پیشگیری و درمان چروک های صورت

درمان چین و چروک

چروک ها بخشی از فرایند افزایش سن هستند؛ زمانی که کلاژن و الاستین در بافت های اتصالی پوست به دلیل تغییر در فیبروبلاست ها ضعیف می شوند (فیبروبلاست ها کلاژن و الاستین تولید می کنند)، پوست چروک می شود.

چروک های زودرس یا بیش از حد نیز به دلایل مختلفی بروز می کنند، از جمله: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، محیط خشک و خشن، سیگار کشیدن، مصرف برخی داروها، استرس زیاد، کاهش ناگهانی وزن، از دست دادن ویتامین E و ژنتیک.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روش های مختلفی برای کاهش و پیشگیری از این چین و چروک ها وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

  • از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید اجتناب کنید. مهم ترین عامل چروک شدن پوست نور خوشید است. بررسی ها نشان داده اند که نور خورشید تاثیر بیشتری از وراثت دارد.
  • ضد آفتاب استفاده کنید. قبل از بیرون رفتن از خانه حتما ضد آفتاب بزنید. ضدآفتاب علاوه بر اینکه از بروز سرطان پوست جلوگیری می کند، از پوست در مقابل چین و چروک ها نیز محافظت می کند.
  • سیگار نکشید. پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده، نشان می دهند که سیگار کشیدن باعث پیری زودرس پوست می شود.
  • به اندازه کافی بخوابید. زمانی که خواب کافی ندارید، بدن کوتیزول زیادی تولید می کند. هورمون کوتیزول باعث شکستن سلول های پوست می شود. خواب کافی داشته باشید و با استراحت بدن هورمون HGH یا هورمون رشد انسان تولید می کند که به ضخامت پوست کمک می کند.
  • به پشت بخوابید. محققان معتقدند خوابیدن با یک حالت خاص منجر به بروز خطوطی به نام خطوط خواب می شود – خطوطی که روی پوست نمایان می شوند و پس از بیدار شدن هم برطرف نمی شوند. خوابیدن به پهلو چین و چروک های گونه ها و چانه را افزایش می دهد؛ در حالیکه خوابیدن به شکم باعث بروز اخم می شود. برای کاهش میزان این چروک ها بهتر است به پشت بخوابید.
  • ماهی بیشتر بخورید، به ویژه ماهی قزل آلا. ماهی نه تنها یک منبع غنی از پروتئین است، بلکه منبعی از اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 محسوب می شود. امگا 3 پوست را تغذیه می کند و به طراوت آن کمک می کند.
  • سویا بیشتر بخورید. تاکنون توصیه ها بیشتر مربوط به پروتئین های حیوانی بود، اما بررسی ها نشان داده اند که سویا نیز می تواند تا حدی آسیب های ناشی از خورشید را بهبود بخشد.
  • کاکائو را جایگزین قهوه کنید. کاکائو حاوی مقدار زیادی فلاوانول است که از پوست در مقابل آسیب های خورشید محافظت می کند.

  • سبزی و میوه بیشتری بخورید. میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هستند. این ترکیبات با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کنند که به حفظ طراوت پوست کمک می کند و از آن در مقابل پیری محافظت می کند.
  • از مرطوب کننده استفاده کنید. خانم ها خیلی نگران محصولات ضد پیری هستند، در حالیکه مزایای یک مرطوب کننده ساده و معمولی را نادیده می گیرند. پوستی که مرطوب است بهتر به نظر می رسد.
  • از شستن بیش از حد صورت خود اجتناب کنید. طبق گفته های متخصصین پوست ریختن آب زیاد روی پوست چربی و رطوبت طبیعی آن را از بین می برد. چربی و رطوبت پوست از آن در مقابل چین و چروک محافظت می کند. به جای شستن مداوم پوست خود بهتر است یک پاک کننده مناسب پیدا کنید.

در ادامه چند روش خانگی را برای بهبود چین و چروک ها معرفی می کنیم.

روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن فوق العاده برای ماساژ دادن پوست محسوب می شود. این روغن منبع آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و E است که با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مبارزه می کند.

ماساژ دادن مداوم پوست با روغن زیتون بر روی بخش های چروک شده باعث ترمیم و حتی جوانسازی پوست می شود. زمانی که روغن زیتون به عمق پوست نفوذ می کند، تاثیر طولانی مدت محافظتی برای پوست دارد و رطوبت پوست را حفظ می کند.

می توانید کمی عسل نیز به روغن زیتون اضافه کنید. ترکیب عسل و روغن زیتون سلول های مرده را حذف می کند و به سفت شدن پوست کمک می کند.

آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا حاوی اسید مالیک است که به کاهش چروک های پوست کمک می کند. یک برگ آلوئه ورا را برش بزنید و ژل درون آن را خارج کرده و روی پوست خود استفاده کنید و به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

می توانید ژل آلوئه ورا را با محتویات کپسول ویتامین E ترکیب کنید. این ترکیب را بر روی بخش های چروک شده استفاده کنید و به مدت یک ساعت و نیم منتظر بمانید و بعد با آب ولرم بشویید.

زنجبیل

زنجبیل منبع غنی از آنتی اکسیدان است و به همین دلیل یک ضد چروک فوق العاده محسوب می شود. مقداری زنجبیل را با کمی عسل ترکیب کنید و این ترکیب را ههر روز صبح بخورید. به علاوه زنجبیل را با آب دو بار در روز بنوشید.

موز

موز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که با علل بروز چین و چروک مبارزه می کنند.  از این روش درمانی دو بار در هفته استفاده کنید تا به جوانسازی پوست خود کمک کنید و چروک ها را به روش طبیهی درمان کنید.

برای استفاده مقداری موز را له کنید و روی بخش های چروک شده پوست خود قرار دهید و به مدت نیم ساعت صبر کنید. پس از آن با آب ولرم بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

بادام

بادام منبع فوق العاده ای از فیبر، ویتامین E، آهن، زینک، کلسیم، فولیک اسید و اسید اولئیک است که ترکیب آنها می تواند فرایند پیری و چروک را درمان کند.

برای استفاده بادام را به مدت یک شب در شیر قرار دهید. صبح پوست روی بادام را بردارید و بادام را کوبیده و به شکل خمیر در آورید. سپس خمیر تولید شده را روی پوست و حتی زیر چشم هایتان استفاده کیند تا دایره سیاه دور چشم نیز برطرف شود. بگذارید خمیر به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.top10homeremedies.com/home-remedies/home-remedies-for-wrinkles.html” target=”blank” ]منبع شماره 1[/button]   [button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.webmd.com/beauty/features/23-ways-to-reduce-wrinkles#1″ target=”blank” ]منبع شماره 2[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments