نکاتی برای از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید چانه

نکاتی برای از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید چانه

جوش های سرسیاه پوست صورت را حتی با آرایش نیز نمی شود پوشاند. پس راه درمان آنها چیست؟

همه ما در دوره‎ای با برخی مشکلات پوستی مواجه می‎شویم و بیشتر موارد آن‎ به مشکلات پوست صورت مربوط می‎شوند.  آلودگی محیط زیست و تغییرات آب و هوایی ازجمله مسائلی است که باعث می شود با این مسائل همیشه روبرو باشیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درست مانند زمانی که در ناحیه گونه‎ها جوش می‎زنیم، ممکن است دچار چند برجستگی در ناحیه چانه نیز بشویم، که دانه‎های سر سیاه/سفید چانه نامیده می‎شوند. این امر در بیشتر اوقات به دلیل تشکیل بیش از حد سموم در منافذ پوست است. بدترین چیز در مورد جوش های سر سیاه چانه این است خیلی به چشم می آیند! متأسفانه کرم‎های آرایشی در پوشش این جوش‌ها خیلی موثر نیست؛در ضمن شما نمی‎خواهید با مسدود کردن منافذ، شرایط را از این چیزی که هست بدتر کنید!
همان‎طور که متوجه شده‎اید پاک کردن این دانه‎ها از روی چانه کار دشواری است و  به یک برنامه مناسب احتیاج دارد.

نکاتی برای حذف دانه های سرسیاه چانه

1)     پاکسازی ملایم و لایه برداری روزانه با محصولات اسکراب، گزینه خوبی برای جلوگیری از باقی ماندن آلودگی در منافذ پوست است. این روش کمک می‎کند که پوستی شاداب داشته باشید و در ضمن از شر جوش های سر سیاه یا سر سفید روی چانه‎تان خلاص شوید.

2)     پوست صورت خود را در معرض بخار قرار دهید، حال می‎توانید صورت‎تان را مقابل یک ظرف بخور یا ماشین بخور قرار دهید؛ این کار را حداقل 10 دقیقه ادامه دهید تا منافذ پوست‎تان باز شود. استفاده از قطره روغن اوکالیپتوس در ظرف یا ماشین بخورتان از بروز هر گونه عفونت احتمالی جلوگیری می‎کند.

 

3)     هرگز سعی نکنید با زور و فشار دانه‎ها را از پوست‎تان خارج کنید یا به طور خشن از محصولات اسکراب استفاده نمایید. این کارها سبب می‎شود که جای زخم (اسکار) برای همیشه روی پوست‎تان بماند. آزاد شدن چربی اضافی می‎تواند منجر به زیاد شدن تعداد دانه‎ها نیز بشود.

4)     از محصولات موجود در بازار که مخصوص از بین بردن جوش‎های سرسیاه هستند، استفاده کنید تا به درمانی کامل دست پیدا کنید. استفاده از چسب‎های مخصوص یا محلول‎ها و کرم‎های پاک کننده می‎توانند به باز شدن منافذ پوست‎تان کمک کنند.

 

5)     اسکراب با نمک دریایی و دانه‎های کوچک می‎توانند به شما در حذف دانه‎های سرسیاه چانه‎تان کمک کنند. اما اگر مشکل‎تان حیاتی است، می‎توانید نزد یک متخصص پوست بروید، که می‎تواند داروهای مفید و کرم‎های حاوی رتینوئیدها برای درمان آسان‎تر مشکل‎تان تجویز کند.

 

6)     همیشه به اندازه کافی ویتامین C مصرف کنید (حداقل 1 گرم در روز)، تا بافت پوست‎تان را بهبود بخشیده و شفافیت آن را افزایش دهید. ویتامین C می‎تواند تولید کلاژن را نیز افزایش دهد.

 نکاتی برای از بین بردن جوش سرسیاه و سر سفید

7)     پوست پرتقال یا خمیر آن را روی ناحیه مشکل‎دار قرار دهید و بگذارید حداقل به مدت 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. این کار به کاهش تولید چربی کمک خواهد کرد و به این وسیله باعث کاهش جذب آلودگی‎های پوست خواهد شد.

 

8)     استفاده از آلوئه ورا به طور مستقیم روی پوست نیز در درمان دانه‎های سر سیاه و سفید در داخل و اطراف منطقه چانه بسیار مؤثر است. کاری که باید انجام دهید این است که ژل آلوئه ورا را روی ناحیه قرار داده و بگذارید به مدت 15 دقیقه باقی بماند، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. به طور مشابه لیموترش نیز می‎تواند درمان خوبی برای این مشکل باشد.

 منبع:

stylecraze

5 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments