همه چیز درباره ممنوعیت های لیزر موهای زائد از سیر تا پیاز

همه چیز در باره ممنوعیت های لیزر موهای زائد از سیر تا پیاز

مهمترین نکات لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد برای کدام نواحی بدن مناسب است؟

لیزر موهای زائد برای کدام نواحی بدن مناسب است؟  

از بین بردن موهای زائد توسط لیزر بیشتر در مناطق زیر استفاده می شود:

  • صورت ،
  • زیر بغل ،
  • بیکینی ،
  • پاها ،
  • دست ها ،

لیزر موهای زائد در ده سال گذشته بسیار مؤثر بوده است. در حال حاضر این روش ترجیحی از بین بردن موهای زائد است.  زیرا روشی ایمن ، مؤثر و دائمی تر از هر روش دیگری مانند اپیلاسیون ، تراشیدن ، اصلاح و الکترولیز است. همچنین در اکثر جوامع قیمت لیزر درمانی بسیار منطقی می باشد. مناسب ترین فرد برای درمان موهای زائد فردی با موهای تیره  بر روی پوست روشن است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اما اکنون لیزرهایی مانند  (Nd: YAG) وجود دارند که در از بین بردن  موهای تیره بر روی پوست تیره کار می کنند. البته این مورد هنوز برای موهای خاکستری ، موهای بور و نرم و مشکلات هورمونی از قبیل بیماری تخمدان پلی کیستیک در زنان  مناسب نیست. همچنین اگر موهای ضخیم بر روی چانه شما انگشت شمار هستند انجام یک الکترولیز خوب مقرون به صرفه تر خواهد بود.

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟  

بهترین عملکرد لیزر موهای زائد
لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

لیزر پرتو بسیار ویژه ای از نور را با طول موج منتشر می کند. این پرتو نور ملانین موجود در موها  و یا در مرکز رشد فولیکول را هدف قرار می گیرد. ملانین ماده ای است که به مو و پوست ما رنگ می دهد. پرتو لیزر از طریق پوست عبور می کند و توسط ملانین در فولیکول مو جذب می شود.

بنابراین ، کاندیدای ایده آل برای دریافت لیزر باید فردی دارای موهایی باشد که از رنگ پوست او تیره تر باشند. اگر رنگ پوست و مو خیلی شبیه باشد ، برخی از لیزرها به درستی عمل نمی کنند.

برای حذف موها در پوست های تیره تر باید از لیزرهایی با طول موج بلند تر مانند لیزر YAG  استفاده کرد. در غیر این صورت پوست شما تیره تر خواهد شد. زیرا سایر لیزرها بجای از بین بردن فولیکول مو به پوست آسیب می رسانند

چرا لیزر درمانی باید در چند جلسه انجام شود؟   

در هر زمان خاص ، درصد مشخصی از موها در مرحله “استراحت” قرار دارند.   لیزر بر روی موهایی که در دوره استراحت هستند مؤثر نخواهد بود.  فقط موهایی که در مرحله رشد هستند به لیزر درمانی پاسخ می دهند.  به همین علت برای رسیدن به حداکثر نتایج ، به طور متوسط ، در هر منطقه پنج جلسه لیزر درمانی ضروری است.

جلسات بعدی لیزر درمانی زمانی انجام می شود که موهایی که در حال استراحت بوده اند به مرحله رشد رسیده باشند.  البته با توجه به  تعداد موها در مرحله استراحت ، بخش های خاصی از بدن سریع تر به درمان پاسخ خواهند داد.  در حالی که تأثیر لیزر در از بین بردن موهای دیگر ممکن است دیرتر نتیجه بدهد.  به عنوان مثال ، موهای صورت معمولاً دیرتر از موهای خط بیکینی از بین می روند.

هزینه لیزر موهای زائد چگونه تعیین می شود؟  

لیزر درمانی برای موهای زائد مردان
هزینه لیزر موهای زائد چگونه تعیین می شود؟

هزینه لیزر برای یک جلسه درمان موهای زائد توسط لیزر برای پشت لب و موهای زیر چانه با توجه به حجم موها تعیین می شود.  اما به یاد داشته باشید که درمان های تک جلسه ای مؤثر نخواهد بود. شما نیاز به یک سری جلسات یعنی در حدود 5 جلسه دارید تا موهای زائد که در مراحل مختلف رشد خود هستند ، از بین بروند.

هر چه منطقه تحت درمان بزرگ تر باشد ، هزینه نیز افزایش می یابد.  مثلاً هزینه درمان زیر بغل و خط بیکینی با هزینه درمان پاها و یا شکم متفاوت است.

جلسات لیزر چقدر طول می کشد؟  

جلسات لیزر درمانی برای از بین بردن موهای زائد با توجه به منطقه تحت درمان ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

بعضی از مراکز لیزر در طول درمان از دستگاه خنک کننده استفاده می کنند تا کاربر راحت تر باشد. در طول درمان ناراحتی اندکی وجود دارد ، اما اکثر مراجعه کنندگان برای لیزر مو احساس راحتی می کنند.

برای کاهش درد و ناراحتی در طول درمان  ، بعضی از مراکز لیزر از یک کرم بی حسی موضعی خفیف استفاده می کنند که شما می توانید قبل از درمان آن را مصرف کنید.

تعداد جلسات لیزر درمانی چگونه تعیین می شود؟  

در ابتدا پس از سه تا هفت جلسه درمان ، اکثر زنان و مردان گزارش می دهند که انتظاراتشان برآورده شده است و الگوی رشد موهای شان بسیار کم تر شده است. در بعضی مناطق بدن ، علاوه بر کاهش تعداد مو ، موها بسیار نرم و رنگ آنها روشن می شود.

هیچ کلینیک لیزری نمی تواند ادعا کند که تمام موها به طور دائم ریشه کن خواهند شد. اکثر مراجعین برای حفظ نتایج باید 1 تا 4 بار در سال لیزردرمانی انجام دهند.  البته اگر سابقه پریود های نامنظم ،  بیماری تخمدان پلی کیستیک ، موهای خاکستری یا سفید یا سابقه خانوادگی موهای بیش از حد داشته باشید ، انتظار می رود که نیاز به جلسات درمان بیشتر داشته باشید.

حدود 5 درصد از بیماران به هر نوع لیزر حذف موهای زائد مقاومت نشان می دهند. بسیار مهم است که انتظارات واقعی در مورد نتایج فردی حذف مو داشته باشیم. هیچ یک از روش های از بین بردن موهای زائد در بدن “دائمی” نیست.

لیزر موهای زائد باید توسط چه کسانی انجام شود؟

لیزر موهای زائد باید توسط چه کسانی انجام شود؟

حذف موهای ناخواسته توسط لیزر باید در مطب و یا کلینیک های لیزر درمانی انجام شود.  لیزر موهای زائد باید توسط پزشک و یا کارکنانی که از نظر پزشکی آموزش دیده است و تحت نظارت یک پزشک انجام شود.

اقداماتی که قبل از لیزر موهای زائد باید انجام شود  

تکنسین لیزر در مورد اقدامات قبل از لیزر به شما دستورالعمل هایی می دهد. سیستم های حذف موهای زائد توسط لیزرهای مختلف  متفاوت است. بنابراین مهم است که دستورالعمل درمانگر خود را دنبال کنید. ما در اینجا برخی از دستورالعمل های کلی برای بسیاری از درمان های حذف مو توسط  لیزرهای رایج را به شما ارائه می دهیم :

  • پوست خود را برنزه نکنید.

برنزه کردن پوست پیش از لیزر موهای زائد هر نوع تنظیمات لیزری را تغییر می دهد و شایع ترین عوارض جانبی آن تاول زدن پوست پس از لیزر موها است. از یک تا دو هفته قبل از شروع دوره درمان ، از برنزه کردن پوست خود خودداری کنید.

  • موها را نکنید.

هر گونه کندن موها ، الکترولیز ، بلیچ کردن یا اپیلاسیون  و استفاده از کرم های موبر باید حداقل دو هفته قبل از درمان انجام شود. موهای منطقه تحت درمان باید بسیار کوتاه و به رنگ طبیعی خود باشند تا لیزر به طور مؤثر عمل کند.

  • چند روز قبل از درمان شیو کنید.
  • قبل از درمان ، آرایش و لوسیون ها را از پوست صورت خود پاک کنید.
  • اگر از آنتی بیوتیک یا دارو استفاده می کنید ، قبل از شروع درمان ، درمانگر خود را مطلع سازید.
  • برای از بین بردن موهای زائد بیکینی از پوشیدن لباس زیر تیره خودداری کنید زیرا رنگ تیره پرتو لیزر را به خود جذب می کند.

ممنوعیت های لیزر موهای زائد چیست؟

ممنوعیت های لیزر موهای زائد چیست؟

در موارد زیر انجام لیزر برای از بین بردن موهای زائد ممنوعیت دارد :

  • اگر اختلالات هورمونی مثل دوره های پریودی نامنظم یا تخمدان های پلی کیستیک دارید ،
  • اگر موهای شما بلوند یا سفید باشد ،
  • اگر نمی توانید برای پنج یا شش ماه پشت سر هم وقت بگیرید.
  • اگر موهای تیره و پوست تیره دارید ، به مراکزی مراجعه کنید که دارای لیزرهایی است که مخصوص پوست تیره طراحی شده اند مانند  Nd: Yag
  • اگر می خواهید پوست تان برنزه شود.

عوارض جانبی پزشکی یا آرایشی لیزر موهای زائد چیست؟

تکنسین لیزر شما لیستی از عوارض جانبی را به شما ارائه می دهد و در صورت لزوم در مورد آنها با شما صحبت خواهد کرد. اما در اینجا برخی از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد. از جمله :

  • درد. برخی از افراد در طول درمان احساس ناراحتی می کنند. احساس سوزش پس از لیزر درمانی ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد.
  • ریکاوری. همیشه یک امکان جزئی برای ایجاد پوسته یا تاول وجود دارد. این عارضه سطحی است و آسیب جدی نمی باشد. این عارضه مانند آفتاب سوختگی و یا هر نوع تاول زدگی سطحی درمان می شود.
  • تغییرات رنگدانه. منطقه درمان شده احتمالاً بدون تغییر رنگدانه بهبود خواهد یافت. با این حال ، همیشه احتمال وجود دارد که بخش هایی از پوست تیره تر و یا روشن تر بشوند. این عوارض معمولاً موقتی هستند و در عرض 1 تا 6 ماه از بین می روند و محو می شوند. در صورتی که متوجه نقاط تیره بر روی پوست خود شدید ، باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. زیرا ممکن است هیپرپیگمانتاسیون را تشدید کند. این عارضه و تغییر رنگ به ندرت به صورت دائمی اتفاق می افتد.
  • تشکیل زخم. تشکیل زخم پس از لیزر موهای زائد بسیار نادر است و مهم است که به دقت همه دستورالعمل های بعد از عمل را دنبال کنید.
  • تورم. تورم ممکن است بلافاصله پس از درمان ، به ویژه در صورت رخ دهد. این عارضه موقتی است و مضر نیست.
  • نازک شدن پوست. از پوستی که تحت درمان بوده است تا چند روز باید به آرامی مراقبت شود. پوست صورت خود را نمالید.
  • کبودی. پس از لیزر کبودی به ندرت اتفاق می افتد. این عارضه معمولاً 4 تا 10 روز طول می کشد.

چه زمانی لیزر موهای زائد گزینه خوبی است؟

چه زمانی لیزر موهای زائد گزینه خوبی است؟

لیزر موهای زائد خانم ها را از نیاز به تراشیدن ، کندن ، یا اپیلاسیون موهای زائد راحت می کند. اما برخی از زنان قبل از لیزر برای مدت طولانی با موهای پشت لب خود مدارا می کنند.  تقریباً در تمام مراکز لیزر قیمت در پنج سال گذشته به طور قابل توجهی پایین آمده است ، و باعث می شود که هزینه لیزر موهای زائد به صرفه تر از قبل باشد.

اگر وقتی موهای صورت تان را شیو می کنید و یا موهای ناحیه بیکینی را می زنید ، و یا باید بیش از 2-3 بار در هفته موها پاهای خود را  می زنید ، بهتر است از روش لیزر موهای زائد استفاده کنید. لیزر موهای زائد برای موهای خاکستری یا بسیار بلوند کار نمی کند.  از 3 تا 6 هفته قبل از درمان ، پوست خود را برنزه نکنید.  افراد دارای پوست های تیره تر باید به دنبال لیزرهایی با سیستم Nd: YAG باشند. سیستم های دیود مانند لیزر لایت شر یا لیزر الکساندریت برای انواع پوست های روشن و متوسط ​​مناسب هستند.

 

لینک منبع  

لینک منبع  

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments