نکات مهم قبل از لیزر| نکاتی که باید قبل از لیزر بدانید| اقدامات لازم قبل از لیزر

با نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد آشنا شوید

اکثر ما گاهی اوقات خیلی تنبل می شویم مثلاً دوست ندارید صبح زود از خواب بلند شویم و برای شیو کردن دست و پای خود وقت صرف کنیم و حوصله رفتن به مرکز اپیلاسیون و منتظر شدن برای تعیین وقت و برطرف کردن موهای زائد خود را نداریم.

اکثر افراد با این ادعا که شیو کردن یک عذاب بزرگ است موافق هستند اما ظاهر نامناسب پوست به علت شیو نکردن و دیده شدن موهای زائد باعث می شود که از روی اجبار به برطرف کردن موهای زبر و سیاه خود بپردازیم. اما متاسفانه شیو کردن اول صبح با جوانه زدن موها در اوایل شب همراه است که یک دردسر بزرگ محسوب می ‌شود زیرا سطح پوست بسیار زبر می گردد و ظاهری نامناسب را به وجود می ‌آورد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگر شما به دنبال یک راه حل قطعی برای برطرف کردن موهای زائد خود هستید ما لیزر را به شما پیشنهاد می دهیم اما باید قبل از آن با نکات مهم قبل از لیزر آشنا شوید تا بدانید دقیقا چه اتفاقی رخ می دهد

لیزر موهای زائد معجزه ‌ای برای زیبایی

برای درمان با لیزر از نور لیزر استفاده می شود که با توجه به رنگ و نوع پوست و مو قابلیت تنظیم دارد و نور متمرکز لیزر به سمت رنگدانه ‌های موجود در فولیکول های مو ارسال می شود و باعث از بین رفتن فولیکول ها خواهد شد و به این ترتیب از رشد موهای زائد جلوگیری می شود.

از بین رفتن موهای زائد به معنای داشتن پوستی تمیز لطیف و زیبا است و مهمتر از همه اینکه شما دیگر دردسرهای شیو کردن را نخواهید داشت زیرا دیگر امکان رشد موهای زائد وجود ندارد. حداقل به مدت دو هفته قبل از درمان با لیزر از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب خودداری کنید زیرا هنگامی که شما در مقابل نور آفتاب قرار می ‌گیرید و بدن برای محافظت بیشتر از پوست شروع به تولید ملانین بیشتری می کند.

هنگامی که سطح ملانین در پوست افزایش پیدا کند تشخیص رنگدانه های پوست با رنگدانه های موجود در فولیکول های مو برای دستگاه لیزر دشوار خواهد بود. این مسئله باعث می شود که ریسک بروز آسیب دیدگی پوست ناشی از لیزر موهای زائد افزایش پیدا کند. پس از لیزر پوست بسیار حساس می ‌شود به همین دلیل باید سعی کنید از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید خودداری نمایید تا دچار عوارض جانبی پس از لیزر نشوید.

شیو کنید

یکی از نکات مهم قبل از لیزر به مسئله شیو کردن و برطرف کردن موهای زائد از روی سطح پوست مربوط است. عدم استفاده از اپیلاسیون یا کرم موبر دو عامل مهمی هستند که باید قبل از لیزر موهای زائد از آنها دوری کنید. اپیلاسیون باعث می شود که موهای زائد از ریشه برداشته شوند این در حالی است که وجود ریشه موها برای درمان با لیزر اهمیت بسیار زیادی دارد.

در پودر و کرم های موبر نیز مواد شیمیایی وجود دارد که بعضی از آنها باعث بروز حساسیت پوست می شوند و ممکن است پس از لیزر با افزایش میزان حساسیت پوست شما را دچار دردسر کنند. بهترین کاری که می ‌توانید انجام دهید این است که یک روز قبل از زمان تعیین شده برای لیزر، موهای زائد خود را شیو کنید و برای شروع فرآیند لیزر آماده شوید.

زمان لازم برای لیزر موهای زائد به وسعت ناحیه ای که قرار است لیزر شود بستگی دارد. به عنوان مثال لیزر موهای زائد ناحیه بیکینی و زیر بغل در مقایسه با لیزر موهای زائد دست و پا و کمر سریع تر انجام می شود. تراکم موهای زائد عامل دیگری است که در تعیین زمان لازم برای لیزر نقش دارد.

نباید در اطراف چشم از لیزر استفاده شود

استفاده از لیزر برای دور چشم یکی از ممنوعیت های مهم در لیزر موهای زائد است زیرا سلامت چشم را به خطر می ‌اندازد به همین دلیل زمانی که از لیزر برای برطرف کردن موهای زائد هر نقطه از بدن استفاده می شود استفاده از عینک مخصوص کاملاً ضروری است تا سلامت چشم به خطر نیفتد.

در صورتی که خواهان کسب نتایج عالی از لیزر موهای زائد هستید باید صبور باشید زیرا باید دوران درمان با لیزر را تکمیل کنید. موهای بدن در چند مرحله رشد می کنند که عبارتند از فاز رشد، فاز استراحت و فاز ریزش. لیزر فقط می تواند موهایی را هدف قرار داده است که در فاز فعال رشد قرار دارند و از آنجایی که همه موهای بدن به صورت همزمان وارد فاز فعال نمی شوند شما به چند جلسه درمان با لیزر نیاز دارید تا همه موهای زائد بدن تان از بین بروند.

معمولاً شما می توانید پس از سه ماه شاهد نتایج قابل توجه از لیزر موهای زائد باشید. پس از اولین جلسه درمان با لیزر تغییر چندانی را در ظاهر پوست خود احساس نخواهد کرد و تغییرات قابل مشاهده و چشم گیر پس از ماه سوم درمان با لیزر و پس از جلسه ششم تا هشتم به دست خواهد آمد.

درمان برخی از انواع پوست و مو توسط لیزر دشوار است

معمولاً افرادی که پوست روشن و موهای زائد آنها تیر است نتیجه بهتری را از درمان با لیزر به دست می آورند. لیزر موهای زائد تاثیری بر روی موی بلوند، قرمز، خاکستری و سفید ندارد زیرا در فولیکول های این گروه از موها هیچ نوع رنگدانه ای وجود ندارد که به جذب نور لیزر بپردازد.

درمان پوست تیره دشوار است زیرا رنگدانه های زیادی در پوست وجود دارد و این مسئله باعث می شود که تمایز گذاری بین رنگدانه های مو و رنگدانه های پوست برای دستگاه لیزر دشوار باشد و به این ترتیب رنگدانه های پوست نیز به جذب نور لیزر بپردازند که این مسئله ریسک سوختگی و بروز تاول پوستی را افزایش خواهد داد.

از لیزر موهای زائد به عنوان یک روش بدون درد یاد می شود و اکثر افرادی که موهای زائد خود را لیزر کرده ‌اند ادعا می کنند که درد خفیف حاصل از لیزر شبیه آفتاب سوختگی پوست است و به خوبی قابل تحمل است.

برای عوارض جانبی لیزر آماده شوید

یکی از نکات مهم قبل از لیزر به مسئله آشنایی با عوارض جانبی لیزر ارتباط دارد. پس از لیزر اکثر افراد دچار قرمزی و التهاب پوست می ‌شوند که این وضعیت کاملا طبیعی است و طی مدت چند ساعت تا چند روز برطرف خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

برخی از افراد پس از لیزر دچار تغییر در رنگ پوست خود می شوند به عبارتی رنگ پوست آنها تیره تر یا روشن تر از سایر نقاطی که لیزر نشده ‌اند به نظر می رسد که این وضعیت نیز پس از چند ماه برطرف خواهد شد. برخی از افراد پس از لیزر دچار تاول پوستی می ‌شوند که این عارضه جانبی بسیار نادر است اما در صورت بروز آن باید فوراً به پزشک مراجعه کرد تا اقدامات درمانی لازم را شروع کند.

در فواصل بین جلسات لیزر از اپیلاسیون استفاده نکنید

شیو کردن تنها روشی است که برای برطرف کردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. در فواصل بین لیزر فقط مجاز به شیو کردن هستید تا فولیکول های مو از بین نروند. عدم استفاده از موم یکی از نکات مهم قبل از لیزر موهای زائد است زیرا وجود ریشه موها برای درمان با لیزر کاملاً ضروری است.

شاید این سوال به ذهن شما رسیده باشد که آیا لیزر موهای زائد ارزش هزینه کردن را دارد یا خیر. اگر این سوال را از افرادی که مو های زائد خود را نیز کرده‌ اند بپرسید با این پاسخ مواجه می شوید که آنها هزاران بار استفاده از لیزر را برای برطرف کردن موهای زائد تایید می کنند.
مسایلی که تا این بخش به آنها اشاره کردیم تحت عنوان نکات مهم قبل از لیزر در نظر گرفته می شوند و در صورتی که شما تصمیم خود را برای لیزر گرفته باشید باید به خوبی با آنها دقت کنید و آمادگی لازم را برای عوارض احتمالی لیزر داشته باشید.

مترجم: لیلا عبدالملکی
منبع

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments