وکس در مقابل لیزر

لیز ر

از بین بردن موهای زائد بدن یک نگرانی مهم برای بسیاری از مردم است. برخی از محبوب ترین اشکال حذف موقتی موهای زائد عبارتند از استفاده از تیغ، وکس و استفاده از نخ و کرم های موبر. دو حالت از بین بردن موهای زائد دائمی محسوب می شوند که عبارتند از لیزر و الکترولیز. این دو روش،دائم محسوب می شوند زیرا رشد مجدد موها بین جلسات بسیار طولانی تر از روش های دیگر است، در حالیکه روش های موقت به طور مکرر باید انجام شوند.

فرایند

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

وکس موهای زائد را با استفاده از یک ماده ی چسبنده، مانند موم، به همراه ریشه و ساقه از روی پوست می کند. موهای جدید معمولا پس از دو هفته مجددا سبز می شوند. لیزر به این صورت است که گرمایی را وارد فولیکول های مو کرده و آنها را از تولید موی جدید ناتوان می کند. گرچه لیزر دائمی محسوب می شود، اما معمولا رشد مجدد اتفاق می افتد.

نتایج

وکس0

با استفاده از وکس پوست برای بیشتر از دو هفته صاف و بدون مو باقی می ماند و موهای مجدد رشد کرده نازکتر و نرم تر هستند.  با استفاده از پوست برای مدت طولانی تری صاف و بدون مو است. مدت زمان رشد مجدد موها در افراد یکسان نیست. اما اکثر افراد مجددا پس از 6 ماه رشد مجدد موهای خود را مشاهده می کنند. موهای رشد کرده پس از لیزر درمانی نازک تر و روشن تر هستند.

میزان دسترسی

دسترسی به روش وکس بسیار آسان تر است. اکثر سالن ها خدمات وکس را انجام می دهند و چنین سالن هایی در هر شهری نیز وجود دارند. در خانه نیز می توان از این روش استفاده کرد و می توان لوازم آن را از هر داروخانه ای خرید.

روش لیزر کردن موها حتما باید در کلینیک های دارای مجوز و توسط متخصصان انجام شود. علاوه بر این چنین خدماتی در شهرهای بزرگ ارائه می شوند.

هزینه

هر جلسه استفاده از وکس کم هزینه تر است، اما در طولانی مدت از لیزر پر هزینه تر می شود. گرچه استفاده از لیزر در چند جلسه انجام می شود، اما به خاطر اینکه موهای زائد در لیزر خیلی دیرتر رشد می کنند و وکس هم باید به طور مکرر انجام شود، بنابراین لیزر کم هزینه تر در می آید.

مشکلات

مشکلات مربوط به وکس عبارتند از سوختگی پوست، رخم شدگی، کبود شدگی و رشد موهای زیرپوستی، عفونت پوستی و درد در محل درمان. مشکلات مربوط به استفاده از لیزر عبارتند از تحریک پوستی، پوسته پوسته شدن، تغییرات در رنگ پوست، تاول زدن، زخم و تغییر در بافت پوست.

[divider]

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments