پوستی زیبا تر با آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان

مولکول های ناپایدار رادیکال های آزاد، مانند آنهایی که مربوط به آلودگی و تابش خورشید هستند، می توانند بر روی الکترون های سلول های پوستی تاثیر گذاشته و منجر به التهاب، تناقص در رنگ پوست و بروز علائم پیری زودرس شوند.

آنتی اکسیدان ها از حمله رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری کرده و از بروز تمام این علائم پیشگیری می کنند. بهترین روش این است که از طریق محصولات مراقبت از پوست که حاوی آنتی اکسیدان هستند، به شکل داخلی و خارجی پوست خود را تقویت کنید و همچنین مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مصرف کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اکسداسیون به طور طبیعی اتفاق می افتد. در مورد پوست، اکسیداسیون تا حد زیادی ناشی از ایجاد رادیکال های آزاد در سطح سلولی است زمانی که پوست در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرد. آنتی اکسیدان ها با خنثی سازی رادیکال های آزاد، برای کاهش فشار اکسیداتیو استفاده می شوند. آنتی اکسیدان ها به لکترون های ناپایدار متصل شده و از حمله آنها به رشته های کلاژن و دیگر سلول های سازنده پوست جلوگیری می کنند.

استفاده از آنتی اکسیدان های موضعی طرفدار زیادی پیدا کرده است. بررسی های انجام شده در این زمینه اثربخشی استفاده از آنتی اکسیدان های موضعی را ثابت کرده اند. اثربخشی آنتی اکسیدان ها نه تنها برای کاهش چین و چروک ها و جلوگیری از پیری پوست، بلکه برای کاهش التهاب نیز موثر هستند، التهاب هایی مانند روزاسه یا حتی در پیشگیری از بروز سرطان پوست موثر هستند.

جذب آنتی اکسیدان ها: آنتی اکسیدان زمانی که از طریق غذا یا مکمل ها بلعیده می شود، وارد جریان خون شده و جذب سلول ها می شود. اما زمانی که به صورت موضعی بر روی پوست استفاده می شوند، نگرانی عدم جذب آن ها وجود دارد چرا که ممکن است شسته شده و از روی پوست پاک شوند. اما خبر خوب این است که بررسی ها نشان داده اند قابلیت جذب آنتی اکسیدان ها به وسیله پوست بالاست.

در ادامه به برخی غذاها اشاره می کنیم که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسدان هستند. توصیه می کنیم که این مواد غذایی را حتما به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا پوستی نرم تر و درخشان تر داشته باشید.

فلفل دلمه قرمز

این سبزی رنگی برای درمان پوست استفاده می شود. مصرف مقداری فلفل دلمه قرمز بیشتر از 100 درصد ویتامین C مورد نیاز برای مافظت از پوست و پیشگیری از چین و چروک ها را در بدن تامین می کند. بررسی ها نشان داده اند افرادی که ویتامین C بیشتری مصرف می کنند، کمتر دچار چین و چروک و خشکی پوست می شوند.

زغال اخته

رادیکال های آزاد ذراتی هستند که می توانند به سلول های پوستی آسیب برسانند، کلاژن را کاهش داده و باعث بروز چین و چروک بیشتر بر روی پوست شوند. شما می توانید آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد را با مصرف زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان کاهش دهید. اگر به فکر این مسئله هستید که فرایند پیر شدن پوست از طریق رادیکال های آزاد را آهسته تر کنید، آنتی اکسیدان ها گزینه خوبی برای کمک به شما هستند.

ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از ترکیبات ضد پیری است، از جمله اسیدهای چرب امگا 3. امگا 3 حاوی اسید آلفا لینولنیک است که خشکی پوست را کاهش داده و باعث نرمی و لطافت پوست می شود. چربی ماهی، مانند ماهی سالمون، التهاب را نیز کاهش داده و به کاهش مشکلات مزمن پوستی، مانند پسوریازیس کمک می کند.

آووکادو

این میوه سرشار از ویتامین E است که خاصیت مرطوب کنندگی دارد. ویتامین E نه تنها باعث بهبود خشکی پوست می شود، بلکه میزان رادیکال های آزاد را کاهش داده و از پوست در مقابل آسیب های ناشی از UV محافظت می کند.

پیاز

پیاز فقط به خوش طعم شدن غذا کمک نمی کند، بلکه حاوی کورستین (quercetin) است، کورستین آنتی اکسیدانی است که از پوست در مقابل چروک شدن محافظت می کند. بررسی ها نشان داده اند که پیاز از پوست در مقابل اشعه های مضر UVB محافظت می کند.

انار

انار سرشار از ویتامین C است و میزان آنتی اکسیدان آن بیشتر از چای سبز است. این میوه به روشنی پوست کمک می کند، میزان چروک ها را کاهش داده و حتی خطر بروز سرطان پوست را کاهش می دهد.

غلات سبوس دار

میوه ها و سبزیجات تنها منابع کمک رسان به پوست نیستند. غلات سبوس دار نیز حاوی پلی فنول و کاروتنوئید هستند که از پیر شدن پوست جلوگیری می کنند.

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.besthealthmag.ca/best-looks/skin/the-truth-about-antioxidants-and-your-skin/” target=”blank” ]منبع 1[/button]

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.prevention.com/food/food-remedies/anti-aging-skin-care-healthy-recipes-for-young-skin/slide/9″ target=”blank” ]منبع 2[/button]

نگارنده و محقق: سمیه محمدی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments