آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ (مرکز لیزر برکه)

پاسخ متخصصین مرکز برکه به اینکه “آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟”

پاسخ متخصصین مرکز برکه به اینکه “آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟”

لیزر موهای زائد نیز مانند هر عمل درمانی دیگری دارای عوارض جانبی خاص خود می باشد. اما به دلیل نو بودن و کمتر شناخته شدن این روش درمانی، عموما شاهد آن هستیم که بسیاری از مراجعین و افرادی که درباره ی درمان لیزر موهای زائد نگرانی دارند، معمولا می پرسند : آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟
آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

اگر بخواهیم پاسخ کوتاهی به این سوال بدهیم باید بگوییم که : نه، نگران نباشید. لیزر موهای زائد سرطان زا نیست.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در ادامه به بررسی اجمالی عوارض جانبی رایج لیزر موهای زائد می پردازیم تا به سوال “آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟” پاسخ جامع تری بدهیم. با ما همراه باشید…

مرکز لیزر و زیبایی برکه با در اختیار داشتن بهترین دستگاه های روز دنیا و کادری مجرب و حرفه ای، آماده ی ارائه ی خدمات گسترده ی لیزر موهای زائد بدن به متقاضیان محترم می باشد. لازم به ذکر است به دلیل استفاده از به روزترین دستگاه های دنیا، درمان های مرکز لیزر و زیبایی برکه کمترین عوارض جانبی ممکن را برای مراجعین به همراه دارند. در صورت تمایل برای آشنایی با تعرفه ها و تماس با ما اینجا را کلیک کنید.

 

لیزر موهای زائد عموما روشی ایمن است

اگر از روش های سنتی رفع موهای زائد، از قبیل تراشیدن (شیو کردن) ، خسته شده اید، ممکن است روش رفع موهای زائد با لیزر انتخاب خوبی برای شما باشد. درمان های لیزر مو های زائد که  توسط متخصصین پوست و یا متخصصین آموزش دیده و واجد شرایط ارائه می شود، از طریق متوقف کردن فولیکول های مو برای تولید دوباره ی موهای زائد عمل می کند. برای اکثر افراد، درمان لیزر موهای زائد، روش درمانی ایمنی است. این روش همچنین هیچ عوارض جانبی درازمدتی را به همراه ندارد.

 

با این حال، همچنان بحث هایی در مورد عوارض جانبی رفع موهای زائد با لیزر وجود دارد. اگرچه برخی عوارض جانبی موقت و جزئی ممکن است بعد از این روش  درمانی رخ دهند، اما بروز عوارض دیگر آن امری نادر است. فراتر از آن،  هرگونه ادعا درباره بروز عوارض دراز مدت مرتبط با لیزر موهای زائد بی مورد است.(آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟)

در ادامه به هرآنچه باید در مورد عوارض جانبی لیزر موهای زائد بدانید اشاره می شود.

عوارض جانبی جزئی لیزر موهای زائد

روش درمانی رفع موهای زائد با استفاده از لیزر، از اشعه های لیزر کوچک و با اثر گرمایشی بالا استفاده می کند. اشعه ی لیزر ممکن است موجب بروز عوارض جانبی موقت ، بلافاصله پس از درمان شود. تغییرات پوست و تغییرات رنگدانه شایع ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد هستند.

قرمزی و التهاب

عمل لیزر موهای زائد می تواند موجب التهاب موقت شود. همچنین ممکن است باعث شود  قرمزی و تورم ملایمی در ناحیه تحت درمان مشاهده شود. با این حال، این اثرات جزئی هستند. این ها اغلب همان اثراتی هستند که شما ممکن است بعد از انواع دیگر روش های رفع موهای زائد، مانند اپیلاسیون، نیز شاهد آنها باشید.

متخصص پوست ممکن است قبل از این که پوست شما را لیزر کند، از بی حسی موضعی برای به حداقل رساندن این اثرات استفاده کند.

التهاب کلی معمولا در عرض چند ساعت  پس از درمان برطرف می شود. سعی کنید از کمپرس  یخ برای کاهش تورم، درد و التهاب استفاده کنید. اگر دچار التهاب بیش از حد شدید یا اگر عوارض جانبیتان بدتر شد، باید با پزشک خود تماس بگیرید. (آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟)

تغییر رنگدانه پوست

پس از درمان لیزر موهای زائد، ممکن است متوجه شوید که پوستتان کمی تیره تر یا روشن تر شده است. اگر پوستی شفاف داشته باشید، احتمال بیشتری دارد که لکه های تیره روی پوستتان ایجاد شود. خلاف این امر برای افرادی که دارای پوست تیره هستند صادق است، یعنی ممکن است پس از انجام روش لیزر موهای زائد روی پوست های تیره،  فرد متوجه ظهور برخی لکه های روشن روی پوست خود شود. با این حال، مانند التهاب پوست، این تغییرات نیز موقت هستند و معمولا باعث نگرانی نمی شوند. (آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟)

عوارض جانبی شدید لیزر موهای زائد

رفع موهای زائد با استفاده از لیزر به ندرت ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی شدیدتر شود.اگر  از کیت های لیزر در خانه استفاده می کنید، یا اگر درمانگر شما به اندازه کافی ماهر نباشد خطر بروز عوارض جانبی افزایش می یابد.

عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • رشد بیش از حد مو در ناحیه تحت درمان: گاهی اوقات این اثر پس از لیزر کردن ، با ریزش مو اشتباه گرفته می شود.
  • تغييرات کلی در بافت پوست: اگر به تازگی لیزر کرده اید، ممکن است خطر ابتلا به این بیماری افزایش یابد.
  • زخم : این مشکل رایج ترین عارضه جانبی در افرادی است که پوست های حساس ی دارند و به سرعت زخم می شوند
  • تاول و پوسته پوسته شدن: این اثرات ممکن است به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب بلافاصله پس از لیزر ایجاد شوند.

در مورد این عوارض جانبی با پزشک خود مشورت کنید. اگر چه این عوارض بسیار غیر معمول هستند، هنوز هم بهتر است که از آنها آگاهی داشته باشیم. اگر هر یک از این علائم را پس از لیزر موهای زائد در خود مشاهده کردید، با پزشک خود تماس بگیرید. (آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟)

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟
آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

آیا می توان در دوران بارداری هم عمل لیزر موهای زائد را انجام داد؟

لیزر موهای زائد معمولا در دوران بارداری توصیه نمی شود. این مسئله  در درجه اول به دلیل این واقعیت است که هیچ مطالعات پزشکی، ایمنی لیزر موهای زائد را در دوران بارداری ثابت نکرده است.

شما ممکن است بخواهید بعدا از لیزر موهای زائد برای رفع موهای زائدی که در طول بارداری روی بدنتان رشد کرده اند، استفاده کنید. نواحی رایج افزایش رشد مو در دوران بارداری شامل سینه ها و شکم می شود. با این حال، در اغلب موارد، این موها خودشان پس از بارداری می ریزند، بنابراین اگر صبر کنید تا زمانی که بارداریتان به پایان برسد، ممکن است نیازی به درمان های پزشکی برای رفع موهای زائدتان  نداشته باشید.

اگر باردار هستید و همچنان به دنبال لیزر موهای زائد نیز هستید، تا بعد از زایمان منتظر بمانید. پزشک احتمالا توصیه می کند تا چندین هفته پس از بارداری صبر کنید تا درمان با لیزر برایتان ایمن باشد.

آیا لیزر مواهی زائد سرطان زاست؟

اینکه لیزر موهای زائد سرطان زاست افسانه ای بیش نیست. در واقع، با توجه به تحقیقات جدید، حتی گاهی اوقات برای درمان انواع خاصی از ضایعات پیش سرطانی، از لیزر استفاده می شود.

از لیزرهای مختلفی برای درمان آسیب و چین و چروک پوست استفاده می شود. لیزرهایی که برای رفع موهای زائد پوست مورد استفاده قرار می گیرند، دارای تابش کمتری هستند. علاوه بر این، در این روش  ا حداقل شدت تابش لیزر آنهم به صورت دقیق روی نقطه ی مورد نظر استفاده می شود. بنابراین، لیزر موهای زائد خطر ابتلا به سرطان ندارند.

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments