نکاتی در رابطه با لیزر موهای زائد

نکاتی در رابطه با لیزر موهای زائد
نکاتی در رابطه با لیزر موهای زائد

روش های سنتی برای رفع موهای زائد بدن عبارتند از اصلاح کردن با تیغ، استفاده از وکس، کرم های موبر و الکترولیز. استفاده از لیزر یک تکنیک نسبتا جدید است. این روش نه تنها برای افراد دارای رشد موی معمولی مناسب است، بلکه برای افرادی که دارای رشد بی رویه موهای زائد هستند نیز اثر بخشی بسیار خوبی دارد. رشد بی رویه موهای زائد در بخش های مختلف بدن هیرسوتیسم نامیده می شود.

حدود 10 درصد خانم ها در سنین بین 18 و 35 سالگی به هیرسوتیسم مبتلا می شوند. در اکثر موارد علت بروز این عارضه مشخص نیست، اما گاهی عدم تعادل هورمونی باعث بروز این مشکل می شود. هیرسوتیسم ممکن است یکی از نشانه های یائسگی نیز باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونگی رشد مو

مو در سه مرحله رشد می کند: مرحله رشد مو (آناژن) و مرحله استراحت (تلوژن) و مرحله بین این دو کاتاژن نامیده می شود.

تصور می شود که سلول های فولیکول مو مسئول رشد مو هستند. دستگاه های لیزر طول موجی خاصی از نور لیزر را ایجاد می کنند که رنگدانه های مو را هدف قرار می دهد. این نور تا یک میلیمتر به زیر پوست نفوذ می کند و در آنجا توسط رنگدانه ها، که بخشی از ریشه مو بوده و در رشد مو مهم است، جذب می شود.

موها دارای ضخامت و رنگ های مختلفی هستند و رنگ آنها به رنگدانه موجود در ریشه بستگی دارد. نور لیزر به پوست نفوذ کرده و ترجیحا توسط مو جذب می شود.

استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد ممکن است با کمی ناراحتی همراه باشد – در زمان لیزر درمانی فرد ممکن است احساس کند بند پلاستیکی با پوستش برخورد می کند – اما برخی افراد ترجیح می دهند از بی حسی های موضعی استفاده کنند تا ابتدا منطقه مورد نظر را بی حس کرده و درد کمتری تحمل کنند. برخی دستگاه های لیزر نیز دارای سیستم های خنک کننده هستند که ناراحتی ناشی از درمان را کاهش می دهند.

پس از اتمام درمان بخش لیزر شده ممکن است کمی قرمز و گرم به نظر برسد. این حالت حداکثر تا 2 ساعت پس از درمان برطرف می شود. در برخی بیماران، به ویژه افرادی که دارای پوست تیره هستند، گاهی لیزر باعث تاول یا پوسته پوسته شدن منطقه می شود. بعضی از موها در همان جلسه درمان از بین می روند، اما برخی دیگر که فر خورده اند تا چند روز پس از درمان می افتند.

انواع لیزر درمانی

امروزه سیستم های متنوعی برای لیزر درمانی وجود دارد. معروف ترین آنها دستگاه های الکساندریت و ان دیاگ و دستگاه های دایود می باشند. وسعت منطقه تحت درمان و تراکم و رنگ موها فاکتورهایی هستند که به انتخاب یکی از این دستگاه ها تاثیر می گذارند.

نتایج لیزر درمانی

گزارش های به دست آمده نشان دهنده رضایت بخش بودن نتایج حاصل از لیزر است و در برخی موارد گفته می شود که نتیجه لیزر درمانی دائمی است. اما به طور کل گاهی لیزر درمانی دارای نتیجه دائم نخواهد بود. به هرحال موهایی که مجدد رشد می کنند دارای تراکم و ضخامت موهای اولیه نیستند. با انجام مجدد درمان به طور سالانه می توان موهای رشد کرده را از بین برد.

در زمان انجام فرایند لیزر درمانی پزشک و فرد بیمار حتما باید از عینک های محافظ استفاده کنند. ورود و خروج به اتاق نیز باید کنترل شود.

پیامدها و مشکلات احتمالی

نور لیزر ممکن است رنگدانه های پوست را از بین ببرد و در نتیجه منطقه تحت درمان رنگ پریده یا تیره شود. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از لیزر بر روی مناطقی مانند صورت، ابتدا لیزر را در بخش دیگری از بدن امتحان کرده و نتیجه را بررسی کنید.

دستگاه ان دیاگ بهترین نوع لیزر برای پوست های تیره است و کمترین آسیب را به پوست می رساند. به یاد داشته باشید پس از هر جلسه لیزر درمانی منطقه درمان شده تا مدتی در مقابل نور خورشید قرار نگیرد. نور خوشید خطر بروز مشکل در رنگدانه ها را افزایش می دهد.

منبع:

http://patient.info/health/laser-hair-removal

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین 

تهران اسکین ارائه دهنده بهترین خدمات  در زمینه لیزر درمانی با نازلترین قیمت ها  !!

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های جدید و مختلفی استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را جهت رسیدن به نتیجه مطلوب به مراجعین می دهد.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments