ناهنجاری های گوش | مزایای جراحی زیبایی گوش | بهترین متخصص جراحی زیبایی گوش

ناهنجاری های گوش | مزایای جراحی زیبایی گوش | بهترین متخصص جراحی زیبایی گوش

ناهنجاری های گوش | مزایای جراحی زیبایی گوش | بهترین متخصص جراحی زیبایی گوش

ناهنجاری های گوش | مزایای جراحی زیبایی گوش | بهترین متخصص جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یک روش عالی برای درمان ناهنجاری های گوش و بهبود موقعیت ، شکل یا اندازه گوش است. این روش برای افرادی که دارای نقص مادرزادی یا ضایعات ناشی از آسیب دیدگی و ضربه و همچنین افرادی که به زیبایی گوش خود اهمیت می دهند ، مفید است. افرادی که از ظاهر خود به دلیل بزرگی یا بیرون زدگی گوش های شان ناراضی هستند ، می توانند از این روش به طور قابل توجهی استفاده کنند.

 

علل جراحی زیبایی گوش 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

علل متعددی وجود دارد که باعث می شود گوش ها با سر فاصله داشته باشند و بیش از حد برجسته باشد.   گاهی اوقات زاویه گوش ها با سر زیاد است و باعث می شود که از سر دور بشوند.  بزرگ شدن بیش از حد و یا رشد نکردن غضروف گوش نیز می تواند باعث بیرون زدگی گوش شود. در نهایت ، حوادث یا آسیب دیدگی ها می تواند باعث آسیب فیزیکی به گوش شود که نیاز به بازسازی دارد.

تنها جراحی زیبایی که برای کودکان انجام می شود اتوپلاستی است. احساس اعتماد به نفس کودکان با داشتن گوش های بیرون زده پایین می آید.  مسخره کردن یکدیگردر بین  بچه ها معمول است و بچه هایی که گوش های میکی موسی دارند خیلی توسط همسالان شان مسخره می شوند.  به همین دلیل ، بسیاری از والدین ترجیح می دهند قبل از شروع مدرسه گوش های کودک خود را به دست جراح زیبایی بسپارند.

 

مزایای جراحی زیبایی ناهنجاری های گوش 

مزایای جراحی زیبایی ناهنجاری های گوش

جراحی زیبایی گوش شکل ، اندازه یا برجسته بودن گوش را تصحیح می کند.  اتوپلاستی پس از اینکه گوش کودک به رشد کامل خود رسید ، که معمولاً در حدود 5 یا 6 سالگی اتفاق می افتد ، انجام می شود.

زیبایی ظاهر دلیل اصلی جراحی زیبایی گوش در جوانان است.  این روش یک ظاهر مناسب به چهره و جوانان می بخشد و به بچه ها کمک می کند تا از ظاهر خود عصبانی نباشند.

با این حال از روش اتوپلاستی می شود برای درمان ناهنجاری ها و یا ترمیم آسیب های شدید گوش استفاده کرد.  اگرچه جراحی گوش باعث بهبود ظاهر فیزیکی گوش می شود ، اما هیچ تأثیری بر عملکرد شنوایی افراد ندارد.

بیشتر بدانید :   مقاله در باره اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش

روش جراحی زیبایی ناهنجاری های گوش

روش جراحی زیبایی ناهنجاری های گوش

روش های جراحی زیبایی گوش بسته به دلایل انجام آن متفاوت است.  یک روش اتوپلاستی می تواند شامل پینینگ گوش باشد.  در این روش جراح یک قطعه غضروف را حذف می کند تا گوش ها نزدیک تر به سر قرار بگیرند.

یکی دیگر از گزینه های کوچک کردن گوش برداشتن قسمتی از غضروف است تا گوش ها کمتر برجسته باشند.

برای کسانی که غضروف گوش ندارند و یا گوش های کوچک دارند ، جراح با افزودن غضروف ساختار گوش را بازسازی می کند.  برش در پشت گوش قرار می گیرد و پس از بهبودی در لایه های طبیعی پوست پشت گوش پنهان می شود. این روش فقط یک یا دو ساعت طول می کشد.

 

دوره بهبودی و نتایج عمل

پس از عمل سر شما باید با باند پانسمان شود  و از یک هدبند  برای نگهداشتن گوش ها در محل جدید خود استفاده کنید. بیماران معمولاً بعد از حدود یک هفته به مدرسه یا محل کار خود می روند.   و حدود دو هفته بعد از عمل می توانند ورزش و فعالیت های فیزیکی طبیعی خود را ادامه می دهند.

تا چند ماه پس از جراحی از شنا کردن و ورزش های تماسی خودداری کنید.

اتوپلاستی آسیب دیدگی  و برجستگی گوش ها و نواقص مادرزادی گوش و گوش های برجسته را متناسب  می کند.  پس از زیبا شدن گوش ها ، افراد در تمام سنین احساس می کنند اعتماد به نفس شان بیشتر شده و در مورد ظاهر خود احساس خوبی دارند.

مرکز لیزر و زیبایی برکه بهترین خدمات را توسط پزشکان متخصص و مجرب و کادر آموزش دیده و خوش برخورد به شما ارائه خواهد داد.  برای تماس با ما اینجا کلیک کنید.

 

انواع ناهنجاری های گوش

انواع مختلفی از ناهنجاری های مادرزادی گوش وجود دارد. از جمله :

  • گوش برجسته : گوش هایی که بدون توجه به اندازه ، بیش از 2 سانتیمتر از سر فاصله دارند.
  • گوش تا خورده : انواع مختلف ناهنجاری های گوش که در آن لبه ی گوش تا خورده
  • گوش کریپتوتیا Cryptota : بخشی از غضروف گوش در زیر پوست در طرف سر قرار گرفته است.
  • گوش میکروتیا: گوش خارجی رشد نکرده است.
  • گوش انوتیا Anotia : گوش خارجی اصلاً وجود ندارد.
  • گوش الاغی یا اسپاکی Sthl :  دارای یک غضروف اضافی در قسمت اسکاپای گوش است که یک زاویه تیز دارد.
  • بد فرمی های نرمه گوش Earlobe : بد فرمی های نرمه گوش شامل شکل های مختلفی از نرمه گوش است. مثلاً  شکاف نرمه ،  نرمه گوش دوتایی  و نرمه گوش با زائده پوستی.
  • ناهنجاری های ناشی از آسیب : زخم ،  پارگی و  گاز گرفتگی.
  • دو نیم شدن یا پاره شدن نرمه گوش : پارگی نرمه به علت آویزان کردن گوشواره های بزرگ یا سنگین به گوش که به تدریج رخ می دهد
  • گوش گل کلمی : غضروف غیر طبیعی در بالای غضروف طبیعی شکل می گیرد و به بد شکلی گوش می انجامد.
  • کلوئید گوش : به علت تشکیل بیش از حد بافت اسکار در اثر ترومای جزئی ، اغلب پس از گذاشتن پیرسینگ در گوش تشکیل می شود.
  • هماژنیوم گوش : شایع ترین تومور خوش خیم در نوزادان که می تواند در هر جایی از بدن رخ دهد. از جمله گوش خارجی و غدد بزاقی در جلو گوش.

 

علل ناهنجاری های گوش

عللناهنجاری های گوش

علل ناهنجاری های گوش متفاوت هستند. اغلب ناهنجاری های گوش مادرزادی هستند.  در موارد نادر، کودکان در نتیجه آسیب یا بیماری دچار اختلالات گوش می شوند.

تغییر شکل در گوش در بعضی از کودکان نشانه ای از اختلال ژنتیکی نظیر سندرم گولدنهار و سندرم CHARGE  است که می تواند بر سیستم های مختلف بدن تأثیر بگذارد. ناهنجاری های گوش می تواند   ارثی و یا ناشی از جهش های ژنتیکی باشد.

 

درمان ناهنجاری های گوش

درمان سنتی برای ناهنجاری های گوش این بود که صبر می کردند تا زمانی که کودک به 5 سالگی برسد و برای جراحی اصلاحی گوش آماده بشود.  با این حال ما متوجه شده ایم که بسیاری از این ناهنجاری ها  اگر در ابتدا درمان شوند نیازی به روش های جراحی ندارند.

متأسفانه ما نمی دانیم که کدام یک از ناهنجاری های گوش خود به خود خوب می شوند و کدام یک به درمان جراحی نیاز دارد. به همین دلیل ، مهم است که هر چه زودتر با پزشک کودک خود در مورد  درمان غیر جراحی گوش فرزند تان صحبت کنید.

 

درمان غیر جراحی ناهنجاری های گوش

در بیمارستان کودکان فیلادلفیا ،  پزشکان معتقدند که کودکان با ناهنجاری های مادرزادی گوش باید توسط یک تیم با تجربه مورد بررسی قرار بگیرند تا ببینند آیا درمان غیر جراحی می تواند ظاهر گوش کودک را بهبود بخشد. مداخله زود هنگام حیاتی است و می تواند به کودکان کمک کند که عمل جراحی انجام ندهد.

به علت افزایش سطح استروژن مادر در دوران بارداری ، گوش نوزادان در طی چند هفته اول و چند ماه پس از تولد بسیار قابل انعطاف ، نرم و پاسخگو به قالب گیری خارجی گوش است.

 

درمان جراحی ناهنجاری های گوش

برای کودکان مبتلا به ناهنجاری های گوش که به درمان غیر جراحی پاسخ نمی دهند ممکن است جراحی انجام شود. یک تیم جراحان پلاستیک و متخصص جراحی بازسازی گوش به شما و فرزندتان کمک خواهند کرد.

برای مشاوره و گرفتن وقت برای عمل های زیبایی اتوپلاستی و رینوپلاستی و سایر درمان های زیبایی با مرکز برکه تماس بگیرید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی minoo shafie

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments