پرده گشایی از ادعاهای دروغین درباره آکنه و جوش های پوستی

جوش صورت و آکنه

علل واقعی بروز آکنه همیشه در هاله ای از ابهام و تصورات  نادرست پنهان بوده است. دانستن حقیقت به ما در انتخاب بهترین روش درمانی کمک می کند. در اینجا ما می خواهیم شیوه های نادرست را با این توصیه ها از خود دور کنید تا صورتی صاف، لطیف و بدون جوش داشته باشید.

اگر شما جزو افرادی هستید که دائما از وجود جوش های پوستی رنج می برید، باید به دنبال راه درمان باشید. امّا راه درمان جوش های پوستی شاید به نظرتان دشوار برسد. بهترین راه این است که باورهای غلط را کنار بگذاریم. با کنار گذاشتن باورهای غلط درباره ی درمان جوش، درمان آن برای شما راحت تر می شود. بنابراین باورهای غلط را بشناسید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

باور غلط اول: نور خورشید، جوش های پوستی را بهبود می بخشید!

باور غلط اول: نور خورشید، جوش های پوستی را بهبود می بخشید!

نور خورشید، نه تنها جوش های پوستی را درمان نمی کند، بلکه قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید  باعث میشود جوش های پوستی بیشتری را روی صورت خود ببینید، پوست پیرتری داشته باشید و در خطر ابتلا به سرطان پوست قرار بگیرید.

اگرچه توصیه ی متخصصان این است که روزانه ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا پوست تان پاکسازی شود و ویتامین های لازم به بدن تان برسد، امّا نورخورشید اگر به صورت مداوم باشد، پوست شما را می سوزاند و پوست های سوخته مستعد جوش های بیشتری هستند. بنابراین اگر در طول روز ناچارید در معرض نور خورشید باشید، از کرم های ضد آفتابی که چربی ندارند، استفاده کنید تا جوش نزنید. باور غلط دوم: شستشوی صورت باعث بهبود جوش های پوستی میشود.

باور غلط دوم: شستشوی صورت باعث بهبود جوش های پوستی می شود.

باور غلط دوم: شستشوی صورت باعث بهبود جوش های پوستی می شود.

متخصصان پوست، شستشوی صورت را روزانه دو بار لازم می دانند. اگر بیش از دوبار در روز، صورت تان را با صابون ها بشویید، پوست تان چربی بیشتری ترشح می کند. در نتیجه، جوش های پوستی بیشتری روی صورت تان ظاهر می شوند.

بنابراین در انتخاب صابون مناسب پوست دقت کنید و بیش از دو بار صورت تان را نشویید تا پوست تحریک نشود.

باور غلط سوم: با کاهش رابطه ی جنسی، باید جوش های کمتری بر پوست ظاهر شوند.

باور غلط سوم: با کاهش رابطه ی جنسی، باید جوش های کمتری بر پوست ظاهر شوند.

شاید این باور برایتان عجیب به نظر برسد امّا سطح هورمون تستسترون و استروژن که هورمون های جنسی زنانه و مردانه هستند، بر جوش های پوستی تاثیر می گذارد. به میزانی که این هورمون ها بیشتر ترشح شوند، جوش های بیشتری را روی پوست تان خواهید دید.

باید بدانید که کاهش رابطه ی جنسی طبق آخرین تحقیقات، ناشی از عوامل فرهنگی و دینی و محدودیت زمان و کاهش انرژی است.

داشتن رابطه ی جنسی در برخی ماه های خاص مانند ماه رمضان کاملاً ممنوع نیست امّا خط قرمزهای فکری و فرهنگی، عامل اصلی نداشتن رابطه ی جنسی در ماه رمضان است. این درحالی است که طبق تحقیقات اخیر، سطح هورمون جنسی افراد در ماه رمضان بیش از روزهای عادی سال است، در نتیجه، بدن برای جوش های پوستی، مستعدتر است.

باور غلط چهارم: جوش های پوستی در مکان های گرم، کمتر ظاهر می شوند.

باور غلط چهارم: جوش های پوستی در مکان های گرم، کمتر ظاهر می شوند.

کاملاً نادرست است. محیط های گرم، چربی پوست را تحریک می کنند و جوش های بیشتری را ایجاد می کنند. از سوی دیگر، باعث التهاب و قرمزی بیشتر جوش ها می شوند. شما می توانید پیش از آرایش کردن، قاشق سردی را که به مدت دو ساعت در یخچال مانده، روی جوش هایتان بگذارید تا التهاب و قرمزی جوش ها کمتر شود.

باور غلط پنجم: آکنه بعلت وجود آلودگی های موجود بر سطح پوست رخ می دهد.

باور غلط پنجم: آکنه بعلت وجود آلودگی های موجود بر سطح پوست رخ می دهد.

آکنه به علت عدم رعایت بهداشت، وجود آلودگی بر سطح پوست یا عدم شست و شوی دائمی پوست بروز پیدا نمی کند. شست و شوی مداوم صورت با صابون و مواد شیمیایی سبب کاهش کیفیت پوست و بدتر شدن آکنه می شود. اگر همینگونه به شستن و پاکسازی مداوم صورت ادامه دهید، در نهایت از خشکی پوست رنج می برید. تنها کافی است روزانه به منظور جلوگیری از افزایش یا تجمع چربی پوست، صورت را با آب ولرم بشویید.

 باور غلط ششم: غذاهای چرب و خوردن شکلات سبب بروز جوش های کیست مانند می شود.

باور غلط ششم: غذاهای چرب و خوردن شکلات سبب بروز جوش های کیست مانند می شود.

مطالعات نشان می دهد که غذاهای چرب و شکلات هیچ اثری در پیشرفت و یا بدتر شدن آکنه ندارند. اگرچه تغذیه می تواند تاثیر کمرنگی داشته باشد، برای مثال محصولات لبنی، مواد کربوهیدرات دار قند خون را افزایش می دهند و یا با افزودن برخی هورمون های اضافی به بدن بروز آکنه و جوش های پوستی را تحریک می کنند.

 باور غلط هفتم: استرس زیاد سبب بروز آکنه می شود.

باور غلط هفتم: استرس زیاد سبب بروز آکنه می شود.

در عمل استرس می تواند بر عملکرد هورمون ها تاثیرگذار باشد. ارزیابی دقیق تاثیر استرس و اضراب بر بروز آکنه اندکی دشوار است. بنابراین، تنها راه حل این است که از فشارهای عصبی روزانه خود بکاهید.

باور غلط هشتم: داشتن جوش های پوستی به معنای عدم استفاده از کرم مرطوب کننده است.

باور غلط هشتم: داشتن جوش های پوستی به معنای عدم استفاده از کرم مرطوب کننده است.

همواره به دنبال کرم مرطوب کننده ای باشید که از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند. پس از درمان آکنه، از پوست موز یا کرم های بدون نسخه پزشک برای حفظ تعادل رطوبت طبیعی پوست استفاده کنید.

منبع:

http://www.mensxp.com/grooming/skin-care

نگارنده: حدیث بختیاری

جهت دريافت مشاوره و برقراري ارتباط با مشاورين و متخصصين کلينيک فوق تخصصي آلومينا، به صفحه تماس با ما مراجعه فرماييد.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments