرگی در سلامتی است اما باعث می شود که روند تولید کند و آهسته پیش برود.

از سه سال پیش تا کنون سازمان غذا و داروی امریکا هیچ ماده دیگری را برای ضد آفتاب تأیید نکرده است.

کرم های ضد آفتاب موجود در محصولات آرایشی

نتیجه تصویری برای فروشگاه آنلاین محصولات آرایشی حاوی  ضد آفتاب

 

از سوی دیگر، کشورهایی هم هستند که از کرم های ضد آفتاب در محصولات آرایشی استفاده می کنند.  این کشورها پس از انجام آزمایشات لازم و تست های مختلف مواد تشکیل دهنده  را مورد تأیید قرار می دهند.  در این صورت سرعت روال کار بیشتر است.  و شرکت ها محدودیتی در استفاده و ترکیب مواد ندارند.  در نتیجه ، این برند ها  گزینه های بیشتری دارند و محصولات بیشتری برای محافظت از پوست و زیبایی عرضه می کنند.

سازمان غذا و داروی امریکا (FDA ) نه تنها روند آهسته ای برای تأیید و معرفی مواد جدید دارد ، بلکه در مورد مقدار و میزان مواد بکار برده شده در محصولات ضد UVA نیز سختگیری می کند.

مطالعات اخیر نشان داده است  که بسیاری از محصولات ضد آفتاب آمریکایی که برچسب “طیف گسترده ای” دارند از پوست ما در مقابل اشعه U

VB  محافظت می کنند.  اما اشعه UVA را مسدود نمی کنند.  در صورتی که برند های اروپایی مشابه به خوبی مانع نفوذ  اشعه UVA  به پوست می شوند.  تأثیر UVA در محافظت از پوست و پیشگیری از  UVB بیشتر است.

در واقع، مطالعات انجام  شده نشان داده است  که تنها 11 محصول  از 20 محصولات کرم های ضد آفتاب آمریکایی با استانداردهای اروپا مطابقت می کند.

 محصولات ضد آفتاب امریکایی

نتیجه تصویری برای کرم ضد آفتاب امریکایی

دلیل دیگر عقب ماندن کیفیت محصولات ضد آفتاب امریکایی نسبت به محصولات اروپایی این است که فرهنگ سازی برای محافظت از پوست در برابر آفتاب در امریکا به خوبی انجام نشده است.  با وجود یافته های موجود در مورد سرطان زا بودن اشعه  خورشید ، میلیون ها زن و مرد امریکایی به صورت منظم از تخت های برنزه استفاده می کنند.  برنزه کردن نوعی تفریح و سرگرمی نیز برای امریکایی ها محسوب می شود.

بر طبق شواهد  موجود مبنی بر این که  قرار گرفتن در معرض نور خورشید موجب سرکوب سیستم ایمنی بدن، و تسریع روند پیری می شود.  و خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد،  باز هم ایجاد  تغییرات   فرهنگی می تواند مشکل باشد.   وقتی که مصرف کنندگان چیزی را تقاضا نمی کنند، بر روی بازار و   نوآوری در برند آن محصول تأثیر می گذارد.  اینجا  است که فرهنگ های آسیایی ،   در ژاپن ، چین ، کره ، و فیلیپین ، با امریکا متفاوت است.  افراد نژاد زرد با پوست رنگ پریده  از محصولات کرم های ضد آفتاب با کیفیت بالا و خاصیت پوشانندگی بالا استفاده می کنند.  و از آنجا که بازار شدیداً رقابتی است ، محصولات این کشور ها نه تنها بهتر است، بلکه ارزان تر نیز هست.

هشدار به خریداران

نتیجه تصویری برای کرم  ضد آفتاب

برای خرید  یک محصول ضد آفتاب معتبر مطمئن شوید که آن چیزی را خرید می کنید که خواهان آن هستید.   بعضی از فروشگاه آنلاین سعی می کنند محصولات رقیب تجاری خود را بد جلوه دهند.  بعضی از فروشگاه ها نیز اقدام به فروش محصولات نامطمئن می کنند که استفاده از آنها می تواند  سلامت پوست  را در معرض خطر قرار دهد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”red” size=”small” link=” http://www.healthline.com/health/the-best-sunscreen-isnt-from-america#11 ” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

 

 

 

2 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments