از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق ژل

چگونه ورم و کبودی صورت بعد از تزریق ژل را از بین ببریم؟

ورم لب بعد از تزریق ژل نی نی سایت

تورم و کبودی دو واکنش نامطلوب اما شایع بعد از تزریق ژل های پرکننده صورت به شمار می روند. خوشبختانه ورم و کبودی بعد از تزریق ژل معمولاً به خودی خود برطرف می شود ، با این وجود شما می توانید به تسریع این روند کمک کنید و حتی می توانید با انجام برخی اقدامات قبل ، حین و بعد از تزریق پرکننده پوستی از بروز هر گونه تورم یا کبودی جلوگیری کنید.

برخی از بهترین راه های جلوگیری از ورم و کبودی بعد از تزریق ژل عبارتند از: (قبل از درمان) از مصرف مشروبات الکلی ، استعمال سیگار و سایر مکمل هایی که خاصیت ضد انعقادی دارند خودداری کنید؛ و (بعد از درمان) از کمپرس سرد استفاده ، ناحیه تحت درمان را مالش یا ماساژ ندهید و از هرگونه فعالیت شدید خودداری کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آیا گلوله شدن ژل بعد از تزریق از بین می رود؟

اینها تنها چند روش برای به حداقل رساندن هر گونه تورم یا کبودی است. ما برای رساندن اطلاعات بیشتر به شما ، فهرست 20 مورد از کارهایی که می توانید برای جلوگیری از ورم و کبودی صورت بعد از تزریق ژل انجام دهید را تهیه کرده ایم ، پس تا انتها به خواندن این مطلب ادامه دهید!

 

چرا کبودی و ورم بعد از تزریق ژل اتفاق می افتد؟

تزریق فیلر گونه در مشهد
ورم بعد از تزریق ژل گونه

تورم و کبودی یکی از راه های محافظت بدن از ناحیه آسیب دیده است ، به این ترتیب بدن یک سوزن هیپودرمی را که پوست را سوراخ می کند و پرکننده پوستی را دریافت می کند ، درک می کند. تورم پوست یکی از علائم التهاب است (سه مورد دیگر درد ، داغی و قرمزی است) و التهاب ، پاسخ طبیعی بدن است که در اثر صدمات و یا عفونت ها ایجاد می شود.

کبودی و ورم پوست بعد از تزریق ژل به دلیل افزایش میزان مایعات تزریقی است که در منطقه ایجاد می شود و این مایعات حاوی گلبول های سفید خون (معروف به لکوسیت ها) هستند که به عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن با عفونت مقابله می کنند. همچنین ، تورم برای بی حرکت کردن ناحیه آسیب دیده ، محافظت در برابر استفاده از آن ناحیه و جلوگیری از آسیب بیشتر ایجاد می شود.

 

ورم بعد از تزریق ژل چند روز طول میکشد ؟

فیلر خط خنده
کبودی بعد از تزریق ژل خط خنده

تورم پوست پس از تزریق پرکننده پوستی ، امری شایع است ، و در صورت عدم وجود عارضه ، باید به خودی خود ظرف 3 الی 4 روز برطرف شود ، اگرچه این امر ممکن است در برخی از افراد چند هفته طول بکشد.

 

آیا تورم و کبودی بعد از تزریق ژل نشانه عفونت است؟

پف زیر چشم بعد از تزریق ژل

هرگاه پوست بریده یا سوراخ شود ، اگر میکروب های مضر قادر به ورود به بدن باشند ، می تواند عفونت ایجاد کند. همانطور که در بالا ذکر شد ، تورم یکی از علائم التهاب است ، اما چه زمانی می تواند نشانه عفونت باشد؟

هنگام تزریق فیلر ، همیشه احتمال بروز عفونت وجود دارد. برخی از علائمی که باید مراقب آن باشید و می تواند نشان دهنده عفونت باشد ، شامل موارد زیر است:

  • تورمی که برطرف نمی شود
  • دردی که از بین نمی رود
  • قرمزی یا ایجاد یک خط قرمز
  • زخمی که خوب نمی شود و از آن چرک می آید
  • بروز تب
  • عدم بهبودی یا کندی روند بهبودی

مقدار کمی تورم ، حساسیت به لمس و کبودی در محل تزریق شایع است و معمولاً نباید دلیلی برای نگرانی باشد. اما اگر علائم عفونت پس از تزریق پرکننده پوستی ایجاد شود ، باید سریعاً به پزشک مراجعه شود.

 

10 راه حل برای از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق ژل

تزریق ژل گونه و برجستگی غیر طبیعی آن
از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق ژل گونه

در زیر باید و نباید های درمان کبودی جای آمپول فیلر ذکر شده است.

(توجه: اینها همه نکات بعد از تزریق هستند)

باید ها:

  • سرما: برای از بین بردن ورم صورت بعد از تزریق ژل و همچنین برای کمک به بی حس کردن هرگونه ناراحتی و درد ، کمپرس سرد را در ناحیه تحت درمان قرار دهید.
  • بالا نگه داشتن: ناحیه تحت درمان را مرتفع نگه دارید تا جاذبه به کاهش تورم آن کمک کند. در مورد صورت این به معنای بالا نگه داشتن سر است ، یا با نشستن یا در صورت دراز کشیدن ، بالا نگه داشتن سر توسط بالش.
  • آبرسانی: برای اطمینان از آبرسانی کافی و جبران حرکت مایعات به محل موردنظر ، آب یا آب میوه بنوشید ، زیرا برای بدنی که دچار کمبود آب بدن است ، مقابله موثر با ورم و کبودی مشکل تر است.
  • چای گیاهی: یک چای گیاهی بنوشید که خاصیت ضد التهابی دارشته باشد. چای تهیه شده از سرخارگل ، شیرین بیان ، زردچوبه و همچنین چای سبز به طور سنتی برای کاهش تورم استفاده می شوند.
  • داروهای موضعی: برای کاهش هر نوع تورم و کبودی می توانید از یک داروی موضعی کمک بگیرید ، با این وجود ابتدا با یک متخصص پزشکی مشورت کنید تا مشخص شود چه چیزی برای شما مناسب تر است. برای این مورد هم گزینه با نسخه و هم بدون نسخه (از جمله هومیوپاتی) موجود است.

نباید ها:

  • گرما: از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید خودداری کنید ، زیرا این امر می تواند تورم را افزایش دهد. این شامل فعالیت هایی مانند یوگای گرم ، استفاده از سونا یا قرار دادن پوست در معرض نور مستقیم خورشید می شود.
  • سیگار کشیدن: از کشیدن سیگار و قرار گرفتن در معرض دود دست دوم خودداری کنید ، زیرا دود سیگار می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد و هرگونه التهاب را تشدید کند.
  • داروها: در صورت امکان از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید ، زیرا این داروها می توانند در لخته شدن خون تداخل ایجاد کرده و تورم را افزایش دهند. با این حال ، قبل از متوقف کردن هرگونه دارو ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و هرگز مصرف دارویی که از نظر پزشکی ضروری است را سرخودانه قطع نکنید.
  • ترکیبات غذایی: از مصرف ترکیبات غذایی ای که باعث التهاب بدن می شوند اجتناب کنید. این مورد شامل قندها ، آسپارتام ، چربی های اشباع ، چربی های ترانس ، اسیدهای چرب امگا 6 ، کربوهیدرات های تصفیه شده ، MSG (گلوتامات مونو سدیم) ، کازئین و گلوتن است.
  • غذاهای فرآوری شده: از خوردن غذاهای فرآوری شده که حاوی مقادیر زیادی نمک هستند ، خودداری کنید ، زیرا این امر باعث می شود بدن آب را حبس کند و تورم را افزایش دهد. در عوض ، از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید تا مواد مغذی زیادی برای بدن در اختیار داشته باشید تا در روند بهبودی کمک تان کنند.

 

10 راه حل برای جلوگیری از کبودی و ورم بعد از تزریق ژل

بهترین مرکز تزریق ژل گونه
ورم بعد از تزریق ژل گونه نی نی سایت

قبل از تزریق فیلر

  • داروها: در صورت امکان ، از 7 روز قبل از دریافت تزریق پرکننده پوستی ، از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید ، زیرا این موارد می تواند کبودی را بدتر کند. این گروه شامل آسپیرین و ایبوپروفن است. با این حال ، قبل از متوقف کردن هرگونه دارو ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و هرگز مصرف دارویی که از نظر پزشکی ضروری است را سرخودانه قطع نکنید.
  • مکمل ها: به طور مشابه ، به مدت 7 روز قبل از تزریق پرکننده پوستی از مصرف هرگونه ویتامین ، داروهای گیاهی و سایر مکمل های غذایی که ممکن است احتمال خونریزی را افزایش دهد ، خودداری کنید. این گروه شامل ویتامین های C و E ، عصاره سن جان ، جینسنگ ، سیر و اسیدهای چرب امگا 3 است.
  • الکل: از نوشیدن الکل به مدت 1 الی 2 روز قبل از تزریق ژل خودداری کنید. الکل بر توانایی انعقاد خون (تشکیل لخته) تأثیر می گذارد و به هر اندازه ای که یک فرد در طول روز می نوشد می تواند به همچون داروی رقیق کننده خون عمل کند. اگرچه این امر ممکن است برای برخی از شرایط سلامتی مفید باشد ، اما می تواند منجر به افزایش خونریزی شود و باید از پیش از دریافت تزریق پرکننده پوستی جلوگیری کرد.

در طول تزریق فیلر

  • داروهای موضعی: اگر گزینه ای برای استفاده به عنوان کرم بی حسی وجود دارد ، 30 دقیقه قبل از درمان آن را استفاده کنید ، زیرا این امر نه تنها احساس درد را بی اثر می کند بلکه به تنگی عروق خونی نیز کمک می کند و خطر کبودی را کاهش می دهد. با این حال ، اگر کرم بی حس کردن در دسترس نبود ، می توانید برای نتایج مشابه ، از یک کمپرس سرد در منطقه استفاده کنید.

بعد از تزریق فیلر

  • سرما: تا 48 ساعت پس از تزریق ژل ، کمپرس سرد را در محل قرار دهید تا به کاهش کبودی و هرگونه ناراحتی کمک کند. انجام این کار قبل از تزریق همچنین می تواند برای انقباض عروق خونی و کاهش احتمال کبودی موثر باشد.
  • الکل: از نوشیدن الکل به مدت 24 ساعت پس از درمان خودداری کنید ، زیرا الکل باعث رقیق شدن رگ های خونی و منجر به افزایش احتمال کبودی می شود.
  • فعالیت: تا 48 ساعت بعد از درمان ، از انجام فعالیت های شدید مانند ورزش (حتی راه رفتن و حرکات کششی ملایم) خودداری کنید تا ضربان قلب شما پایین باشد و خطر افزایش کبودی را کاهش دهید.
  • گرما: از قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد (مانند سونا ، یوگای داغ و قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید) تا زمانی که کبودی ناپدید نشده ، خودداری کنید. با این حال ، گرمای موضعی (مانند بطری آب گرم یا پد گرمایشی) در واقع می تواند به افزایش گردش خون جهت از بین بردن سلول های خونی به دام افتاده در ناحیه کبود شده کمک کند.
  • دستکاری: از مالش و ماساژ دادن محل تزریق خودداری کنید (مگر اینکه اینجکتور ابتدا تکنیک صحیح را به شما آموزش داده باشد) ، زیرا این امر می تواند احتمال هر نوع کبودی را افزایش دهد ، و همچنین در انتشار صحیح پرکننده ایجاد تداخل کند ، که در آن صورت ممکن است لازم به بکار گیری چندین راه حل باشد.
  • داروها: در صورت امکان از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین و ایبوپروفن خودداری کنید. آسپیرین یک عامل آنتی پلاکت است ، در حالی که ایبوپروفن یک عامل ضد التهاب غیر استروئیدی است. هر دو در توانایی لخته شدن خون تداخل دارند و می توانند منجر به خونریزی بیشتر و افزایش کبودی شوند. اما ، ابتدا قبل از متوقف کردن هرگونه دارو ، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و هرگز مصرف دارویی که از نظر پزشکی ضروری است را سرخودانه قطع نکنید.
عوارض تزریق فیلر
کبودی و ورم صورت بعد از تزریق ژل

علاوه بر این فهرست 20 تایی که در بالا بدان اشاره شد ، توجه به این نکته نیز ضروری است که روش تزریق فردی که فیلر را به داخل پوست هدایت می کند (“اینجکتور”) و همچنین میزان تجربه وی در استفاده از پرکننده های پوستی ، هر دو در احتمال بروز تورم یا کبودی نقش دارد. هیچ جایگزینی برای تجربه وجود ندارد و عواملی مانند استفاده از یک تکنیک تزریق ملایم ، تزریق مقدار متناسب پرکننده (کمتر یا بیشتر) و تزریق تدریجی پرکننده همه و همه منجر به کاهش خطر تورم و کبودی در هنگام تزریق ژل می شود.

ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد تا پرکننده پوستی کاملاً در پوست بنشیند. فقط این را بخاطر داشته باشید اگرچه عوارض جانبی احتمالی مانند تورم و کبودی معمولاً باید به خودی خود برطرف شود ، اما همیشه باید مراقب هر گونه علائم عفونت باشید و در صورت بروز ، حتی اگر چیزی پر اهمیت به نظر نمی رسد ، به دنبال مراقبت های پزشکی درست باشید.

 

دکتر خوب برای تزریق فیلر

بهترین مرکز برای تزریق فیلر

اگر می خواهید تجربه خوبی از تزریق فیلر داشته باشید ، باید به یک مرکز تزریق خوب و نزد یک پزشک مجرب مراجعه کنید ، بدون این که نگران تورم و کبودی صورت بعد از تزریق ژل باشید. به یاد داشته باشید که تزریق فیلر تنها با کمک یک ارائه دهنده مجرب و باتجربه می تواند نتایجی طبیعی برای شما رقم زند و به شما کمک کند نسبت به ظاهر خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

بسیار خرسندیم اعلام کنیم که مرکز زیبایی ما با بهره گیری از بهترین پزشکان و متخصصین زیبایی و هم چنین بهترین و با کیفیت ترین مواد، افتخار دارد خدمات تزریق فیلر را در محدوده شمال تهران (شریعتی ، قلهک ، دروس ، ظفر ، زرگنده ، میرداماد ، تجریش ، فرمانیه ، پاسداران) به شما عزیزان ارائه دهد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اخذ نوبت از این مرکز به این صفحه مراجعه کنید.

شاد و زیبا باشید…

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

fillerfacts

3.8 5 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
ماریا
ماریا
2 years ago

سلام. نوشتید که بعد از تزریق در معرض گرما قرار نگیریم. خب تو دوران کرونا همگی ماسک میزنیم. خصوصا ماها که شاغلیم از هفت صبح تا شب ماسک استفاده میکنیم باعث گرم شدن محیط اطراف خط خنده میشه و نمیتونیم سرکار از کمپرس یخ استفاده کنیم پس نباید فیلر خط خنده تزریق کنیم؟

پانته ا
پانته ا
2 years ago

من الان خط خندمو براي بار دوم تزريق كردم بار اول هيچي نشد ولي الان حسابي كبود شده به صورتي كه كبودي به رنگ سياه ميزنه و متورمه چيكار كنم؟