مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد

نکات مهم پس از لیزر| بعد از لیزر بیکینی چه کنیم؟| مراقبتهای بعد از لیزر صورت

چرا پس از لیزر باید از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنیم؟

برطرف کردن دائمی موهای زائد و داشتن پوستی تمیز و بدون مو همیشه یکی از دغدغه های اصلی بشر بوده است و در طول تاریخ از روش ‌های متفاوتی برای دستیابی به این هدف استفاده کرده است که امروزه هنوز برخی از آنها مورد استفاده قرار می گیرند. تیغ کشیدن، موم انداختن، بند انداختن، اپیلاسیون و مواردی از این قبیل از جمله روش هایی هستند که برای برطرف کردن موهای زائد کاربرد دارند اما متاسفانه هیچ یک از آنها نمی توانند به طور دائمی موهای زائد را از بین ببرند و این مسئله به یک دردسر بزرگ برای همه افراد تبدیل شده است.

تمایل به برطرف کردن دائمی موهای زائد از زمان های خیلی دور همواره در ذهن بشر بوده و در نهایت با ظهور لیزر به این آرزوی دیرینه جامه عمل پوشانده شده است. لیزر موهای زائد یک فناوری جدید و خلاقانه است که می تواند برای همیشه موهای زبر و سیاه را از روی پوست برطرف کند به نحوی که دیگر نیازی به شیو کردن یا امتحان کردن روش های مشابه نباشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برطرف کردن موهای زائد

فناوری لیزر مسیری طولانی را پیموده تا به جایگاه فعلی خود رسیده است. در ابتدا لیزر موهای زائد با تحمل درد بسیار زیادی همراه بود اما با پیشرفت علم و مجهز کردن دستگاه لیزر به سیستم خنک کننده به یک روش بدون‌ درد تبدیل شده است که طی مدت کوتاهی همه موهای اضافی بدن را برای همیشه از بین می برد. برطرف کردن دائمی موهای زائد باعث شده که تعداد زیادی از افراد نفس راحتی بکشند چرا که دیگر نگران دیده شدن موهای زاید خود نیستند و یک عمر راحت شده اند اما مسئله مهمی که باید به آن توجه کرد به مراقبت های بعد از لیزر مربوط است که در ادامه به طور کامل به بررسی آنها می پردازیم.

نکات مهم پس از لیزر موهای زائد

اکثر افرادی که موهای زائد خود را لیزر کرده اند بسیار هیجان زده هستند که نتایج حاصل از آن را هرچه زودتر مشاهده کنند و به عبارتی با دیدن پوست بدون موی خود کیف کنند تا بتوانند با خیال راحت هر نوع لباسی که دوست دارند را بپوشند. اگر شما هم جزو این افراد هستید به شما مژده می دهیم که به زودی می توانید به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید کافی است کمی صبور باشید و از نکات مهم پس از لیزر موهای زائد پیروی کنید.

یکی از موارد بسیار مهم اجتناب از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید مربوط است زیرا پس از لیزر پوست شما کمی حساس می ‌شود در صورتی که شما مقابل نور خورشید قرار بگیرید میزان آسیب پذیری پوست شما نسبت به پرتوهای فرابنفش خورشید افزایش خواهد یافت. در لیزر موهای زائد از نور لیزر استفاده می شود و به سمت پوست پوست ارسال می گردد نور لیزر توسط رنگدانه های موجود در پوست جذب می شود و این فرآیند باعث از بین رفتن فولیکول های مو خواهد شد.

اجتناب از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید بعد از لیزر

نور لیزر باعث می شود که میزان حساسیت پوست افزایش پیدا کند و هنگامی که شما در مقابل نور خورشید قرار می ‌گیرید ریسک آسیب پذیری پوست بیشتر از حالت قبل از لیزر خواهد بود. به عنوان مثال افرادی که پس از لیزر به اندازه کافی از پوست خود مراقبت نکرده باشند و بدون ضد آفتاب مناسب و استفاده از کلاه مقابل نور آفتاب قرار گرفته باشند شاهد تغییر رنگ پوست خود خواهند بود و برخی از نقاط پوست آنها به علت قرار گرفتن در مقابل نور خورشید تیره تر از سایر نقاط خواهد شد.

هنگامی که ریسک آسیب دیدگی پوست به علت قرار گرفتن در مقابل نور خورشید افزایش پیدا می کند عوارض مربوط به بهبود و ترمیم پوست نیز تشدید خواهد شد زیرا در صورتی که پوست لیزر شده در مقابل پرتوهای فرابنفش خورشید قرار گرفته باشد میزان آسیب دیدگی آن افزایش خواهد یافت و هیچ گونه محصولی نمی ‌تواند به طور کامل به بهبود آن کمک کند.

برنزه کردن پوست یکی دیگر از عواملی است که به سادگی باعث آسیب دیدگی پوست می شود پس به شدت از این کار خودداری کنید. هنگامی که شما برای لیزر موهای زائد خود به مرکز لیزر مراجعه می کنید هزینه و زمان ارزشمند خود را برای این کار صرف می کنید و انتظار دارید که به نتایج خوبی دست پیدا کنید پس بهتر است با رعایت کردن همه نکاتی که توسط پزشک و اپراتور لیزر به شما گوشزد می کند ریسک آسیب دیدگی پوست خود را به حداقل برسانید تا از مزایای داشتن پوستی سالم بهره مند شوید.

مراقبت از پوست پس از لیزر موهای زائد

کافی است چند ماه به سلامت پوست خود اهمیت بدهید تا یک عمر از مزایای لیزر لذت ببرید. از آنجایی که دوران درمان با لیزر چند جلسه طول می کشد تا موهای زائد به طور دائمی برطرف شوند باید تا اتمام دوران درمان با لیزر از قرار گرفتن در مقابل پرتوهای فرابنفش خورشید اجتناب کنید زیرا هنگامی که شما در مقابل نور خورشید قرار می گیرد علاوه بر آنکه پوست شما دچار آسیب دیدگی می شود میزان تولید ملانین نیز در بدن افزایش پیدا می ‌کند که در این حالت تشخیص رنگدانه های موجود در پوست با رنگدانه های موجود در فولیکول های مو بر روی دستگاه لیزر دشوار است و نمی تواند بین آنها تفاوت قائل شود به این ترتیب به جای آنکه رنگدانه ‌های موجود در مو هدف قرار بگیرند پوست شما به جذب نور لیزر می پردازد و به این ترتیب دچار سوختگی خواهد شد.

استفاده از لوازم آرایش پس از لیزر موهای زائد

اگر شما با لیزر موهای زائد صورت خود پرداخته اید و مایل هستید که پس از لیزر از لوازم آرایش استفاده کنید بهتر است با پزشک خود در این خصوص صحبت کنید و نظر او را جویا شوید. معمولاً پزشکان عقیده دارند که بهتر است تا چند ساعت پس از لیزر از استفاده از لوازم آرایش خودداری شود زیرا لیزر باعث افزایش حساسیت پوست می شود و ممکن است استفاده از لوازم آرایش باعث بروز عفونت پوستی و یا عوارض جانبی دیگر شود. قبل از استفاده از لوازم آرایش با پزشک خود مشورت کنید.

امروزه استفاده از لیزر برای برطرف کردن دائمی موهای زائد محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و افرادی که می ‌خواهند پوستی تمیز و بدون هم داشته باشند به طرفداران پرو پاقرص لیزر تبدیل شده ‌اند. تصور آن که پس از لیزر دیگر نیازی به شیو کردن یا مراجعه به مراکز اپیلاسیون ندارید و دست و پا، زیر بغل و ناحیه تناسلی و صورت شما تمیز و بدون مو است و شما می توانید با خیال راحت به مهمانی های بدون وقت قبلی بروید واقعا لذت بخش است.

لیزر موهای زائد یک روش بسیار راحت است که به شما پوستی لطیف و تمیز هدیه می ‌دهد اما پیروی کردن از نکات مهم بعد از لیزر آنقدر مهم است که تاثیرات زیاد و غیر قابل انکاری را در نتیجه حاصل از لیزر خواهد گذاشت. برای کسب نتایج عالی از لیزر موهای زائد از همین نکاتی که در قسمت بالا به آنها اشاره کردیم پیروی کنید تا بتوانید از مزایای حیرت انگیز لیزر بهره مند شوید.

مترجم: لیلا عبدالملکی

منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments