لایه برداری شیمیایی

همه چیز در مورد لیزر IPL

لیزر IPL

جوانسازی

در حالی که تکنولوژی لیزر استفاده روز افزون یافته است، بسیاری از ما اطلاعات کافی در خصوص این تکنولوژی و انواع لیزر نداریم. نمی توانیم بین لیزری جوان سازی پوست و یا صرفا از بین برنده موهای زائد تمایزی بگذاریم و آنها را تشخیص دهیم. لیزر IPL، لیزری است که هم برای جوان سازی پوست و هم برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. اما چگونه این لیزر هر دو عمل را انجام می دهد؟ آیا این نوع لیزر در درمان هر دو مورد عالی است و یا در یکی بهتر از دیگریست؟

IPL

IPL ، مخفف Intense Pulsed Light به معنای لیزر با نور شدید پالسی است. غالبا IPL را به دلیل استفاده از “روند نوری-حرارتی انتخابی”، جوان سازی نوری، و یا IPL نوری می شناسند. روند نوری-حرارتی، پروسه ای است که در آن لیزر IPL انرژی نوری را به انرژی حرارتی تبدیل کرده و بوسیله آن موی زائد و رنگدانه پوست را درمان می کند. لیزر IPL با استفاده از روند نوری-حرارتی، موهای زائد، تجمع رنگدانه ای شدید پوست، قرمزی صورت/پوست، لکه های سنی، و تخریبهای مربوط به نور آفتاب را درمان می کند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تفاوت لیزر IPL با دیگر انواع لیزر

برخلاف دیگر لیزرها، مانند لیزر الکساندریت/ Alexandrite و یا لیزر دیود/ Diode، که از تغلیظ/تمرکز تنها یک طول موج نوری استفاده می کنند، لیزر IPL از یک طیف کامل از طول موج نوری بهره می گیرد. لیزر IPL می تواند شدت پرتوهای نور پالسی را با فیلتر های مختلف تغییر دهد ، اما نمی تواند آنها را به یک طول موج نوری تصفیه کند- بنابراین از یک طیف کامل نوری استفاده می کند. به این دلیل برخی از بیماران و اغلب متخصصین ادعا دارند که طیف بالاتر از طول موج نوری در این لیزر باعث دقت و کنترل کمتر و در نتیجه سوختگی و عوارض جانبی بیشتر در هنگام از بین بردن موهای زائد است.

لیزر IPL گاهی اوقات، مانند سری لیزرهای آورورا/ Aurora از مزایای فرکانس ترکیبی رادیوی یا آر اف/ RF بهره می گیرد. افزودن فرکانسهای رادیوی به جهت بهبود بافت پوست و روشن کردن پوست صورتهای مشکل دار است. فرکانسهای رادیوی بافت پوست را پر انرژی و گرم تر می کنند که باعث افزایش تولید کلاژن و در نتیجه ایجاد بافت پوستی محکم تر است. لیزر IPL با انرژی RF در درمانهای ضد پیری نسبت به درمانهای از بین برنده موی زائد، مفیدتر است.

یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت این لیزر هزینه پایین آن برای مراجعین است.به طور متوسط، درمان IPL هزینه های کمتری از هزینه استاندارد لیزر مو دارد. علاوه بر این، با این لیزر می توان مناطق وسیع، مانند پاها و کمر، را در زمانی کمتر از استانداردهای معمول و با هزینه ایی پایین تر درمان کرد.

سوال: آیا درمان با لیزر IPL برای من مناسب است؟!

لیزر IPL، روشی است که اغلب برای درمان پوستی و نه برای از بین بردن موهای زائد توصیه می شود. دلیل این توصیه این است که در هنگام از بین بردن موهای زائد نسبت به درمان مناطق پوستی مشکل دار، دقت بیشتری برای تمرکز انرژی نور بر فولیکول های مو مورد نیاز است. البته این توصیه به معنای آن نیست که این لیزر توانایی از بین بردن موهای زائد بدن و صورت را ندارد، بلکه به این معنا است که قبل از شروع درمان مراقبت های بیشتری نیاز دارید تا موارد زیر تایید شوند:

  •   تایید ایمن بودن استفاده لیزر IPL برای پوست و موی شما (اغلب لیزرهای آی پی ال موجود در ایران چینی هستند و هیچگونه استانداردی ندارند)
  •   متخصص و آگاه بودن پزشک یا فرد مسئول، از نحوه و کاربرد لیزر IPL در از بین بردن مو زائد

در مجموع چون در ایران هزینه لیزرهای اختصاصی (دایود و الکس) نیز نسبت به بقیه دنیا بسیار پایین است بهتر است حتی اگر هزینه کافی ندارید باز هم سراغ آی پی ال نروید زیرا که به دلیل نیاز به مراجعه بیشتر، این لیزر حتی ممکن است برای شما گران تر تمام شود.

بنابراین قبل از هر کار به متخصص پوست مراجعه و با مشاوره و آگاهی از هزینه،خطرات، و فواید این لیزر، درمان با آن را آغاز کنید.

 

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 4

 

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 95 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments