آیا لیزر موهای زائد باعث زخم پوست می شود؟ | عوارض لیزر موهای زائد بر روی پوست خالکوبی شده

آنچه باید در خصوص پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر بدانید!

آنچه باید در خصوص پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر بدانید!

پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر

حدود 30 درصد از جمعیت مردم، تاتو یا خالکوبی دارند. اما همه آن ها از این وضعیت راضی و خشنود نیستند و حدود 25 درصد این افراد از داشتن تاتو یا خالکوبی احساس پشیمانی می کنند.

چنانچه شما نیز جزء این 25 درصد هستید، خبر خوبی برای تان داریم. پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر، روشی است که می توانید توسط آن، تاتو یا خالکوبی خود را با کمترین عوارض جانبی از بین ببرید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

عملکرد لیزر پاک کننده تاتو و خالکوبی چگونه است؟

لیزر پاک کننده تاتو و خالکوبی

لیزر توسط پرتو هایی با طول موج کوتاه، رنگدانه های تاتو یا خالکوبی را می شکند و آن ها را از بین می برد. رنگدانه های سیاه تاتو یا خالکوبی، طول موج های لیزر را جذب کرده و راه را برای پاک شدن آن ها هموار می کند. سایر رنگ ها را می توان توسط لیزر های منتخب و بر اساس رنگ رنگدانه درمان کرد.

پیش از انجام لیزر باید زمانی را به مشورت با یک متخصص آموزش دیده اختصاص دهید تا تاتو یا خالکوبی شما مورد ارزیابی قرار گیرد و در خصوص این فرآیند، اطلاعاتی به شما داده شود. تعداد جلسات درمان لیزر به عمر، اندازه و رنگ تاتو یا خالکوبی شما بستگی دارد. رنگ پوست تان و عمق رنگدانه های تاتو یا خالکوبی نیز در این فرآیند تاثیر گذار خواهد بود.

به طور کل، موارد زیر همه آن چیزی است که در جلسه لیزر اتفاق می افتد:

  1. به شما عینک محافظ داده می شود تا از چشمان تان در مقابل اشعه لیزر محافظت شود.
  2. تکنسین دستگاه، واکنش پوست تان نسبت به لیزر را آزمایش می کند تا انرژی مورد نیاز برای درمان را تعیین کند.
  3. تکنسین از لیزر جهت عبور پالس هایی با شدت پایین استفاده می کند و آن را از سطحی ترین لایه های پوستی که رنگدانه های تاتو و خالکوبی را جذب می کنند، عبور می دهد.

 

پاک کردن تاتوی ابرو با لیزر

خالکوبی های کوچک تر به پالس های کمتری نیاز دارند؛ اما خالکوبی های بزرگ برای پاک شدن به پالس بالاتری نیاز دارند. در هر صورت، جهت از بین بردن کل تاتو یا خالکوبی، ممکن است به چندین جلسه درمان نیاز باشد. پس از هر جلسه، تاتو یا خالکوبی باید کم رنگ تر از پیش شود.

پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر ممکن است ناراحت کننده باشد، اما هیچ یک از مراجعین به داروی بیهوشی نیازی ندارند. بسته به منطقه تاتو یا خالکوبی، می توانید از تکنسین درخواست کنید که برای تان کرم بی حسی موضعی به کار برد.

بلافاصله پس از درمان، از کمپرس یخ جهت تسکین ناحیه درمان استفاده کنید. همچنین می توانید از کرم یا پماد آنتی بیوتیک و بانداژ جهت محافظت از ناحیه درمان تان استفاده کنید. ضمنا حین خارج شدن از منزل، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر چه عوارض جانبی دارد؟

عوارض پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر

معمولا درمان لیزر بسیار امن تر و بی خطر تر از سایر درمان های از بین برنده تاتو و خالکوبی، مانند درم ابریژن یا سالابریشن می باشد. زیرا در لیزر، به طور انتخابی فقط رنگدانه های تاتو یا خالکوبی درمان می شوند. به همین دلیل این روش دارای عوارض جانبی کمتری است. با این حال، ضمن انتخاب این روش باید عوامل زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • ناحیه تحت درمان در معرض ابتلا به عفونت قرار دارد و کمی احتمال ایجاد اسکار دائمی نیز وجود دارد.
  • پاک شدن کامل تاتو یا خالکوبی امری بعید است. در بسیاری از موارد، رنگ های به خصوصی بهتر از سایر رنگ ها پاک می شوند. برای مثال، تاتو یا خالکوبی های آبی و سیاه پاسخ بهتری به درمان لیزر می دهند.
  • ممکن است در پایان درمان، هایپوپیگمانتاسیون رخ دهد که بدین معنا است که پوست تحت درمان کم رنگ تر از پوست اطراف خود می گردد. همچنین ممکن است به هیپرپیگمانتاسیون نیز دچار شوید که سبب می شود پوست تحت درمان پر رنگ تر از پوست اطراف خود گردد.
پاک کردن تاتوی ابرو با لیزر
  • تاتو های آرایشی مانند خط لب، خط چشم یا تاتوی ابرو ممکن است پس از درمان تیره تر شوند. اما طی جلسات بعدی شروع به محو شدن می کنند.

 

چه کسی فرآیند لیزر را انجام میدهد؟

پاک کردن تاتو یا خالکوبی

جهت حصول اطمینان از درمان و مراقبت های مناسب، یک متخصص پوست معتبر را بیابید یا به یک مرکز جراحی زیبایی مراجعه کنید. در صورت امکان، ابتدا از پزشک یا مرکز زیبایی، در خصوص پاک کردن تاتو یا خالکوبی با لیزر مشاوره و راهنمایی بگیرید. از آنجایی که پاک کردن تاتو یا خالکوبی، یک گزینه شخصی محسوب می شود، در بسیاری از موارد تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد، مگر اینکه جزء ضرورت های پزشکی محسوب شود. هزینه هر جلسه به صورت کامل تسویه می شود. چنانچه تصمیم دارید تاتو یا خالکوبی تان را توسط لیزر از بین ببرید، پیش تر در خصوص هزینه های مرتبط با آن با پزشک یا مرکز زیبایی مورد نظر مشورت کنید.

 

ترجمه و تحقیق: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.webmd.com” ]web md[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”www.Skinsight.com” ]Skin sight[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”www.TeensHealth.com” ]Teens Health[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”www.Medscape.com” ]Med scape[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”www.TheHarrisPoll.com” ]The Harris Poll[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments